Show simple item record

dc.contributor.authorHakan Koç
dc.contributor.authorKadir Karatekin
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:41:12Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:41:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNNE5qSTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/4159
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının harita okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve harita okuryazarlığını oluşturan boyutlar üzerinde çeşitli değişkenlerin etkisini ortaya koymaktır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Eğitim Fakültelerinin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümlerinin 2. ve 3. sınıflarında öğrenim gören 292 öğretmen adayı ile tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının harita okuryazarlık düzeylerini belirlemek amacıyla Koç ve Demir (2014) tarafından geliştirilen "Developing Validand Reliable Map Literacy Scale" isimli Harita Okuryazarlığı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının harita bilgi düzeylerinin alt seviyeye yakın, haritalarla işlem yapabilme, haritaları okuma ve yorumlama, taslak harita çizebilme ve haritaları kullanma becerilerinin ise orta seviyede olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the present study is to determine Social Sciences teacher trainees' level of map literacy and reveal the effect of various variables on the dimensions constituting map literacy. The present study was conducted by means of relational screening model with 292 teacher trainees studying at the second and third classes of the Department of Social Sciences Teaching in Faculty of Education in 2015-2016. In order to determine the Social Sciences teacher trainees' level of map literacy, "DevelopingValidand Reliable Map Literacy Scale" developed by KOÇ and DEMİRwas used. According to the data obtained from the present study; it is seen that while map knowledge levels of the Social Sciences Teacher Trainees were close to low level, abilities of processing through maps, reading and interpreting maps, drawing draft maps and utilizing maps were on the average.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HARİTA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeTHE INVESTIGATION OF SOCIAL SCIENCES TEACHER TRAINESS' MAP LITERACY BY VARIOUS VARIABLESen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issueUSBES ÖZEL SAYI IIen_US
dc.identifier.endpage461en_US
dc.identifier.startpage441en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record