Show simple item record

dc.contributor.authorHüdaverdi Bircan
dc.contributor.authorMesut Biyan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:40:16Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:40:16Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1304-4990
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBMU1UZzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/4030
dc.description.abstractİnsanın doğal gereksinimlerinden biri olan oturma eylemi, kişide dinlenmeyi sağlamasının yanında fizyolojik olarak birçok sorunu da beraberinde getirmektedir. Bu konuda yapılan çalışmalar oturuş şeklinin neredeyse tüm fizyolojik yapıyı etkilediğini göstermektedir. Literatür incelendiği zaman oturuş şeklinin, eğitim-öğretimde öğrencilerin vücutları üzerindeki ve verimli okuma açısından önemini gösteren bir çalışma bulunamamıştır. Bu çalışma literatürdeki eksikliği tamamlamak amacı ile yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini bir mesleki ve teknik anadolu lisesindeki aynı sınıfta olan 28 kız öğrenci oluşturmaktadır. Bu 28 öğrenci ile 2 hafta aralıkla aynı sınıf ortamında ve aynı kitaplarla iki kez kitap okuma programı yapılmıştır. İlk programda öğrenciler rastgele oturarak kitap okumuştur ama ikincisinde öğrencilere düzgün oturmaları söylenmiştir ve her iki programda da nabız değerleri ve okudukları sayfa sayıları ölçülmüş ve nabız değerleri ile okudukları sayfa sayıları değişkenler olarak kullanılarak çok değişkenli istatistiksel bir teknik olan Bağımlı Gruplar Hotelling T2 tekniği ile iki program verileri karşılaştırılmıştır. Yapılan karşılaştırma sonucunda düzgün oturan öğrencilerin kan dolaşım ve nabızlarının daha düzenli olduğu ve daha fazla sayıda sayfa okuyabildiği görülmüştür. Çalışmanın örneklemi öğrencilerden oluştuğu için özellikle öğretmen ve öğrencilerin bu konuda bilgilendirilmesiyle eğitim-öğretim faaliyetlerinin daha etkili gerçekleştirilebileceği ve öğrencilerin bazı sağlık sorunlarından kurtulabileceği beklenilebiliren_US
dc.description.abstractSit-action, one of man's natural needs, brings many physiological problems. Researches carried out in this issue reveal almost all physiological structures of the sitting posture. When literature was examined, there are not much studies that indicate importance on student body and efficient reading in education. This study was conducted in order to fulfill such a lack in literature. The sample of the study was consisted of 28 girl students in the same class at a vocational and technical high schools. Book reading program was made two times by interval of 2 weeks with these 28 students and with the same books. Students in the first program randomly read book seated, but in the second program students were asked to read in proper sitting and pulse rate and number of pages they read was measured in both programs. Two program data were compared with a multivariate statistical technique Dependent Groups Hotelling's T2 using as a variable pulse rate and number of pages they read. As a result of the comparison, it was observed that the blood circulation and pulse rate of students sitting properly were more regular and they could read more number of pages. The sample is comprised of students, by informing teachers and students it can be expected to carry out education and learning activity more efficiently and it can get rid of some health problemsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleOturuş Şeklinin Vücut Sağlığı ve Okuma Hızı Üzerindeki Etkisinin Hotelling T2 Yöntemi ile İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation Impact of Sitting Posture on Body Health and Reading Speed with Hotelling T2 Methoden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage744en_US
dc.identifier.startpage731en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record