SİVAS İLİ İŞLETMELERİNİN WEB SİTELERİNİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR ARAŞIRMA
Abstract
Dünyada ve Türkiye'de internet teknolojisi alanındaki gelişmeler, tüketici davranışlarım etkilemekte ve tüketim talebini değiştirmektedir. Bu değişim neticesinde, yoğun rekabetin yaşandığı piyasalarda faaliyet gösteren işletmeler, kendi organizasyonlarını bu amaçla revize etmektedir. Bu işletmelerden bazılan, ürünlerinin tanıtımını ve satışını yaptıkları web siteleri kurmaktadırlar. Bu çalışmada Sivas ilinde faaliyet gösteren yerel işletmelerin, internet teknolojilerindeki gelişimleri ne ölçüde takip ettikleri ve bu alandaki etkinlikleri araştırılmıştır. Araştırmamızda Sivas Ticaret ve Sanayi Odalarına kayıtlı olan 2897 yerel işletmenin arama motoruna isimleri yazılarak web sitelerinin olup olmadığına bakılmış ve 66 yerel işletmenin web sitesine ulaşılmıştır. Web sitesine ulaşılan işletmelerin hepsinin web siteleri içerik analizi yöntemiyle incelenmiş, sonuç olarak bu işletmelerden yalnızca % 2,4'ünün web sitesini etkili, % 32,5'inin orta seviyede etkili kullandığı, % 64,1'inin ise etkili kullanamadığı tespit edilmiştir. Developments in the area of internet technology throughout the world and Turkey, affects the behavior of consumers and changes the consumption demand. As a result of this change, firms running in the market under intense competition, revise their organizations. Some of these firms build web sites to present and sell their products. In this research, local firms in Sivas are examined for that to which extent they follow developments in internet technology and their efficiency in this area. In our research, 2897 local firms registered to Sivas Chambers of Commerce and Industry, checked by writing their names in a search engine on the web to see whether they have a web site or not. 166 web sites of local firms are reached and data examined by Content Analysis Method; it is found that only 2,4 percent firms use their web sites effectively, 32,5 percent firms use medium-level-effectively and 64,1 percent use non-effectively.
Source
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler DergisiVolume
17Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBMk5qTTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/4015
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]