Show simple item record

dc.contributor.authorFahri Temizyürek
dc.contributor.authorBurak Delican
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:40:26Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:40:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFd09ERTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/4054
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilkokul Türkçe ders kitaplarında yer alan metinleri tür ve içerdikleri temalar açısından incelenmektir. Bu doğrultuda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ilkokul Türkçe derslerinde kullanılması uygun görülen metinler doküman analizi yöntemi ile incelenmiştir. Bu amaçla İlkokul Türkçe ders kitaplarında (2014 - 2015) yer alan 156 metin araştırma sürecinde incelenmiştir. Metinler araştırmacılar tarafından ayrı ayrı incelenmiş ve ortaya çıkan farklılıklar üzerinde tartışılarak uygun olan tür ve temalarda ortak fikir geliştirilmiştir. Ders kitaplarında bulunan metinlerin yaklaşık %50'sinin hikâye edici, %30'unun şiir ve %20'sinin bilgi verici metinlerden oluştuğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda metinlerin içerdikleri temaların bulundukları temalarla genel anlamda tutarlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Temalar altında metin içeriklerini incelediğimizde metinlerin hem değer eğitiminde hem akademik bilgilerin öğrenilmesinde kullanılabilecek etkili materyaller olduğu görülmektedir. Değer eğitimi açısından özellikle hikâye edici metinlerin elverişli olduğu, metinlerin hoşgörü, sorumluluk, çalışkanlık, adalet, farklılıklara, saygı, bilimsellik, demokratik değerler ve milli bilinç üzerinde yoğunlaştığı görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate primary school Turkish textbooks in the text types and themes. Accordingly, texts in primary Turkish textbooks approved for use by the Ministry of Education have been examined by document analysis method. For this purpose, 156 texts in primary school Turkish textbooks have been examined in the research process. Texts in Turkish textbooks have been examined separately by researchers. Their findings have been compared and it has been developed a consensus on the different findings. The findings obtained by document analysis has been discussed in terms of text types and themes. Research results indicate that approximately 50% narrative text, %30 poem and 20% expository text of text in Turkish textbooks. As another result of the study, in general, the theme of the text where they were found to be consistent. Text can be said to be an effective learning materials that can be used in both academic knowledge and values in education. If terms of value education, especially narrative texts are suitable. Narrative texts are focused tolerance, responsibility, sedulity, justice, respect for diversity, being scientific, democracy and national consciousness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleİlkokul Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Tür ve Tema Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Texts in Primary School Turkish Textbooks in Terms of Type and Themeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage856en_US
dc.identifier.startpage842en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record