Show simple item record

dc.contributor.authorHakan Koç
dc.contributor.authorTaner Çifçi
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:40:02Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:40:02Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1303-2429
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBeU5URXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3993
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının harita okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve harita okuryazarlığını oluşturan boyutlar üzerinde çeşitli değişkenlerin etkisini ortaya koymaktır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği Bölümlerinin 2. sınıflarında öğrenim gören 243 öğretmen adayı ile tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; sınıf öğretmeni adaylarının harita bilgi düzeylerinin alt seviyede, haritalarla işlem yapabilme, haritaları okuma ve yorumlama, taslak harita çizebilme ve haritaları kullanma becerilerinin ise orta seviyede olduğu tespit edilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının harita okuryazarlığının beş ayrı boyutundan aldıkları toplam puanlarının ortalamasına göre sınıf öğretmeni adaylarının orta düzeyde harita okuryazarlık düzeyine sahiptirler. Çeşitli değişkenlerin sınıf öğretmeni adaylarının harita okuryazarlığına etkisi incelendiğinde; cinsiyet değişkeninin harita çizebilme ve harita kullanma boyutlarında erkek öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Diğer boyutlarda ise bayan ve erkek öğretmen adayları arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Harita kullanma sıklığı değişkenine göre; öğretmen adaylarının harita okuma ve yorumlama, harita çizebilme ve tüm boyutlardan oluşan harita okuryazarlık puanları üzerinde harita kullanma sıklığı daha fazla olan öğretmen adayları lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Sınıf öğretmeni adaylarının haritalarla işlem yapabilme, haritaları okuma ve yorumlama, harita çizebilme ve tüm boyutlardan oluşan harita okuryazarlık puanları üzerinde coğrafya disiplinine ilgi duyma düzeyi değişkenine göre coğrafyaya daha fazla ilgi duyan öğretmen adayları lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify map literacy levels of elementary school teacher candidates and examine the impact of various variables on the dimensions that form map literacy. This study was carried out using survey model on 243 teacher candidates, who were sophomores studying at elementary teaching department of faculty of education during the academic year 2015-2016. The results of the study indicated that map literacy levels of the teacher candidates were low, while the ability to use maps in processing, reading and interpreting maps, drawing maps and using maps were of the average level. When the impact of various variables on map literacy of elementary school teacher candidates was examined, it was found that there was a statistically significant difference between males and females in drawing maps and using them in favour of the former. No significant differences were found between males and females in other dimensions. However, with respect to the frequency of map use, a statistically significant difference was found between more frequent users and less frequent ones in terms of reading maps and interpreting them, drawing maps, and the map literacy scores, calculated using all dimensions, in favour of more frequent users. Similarly, with respect to being interested in geography, there was a statistically significant difference between the teacher candidates who are interested in geography and those who are not, in terms of using maps in processing, reading and interpreting maps, the ability to draw maps and the map literacy score in favour of the formeren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.titleSINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ HARİTA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeAn Investigation into Map Literacy Levels of Elementary School Teacher Candidates Based On Various Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMARMARA COĞRAFYA DERGİSİen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record