Show simple item record

dc.contributor.authorEsmira Mehdiyev
dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.contributor.authorGonca Usta
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:40:30Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:40:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFeU9EWTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/4064
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ndeki bütün bölümlerde eğitim gören öğrencilerin dil öğrenmeye ilişkin motivasyonlarını belirlemektir. Nitel yaklaşımla yapılan bu çalışmada durum deseni kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile öğrenciler bütün sınıf düzeyi, farklı cinsiyet ve sınıflardan belirlenmiştir. Araştırmada yapılandırılmış anket ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılarak verilerin anlamlı ve anlaşılır bir şekilde belirlenen tema başlıkları altında yer alması sağlanmıştır. Araştırmanın inandırıcılık (iç geçerlik), aktarılabilirliğini (dış geçerliğini), tutarlılık (iç güvenirliğini), teyit edilebilirlik (dış güvenirliğini)artırmak amacıyla verilerin analizi birden fazla uzman görüşü alınarak gerçekleştirilmiştir. Üniversite öğrencilerinin öğrenme motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla düzenlenen 10'lu dereceli puanlama anahtarına göre 184 öğrencinin 134'ününpuan olarak 5 ve üzerinde motivasyon düzeyinde oldukları saptanmıştır. Öğrencilerin çoğunluğunun motivasyonlarının orta düzey ve üzerinde olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the students' motivation in English language learning. To do this, the students from the relevant Departments of Education Faculty of Cumhuriyet University were included in this qualitative study, in which case design was used. Using typical case sampling, one of the purposive sampling methods, participants were determined equally from all grade levels. Structured and semi-structured interview forms were used in the study. The descriptive analysis technique was used in the qualitative data analysis and they were provided to be included under the clearly identified them as headings. In order to increase research Credibility (internal validity), Transferability (external validity), Consistency (internal reliability), Ability confirmation (external reliability) multiple expert opinion were learned to perform data analysis studies. Out of 184 students, 134 expressed their motivation level as 5 and above through the 10s scoring rubric used in this study to determine the university students' motivation. It can be said that the motivation level of majority of the students who carried out coding is on the mean value or above. The attitudes and behaviors towards the target language compared with the results of this research shows similarities to the findings that students' interest and willing has positive effects on motivation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleİNGİLİZCE DİL ÖĞRENİMİNDE MOTİVASYONen_US
dc.title.alternativeMOTIVATION IN ENGLISH LANGUAGE LEARNINGen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue57en_US
dc.identifier.endpage371en_US
dc.identifier.startpage361en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record