Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.contributor.authorEsmira Mehdiyev
dc.contributor.authorH. Gonca Usta
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:41:01Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:41:01Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnek5qRTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/4134
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde bütün bölümlerde eğitim öğretim gören öğrencilerin dil öğreniminde karşılaştıkları güçlükleri belirlemektir. Araştırmada nitel ve nicel yaklaşımın birlikte yer aldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada katılımcılar amaçlı örnekleme türlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesiyle belirlenmiştir. Sınıf düzeyleri ve öğretim biçimi temele alınarak toplam 220 öğrencinin görüşüne başvurulmuştur. Yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılarak verilerin anlamlı ve anlaşılır bir şekilde belirlenen tema başlıkları altında yer alması sağlanmıştır. Nicel verilerin analizinde ise öğrencilerin İngilizce öğrenme güçlükleri 10'lu derecelendirilmiş puanlama anahtarına göre incelenmiştir. İngilizceyi öğrenmede güçlük nedenleri on üç başlık altında ele alınmış, öğrencilerin işaretlemeleri neticesinde frekansları çıkarılarak en çok güçlük yaratan etkenler sıralanmıştır. Üniversite öğrencilerinin dil öğrenmeye yönelik güçlük düzeylerini belirlemek amacıyla düzenlenen 10'lu dereceli puanlama anahtarına göre 197 öğrencinin 111'i 5 ve üzerinde güçlük düzeyinde olduklarını belirtmişlerdir. Öğrencilerin dil öğrenmeye ilişkin güçlük yaratan etkenlere ilişkin görüşlerine göre, en yüksek frekansı, öğretmen niteliği, ezberlenecek sözcükler ve anadil gramer yapısının uygun olmaması etkenlerinin aldığı gözlenmiştir. Güçlük yaratan etkenlerin kendi içerisinde önem sırasında ise kitapların içeriği, ders süresinin azlığı gibi ifadeler üçüncü sırada yer almaktadır. Öğrencilerin dil öğrenmeye ilişkin güçlüklerin nasıl aşılacağına ilişkin uygulama ve durumlar; bireysel olarak etkili olabilecek uygulama ve durumlar, öğretmenden kaynaklı uygulama ve durumlar, okul kaynaklı uygulama ve durumlar ve devlet politikası kaynaklı uygulama ve durumlar temaları başlıkları altında incelenmiştir. Bu araştırma sonuçları karşılaştırıldığında üniversite öğrencilerinin etkili dil öğrenme ortamı oluşturmanın önemine işaret ettikleri görülmüştür. Bu duruma göre bireysel olarak etkili olabilecek uygulama ve durumlar teması altında en yüksek frekansı, günlük hayatta kullanma, bireysel çaba, ilgi/istek kategorilerinin; öğretmenden kaynaklı uygulama ve durumlar teması altında etkinlik temelli öğretim, açık ve basit anlatım, motive edici olma kategorilerinin; okul kaynaklı uygulama ve durumlar teması altında, dil etkinlikleri, etkili dil öğrenme ortamı kategorilerinin; devlet politikası kaynaklı teması altında, burslar, nitelikli öğretmen yetiştirme kategorilerinin en yüksek frekansları aldığı görülmektedir. İngilizce dil öğreniminde öğrenme güçlüklerini azaltmak için araştırma sonucuna göre şu önerilerde bulunulabilir: Dil öğreniminde etkililiği artırmak için öğretmen eğitimlerinin gözden geçirilmesi, öğretmenlere yurt dışı deneyimi kazandırılması, İngilizce derslerinin dil dersliklerinde yapılması dersliklerin dil öğrenimi için gerekli araç gereç ve materyallerle donanımının sağlanmasıen_US
dc.description.abstractThe aim of this research to determine the difficulties in Engilish language learning faced by University students. To do this, the students from all Departments of Education Faculty at Cumhuriyet University were involved in this mixed type of study consisting of both qualitative and quantative approaches. Participants were determined by the maximum varation sampling, one of the purpose sampling type. 220 students in total were interviewed equially on the basis of their grade levels and forms of education. Structured and semi-structured interview form was used in this study The descriptive analysis technique was used in the qualititive data analysis and the clearly identified themes headings were provided for the obtained data to be included accurately. The students’ learning difficulties were examined according to the 10 item likert scale used in this study.The difficulties in English learning were discussed under thirteen headings and the factors of high frequency, which cause difficulties in English language learning, pointed by the students were listed. 111 students out of 197 expressed the difficulty level 5 and above on the 10 item likert scale used in this study to determine the level of diffilculties faced by the students in learning the target language. The quality of teachers, memorizing words, lack of appropriate grammatical structures of students’ first language appear to be the first three factors showing the highest frequency of the factors that create difficulties for students to learn english language. The expressions such as contents of the book, lack of efficient course time are replaced in third place according to their importance within the factors creating difficulties. Accordingly, under the theme, applications and circumstances at which individual is suppposed to be effective, use in daily life, individual effort, interest/requests categories are seen to be of high frequency and relevantly, under the theme, applications and circumstances related to teachers’ performances, categories such as activity based instruction, clear and simple explanation, being motivating; under the theme, applications and circumstances related to school, language activities, effective language learning environment categories; under the theme of government policy –induced, scholarships, qualified teacher training categories are found to be of the highest frequency. The following suggestions on minimising the difficulties in learning EFL/ESL can be put forward according to the findings revealed as the results of this study. To revise teacher training programmes, to provide teachers gaining overseas experiences, to do english classes in language classrooms, to provide necessary equipment and materials for language learning classrooms can be proposed in order to improve the effectiveness of language teachingen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleİNGİLİZCE DİL ÖĞRENİMİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLERen_US
dc.title.alternativeDIFFICULTIES IN ENGLISH LANGUAGE LEARNINGen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage2272en_US
dc.identifier.startpage2261en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record