Show simple item record

dc.contributor.authorEbru Bozpolat
dc.contributor.authorHatice Gonca Usta
dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:40:44Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:40:44Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFNE56Y3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/4098
dc.description.abstractBu araştırmada, öğretim elemanlarının sınıf yönetim modellerini bilme ve uygulama düzeylerini betimlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma modelinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma grubu, 20142015 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Cumhuriyet Üniversitesi'nde öğrenim gören 89 üniversite öğrencisi ve 32 öğretim elemanından oluşmaktadır. Araştırma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Verilerin toplanmasında; araştırmacılar tarafından hazırlanan yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde nitel araştırma desenine uygun olarak içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; hem öğretim elemanlarının hem de öğrencilerin en çok çağdaş ve geleneksel modeli bildikleri tespit edilmiştir. Benzer şekilde her iki grubunda sınıf yönetimi modellerinden bütünsel, önlemsel, tepkisel ve gelişimsel modeli bilmedikleri belirlenmiştir. Öğrenciler öğretim elemanlarının derslerinde 1.sırada geleneksel, 2.sırada çağdaş ve 3.sırada tepkisel sınıf yönetimi modellerini kullandıklarını belirtmiş; öğretim elemanları ise derslerinde 1.sırada çağdaş, 2. ve 3. sırada gelişimsel sınıf yönetimi modellerini kullandıklarını belirtmişlerdir. Öğretim elemanları ve öğrencilerin görüşlerine göre sınıfta en çok tercih edilen sınıf yönetim modelinin geleneksel model olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims the identification of instructors' knowledge and application levels of classroom management models. The study was carried out as a case study under qualitative research models. Study group consists of 89 university students enrolled in Cumhuriyet University during 2014-2015 academic year fall semester and 32 instructors teaching at the same university. The participants were selected by using the maximum variation sampling method as a type of purpose sampling. Data collection was done with an unstructured and semistructured interview form developed by researchers. The data were analyzed with content analysis in accordance with qualitative research methods. Results of the study revealed that both instructors and students have the highest level of knowledge about the modern and traditional model. In addition, it was found out that both groups of participants do not know the holistic, precautionary, responsive and developmental classroom management models. According to the students; the instructors apply traditional classroom management model the most. This model is followed by contemporary and responsive classroom management models, respectively. On the other hand, the instructors reported using contemporary classroom management model first, and developmental model in the second and third orders. Views of both instructors and students show that the most preferred classroom management model applied in the classroom is the traditional model.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ SINIF YÖNETİM MODELLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: NİTEL BİR ARAŞTIRMA*en_US
dc.title.alternativeVIEWS ON THE CLASSROOM MANAGEMENT MODELS OF THE STUDENTS AND LECTURERS: A QUALITATIVE STUDYen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue59en_US
dc.identifier.endpage1173en_US
dc.identifier.startpage1157en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record