Show simple item record

dc.contributor.authorVedat Sabancıoğulları
dc.contributor.authorSelma Çetinkaya
dc.contributor.authorGüldal Doğruyol
dc.contributor.authorKağan Çimen
dc.contributor.authorMuhittin Sönmez
dc.contributor.authorMehmet Çimen
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:40:20Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:40:20Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1305-0028
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBNU1EazVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/4039
dc.description.abstractAmaç: Kaliteli sağlık hizmeti verilebilmesinde en önemli unsur, başta doktorlar olmak üzere sağlık personelinin iyi yetişmiş olmasıdır. Mesleğinde başarılı, iyi bir sağlık elemanı olmanın yoluda insan anatomisini doğru ve kalıcı bir şekilde öğrenmekten geçer. İnsan anatomisini öğrenmede teorik derslerin yanı sıra pratik uygulamalarda çok önemlidir. Klasik anatomi eğitiminde kadavra kullanımı vazgeçilmez olarak kabul edilmektedir. Ancak yeni tıp fakültelerinin açılmasıyla kadavra sıkıntısı artmış ve anatomi pratikleri ağırlıklı olarak maketler üzerinde yapılmaya başlanmıştır. Bu sebeple pratik uygulamalar içerisinde yer alan anatomik modellerle çalışma ve kadavra disseksiyonlarının anatomiyi öğrenmeye olan etkisini araştırmayı amaçladık. Yöntem: 2015-2016 eğitim- öğretim dönemi içerisinde, başarı düzeyleri birbirine yakın olan ve anatomi teorik derslerini takip eden 120 tıp fakültesi ikinci sınıf öğrencisi çalışmaya dahil edildi. Öğrenciler 30'ar kişilik dört grup (1. grup sadece teorik ders dinleyenler, 2.grup teorik ders ve anatomik modellerle uygulama yapanlar 3.grup teorik ders ve kadavra diseksiyonuyla uygulama yapanlar 4.grup teorik ders, anatomik modeller ve kadavra diseksiyonuyla uygulama yapanlar)'a ayrıldı. Her bir ders kurulunda verilen teorik dersler ve pratik uygulamalardan sonra, 10 sorudan oluşan, pratik sınavlarla öğrencilerin konuyu anlama dereceleri tespit edildi. Elde edilen veriler SPSS 22.0 programına yüklendi ve istatistiksel değerlendirmede Oneway Anova, Mann-Whitney U, Khi-kare testi kullanıldı. Bulgular: Dolaşım sistemi ders kurulunda, teorik dersten sonra, hem maket hemde kadavra üzerinde pratik uygulama yapan öğrencilerin not ortalaması diğerlerinden belirgin şekilde daha yüksekti. Aradaki bu fark istatistiksel olarakta anlamlıydı (p<0.05). Duyu ve sinir sistemleri ders kurulunda ise, grup III ve IV'ü oluşturan öğrencilerin not ortalaması istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde, diğer iki gruptan daha yüksekti (p< 0.05). Gruplardaki kız ve erkeklerin başarı durumları karşılaştırıldığında ise, erkeklerin ortalama puanları daha düşük olmakla beraber bu fark istatistiksel olarak anlamlı değildi (p>0.05). Sonuç: Çalışmamızdan elde edilen sonuçlar, kadavra diseksiyonu yapılarak verilen anatomi pratik eğitimlerinin anlamayı kolaylaştırdığı ve başarıyı arttırdığını göstermektedir. Çalışmadan elde edilen bu sonuç, anatomi pratiğinde mevcut uygulamaların etkinliği konusunda bilgi verdiği gibi, ders saatlerinin planlanmasında, müfredata yeni konular eklenmesi ya da çıkarılması noktasındada eğitimcilere yol gösterici olacaktır.en_US
dc.description.abstractObjective: The most important element in providing good quality of healthcare is well training of healthcare staff, particularly doctors. The way of being a good and successful healthcare staff is to learn the human anatomy accurately and permanently. Practical applications as well as theoretical courses are also highly important in learning human anatomy. In classical anatomy education, using cadaver is accepted to be indispensable. However, along with the new medical faculties, there has been an increase in the shortage of cadaver, and anatomy practices have mainly begun to be carried out on models or mock-ups. Therefore, we aimed to study with anatomic models in practical applications and to research the effect of cadaver dissection on learning anatomy. Conclusions: The results obtained from our study indicate that anatomy practical training is carried out with the dissection of cadavers that made it easier to understand of the anatomy and increasing success rate. The results obtained from the study give information about the effectiveness of existing applications in anatomy practice and be a guide for educators in planning class hours and including or excluding new topics and subjects from curriculum. &quot;This work was supported by the Scientific Research Project Fund of Cumhuriyet University under the Project number &quot;RGD-7&quot;.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCerrahien_US
dc.titleResearching the effect of the practical applications performed with cadaver dissection and anatomical models on anatomy educationen_US
dc.title.alternativeKadavra disseksiyonu ve anatomik modellerle yapılan pratik uygulamaların anatomi eğitimine etkisinin araştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalCumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage245en_US
dc.identifier.startpage240en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record