Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.contributor.authorAhsen Demir
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:41:30Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:41:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZd09EUXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/4196
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı etkili okulu oluşturmada yöneticilerin, öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin sahip olması gereken özellikler ile yöneticilere, öğretmenlere, öğrencilere ve velilere düşen görevleri okul müdürleri ve öğretmenlerin ifadelerine dayalı olarak betimlemektir. Araştırma durum deseninin kullanıldığı nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Sivas ilinde bulunan okullardan müfettiş görüşlerine dayalı olarak belirlenen, aileler tarafından tercih edilirliği yüksek olan üç başarılı ve aileler tarafından tercih edilirliği az olan üç orta düzey başarılı okul seçilmiştir. Bu okulların her birinden bir müdür iki öğretmen olmak üzere toplam 18 kişi ile görüşülmüştür. Açık uçlu sorular yoluyla toplanan veriler, betimsel analiz ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcıların etkili okula yönelik sorulara verdikleri cevaplarının analizi neticesinde araştırma bulguları etkili okul göstergeleri, etkili okul için müdür özellikleri ve görevleri, etkili okul için öğretmen özellikleri ve görevleri, etkili okul için öğrenci özellikleri ve görevleri ve etkili okul için veli özellikleri ve görevleri olmak üzere beş başlık altında incelenmiştir. Araştırma sonucunda etkili okul göstergelerinden okul özelliklerine yönelik ifadeler ve bunların içinden de okul başarısı en fazla vurgulanan tema olmuştur. Etkili okul müdürü özelliklerinden kişilik özellikleri, etkili öğretmen özelliklerinden görev ve uzmanlık, etkili öğrenci özelliklerinden eğitim öğretim, etkili veli özelliklerinden okul aile ilişkileri temalarına vurgu yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to describe the qualifications that administrators, teachers, students and parents should have for constructing an effective school, and to explain the responsibilities of administrators, teachers, students and parents in line with the expressions of principals and teachers. The research is a qualitative study for which the case pattern was used. The study group of the research constitutes three successful schools whose preferability is high and three medium-level schools whose preferability is low, in Sivas. From each school one principal and two teachers, which in total is 18 people have been interviewed. The data collected via open-ended questions have been analysed by using descriptive analysis and content analysis. The research findings attained as a result of the answers by the participants towards effective school have been analyzed under five titles which are indicators of an effective school, qualifications and responsibilities of principals for an effective school, qualifications and responsibilities of teachers for an effective school, qualifications and responsibilities of students for an effective school and qualifications and responsibilities of parents for an effective school. As a result of the research, from indicators of an effective school, the expressions oriented school qualifications and school success have been the most emphasized subjects. From qualifications of effective principal, personal qualifications; from qualifications of an effective teacher, task and expertise; from qualifications of an effective student, education; from qualifications of effective parents, school- family relationships have been the emphasized subjects.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEtkili Okullar İçin Kim Ne Yapmalı?en_US
dc.title.alternativeEffective Schools: Who Should Do What?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record