Show simple item record

dc.contributor.authorFatma Köybaşı
dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.contributor.authorNeslihan Ceylan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:40:34Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:40:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFMk5ETTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/4073
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin görüşlerine göre Cumhuriyet Üniversitesi'nin örgütsel imajını değerlendirmektir. Çalışma, betimsel tarama modelinde nicel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemi 2014-2015 akademik yılı Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 951 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, Kazoleas vd. (2001) tarafından geliştirilen ve Polat (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan örgütsel imaj ölçeği ile toplanmıştır. Örgütsel imaj ölçeği 6 boyutlu olup toplam ölçeğin güvenirlik katsayısı .94'tür. Veriler, betimsel nicel analiz tekniği ile çözümlenmiş, ayrıca fark testleri (t-testi ve Anova) kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileri üniversitenin örgütsel imajını düşük düzeyde değerlendirmişlerdir. Kalite alt boyutu hariç (orta düzey) diğer alt boyutlardaki imaj puanları düşük düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca üniversite öğrencilerinin görüşleri cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Diğer değişkenler olan memleket, öğrenim durumu, sınıf düzeyi ve yerleşim birimi değişkenlerine göre öğrencilerinin üniversitenin örgütsel imajına ilişkin görüşleri anlamlı bir farklılık göstermektedir. Memleket değişkenine göre öğrencilerin görüşlerindeki farklılık Sivaslı olan öğrenciler lehinedir. Öğrenim durumu değişkenine göre öğrencilerin görüşlerindeki farklılık 1.Öğretim öğrencileri lehinedir. 4. Sınıf öğrencileri 2. Sınıf öğrencilerine göre üniversitenin örgütsel imajını daha düşük düzeyde değerlendirdikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca, ilçede yaşayan öğrencilerin ilde yaşayan öğrencilere göre üniversitenin örgütsel imajını daha olumlu değerlendirdikleri bulunmuştur. Araştırma bulgularına göre çeşitli öneriler verilmiştir. Önerilerden birisi genel görünüm ve fiziki alt yapı imajını artırmak için hem estetik hem kullanışlı-dayanıklı yapıların olması sağlanacak şekilde mimari ve çevre düzenlemelerine ağırlık verilmesidir. Bir başka öneri olarak ikinci öğretim öğrencileri için ulaşımbeslenme ve sosyal faaliyetlerden yararlanma gibi ihtiyaçların karşılanması için uygun zaman dilimi aralığında mekânların açık olması belediye başkanlarınca arz edilebiliren_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to evaluate the Cumhuriyet Universitys' organizational image according to university students. The study is a descriptive survey model and quantitative research. The sample of the study consist of 951 university students who are receive education at Cumhuriyet University Education Faculty in 2014-2015 academic year. Data was collected by Organizational Image Scale that improved by Kazoleas (2001) and adapted to Turkish by Polat (2011). The scale has got six sub-dimension and its reliability co-efficient is .94. The data was analyzed by descriptive analyze method. Also discrimination tests were used. According to the results, the university students evaluate the university's organizational image at low-level. Expect for quality image (medium level), all of the other sub-dimensions points are at low-level according to university students. As well as, the university students' opinions of university organizational image are not different from in view of gerund. But the opinions are different from in view of hometown, daytime education or evening education, class level, dwelling unit. With regard to hometown, for university organizational image, students are from Sivas who are higher points than students are not from Sivas. With regard to daytime education or evening education, daytime education students are higher points than evening education students. With regard to class level, fourth class students are lower points than second class students. With regard to dwelling unit, towner students are higher points than students who live in the center of the city. There are vary suggestions according to resultsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Üniversitenin Örgütsel İmajının Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe Evalution of The Universitys' Organizational Image According to Faculty of Education Students' Viewsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage896en_US
dc.identifier.startpage885en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record