dc.contributor.author | Fahri Temizyürek | |
dc.contributor.author | Burak Delican | |
dc.date.accessioned | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T16:40:26Z | |
dc.date.available | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-23T16:40:26Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 1308-7177 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFd09ERTFOUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/4054 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ilkokul Türkçe ders kitaplarında yer alan metinleri tür ve içerdikleri temalar açısından incelenmektir. Bu doğrultuda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ilkokul Türkçe derslerinde kullanılması uygun görülen metinler doküman analizi yöntemi ile incelenmiştir. Bu amaçla İlkokul Türkçe ders kitaplarında (2014 - 2015) yer alan 156 metin araştırma sürecinde incelenmiştir. Metinler araştırmacılar tarafından ayrı ayrı incelenmiş ve ortaya çıkan farklılıklar üzerinde tartışılarak uygun olan tür ve temalarda ortak fikir geliştirilmiştir. Ders kitaplarında bulunan metinlerin yaklaşık %50'sinin hikâye edici, %30'unun şiir ve %20'sinin bilgi verici metinlerden oluştuğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda metinlerin içerdikleri temaların bulundukları temalarla genel anlamda tutarlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Temalar altında metin içeriklerini incelediğimizde metinlerin hem değer eğitiminde hem akademik bilgilerin öğrenilmesinde kullanılabilecek etkili materyaller olduğu görülmektedir. Değer eğitimi açısından özellikle hikâye edici metinlerin elverişli olduğu, metinlerin hoşgörü, sorumluluk, çalışkanlık, adalet, farklılıklara, saygı, bilimsellik, demokratik değerler ve milli bilinç üzerinde yoğunlaştığı görülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate primary school Turkish textbooks in the text types and themes. Accordingly, texts in primary Turkish textbooks approved for use by the Ministry of Education have been examined by document analysis method. For this purpose, 156 texts in primary school Turkish textbooks have been examined in the research process. Texts in Turkish textbooks have been examined separately by researchers. Their findings have been compared and it has been developed a consensus on the different findings. The findings obtained by document analysis has been discussed in terms of text types and themes. Research results indicate that approximately 50% narrative text, %30 poem and 20% expository text of text in Turkish textbooks. As another result of the study, in general, the theme of the text where they were found to be consistent. Text can be said to be an effective learning materials that can be used in both academic knowledge and values in education. If terms of value education, especially narrative texts are suitable. Narrative texts are focused tolerance, responsibility, sedulity, justice, respect for diversity, being scientific, democracy and national consciousness. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Bilimsel Disiplinler | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Özel | en_US |
dc.title | İlkokul Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Tür ve Tema Açısından İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examination of Texts in Primary School Turkish Textbooks in Terms of Type and Theme | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.endpage | 856 | en_US |
dc.identifier.startpage | 842 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |