Show simple item record

dc.contributor.authorZekiye Tamer Gencer
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:40:51Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:40:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjeE9UTXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/4112
dc.description.abstractBu çalışma son dönemlerde insan hayatında önemli yer işgal eden sosyal medya ve sosyal medyada dilin kullanımı ile ilgilidir. İletişim belirli araçlar kullanarak gerçekleştirilen bir eylemdir. Yüz yüze iletişimin sağlandığı kişiler arası iletişim ortamlarında kullanılan doğal araçlar kısmen yeni medya teknolojileri için de geçerli olabilmektedir. Çünkü teknolojik gelişmelerin verdiği imkanlar sayesinde yapılan görüntülü aramalar insanların kullandığı dil, jest ve mimikleri karşı tarafa gösterebilmektedir. Ancak bu durum son yıllarda yazın dilini desteklemesi amacıyla geliştirilen noktalama işaretleri ve "emoji" klavye adı verilen resimlerle bir adım öteye taşınmıştır. Sosyal medyada, kitle iletişim araçlarından farklı olarak içeriklerin kullanıcı tarafından üretiliyor olması, kullanılan yazı dilinin ve ifadelerin kontrolünü zor ve hatta imkansız hale getirmektedir. Her ne kadar dilin kullanılması noktasında doğru bilgilere sahip olunsa da hızlı ifade etme arzusu ve zaman kısıtı gibi birtakım sebeplerle sosyal medyada kısaltmalar, noktalama işaretleri ve emoji adı verilen (üzerinde resimlerle duyguların ifade edilmesini sağlayan) görsel klavye yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu araştırma kapsamında yaygın olarak kullanılan noktalama işareti ve emojilerin dili görselleştirmesi, dile kattığı yeni anlam ve üniversite öğrencilerinin bunları kullanım düzeyleri incelenmiştir. Cumhuriyet Üniversitesi'nde okuyan toplam 275 öğrenci ile yapılan anket çalışması sonucunda kullanılan emojilerin duyguları daha iyi ifade etmesi, içeriklere anlam katması, zamandan tasarruf edilmesi gibi birtakım sonuçlara ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research is related to the social media and using the language in the social media which has recently taken a very important part in human life. Being producted of the contents by the user in the social media differenty from the mass media makes the control of the written language and expressions used hard and even impossible. Although the right knowledge is possessed in the point of using the language, the visual keyboard which is called as abbreviations, punctuation marks and emoji (thing which enables that the emotions are expressed with pictures) is commonly used because of reasons like the desire of fast expressing and time constraint. Within the scope of this research, the visualisation of punctuation marks which are commonly used and visualisation of the language through emojis, the new meaning in the language and their using levels by the university students are examined. At the end of the survey study which was made with total 275 students who study in Cumhuriyet University, some conclusions like expressing the emotions in a better way through emojis, giving a meaning to the contents, economisation of time were reached.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleSOSYAL MEDYADA DİLİN GÖRSELLEŞMESİ: GÖRSEL KLAVYE VE NOKTALAMA İŞARETLERİNİN KULLANIMINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.title.alternativeVISUALISATION OF THE LANGUAGE IN SOCIAL MEDIA: A RESEARCH AIMED AT USING THE VISUAL KEYBOARD AND PUNCTUATION MARKSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.endpage376en_US
dc.identifier.startpage361en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record