MARKA DEĞERLEME
Abstract
Genel olarak, marka değerleme çalışmalarına 1980'li yıllar başlangıç oluşturmaktadır. Bu tarihlerde gerçekleşen birleşme ve satın almalar marka değerinin bir parasal değer olarak ele alınmasının yolunu açmıştır. O tarihlerden bu yana, marka değerleme çalışmaları sürekli gelişmekle beraber, marka değerleme yaklaşım ve metotları açısından halen tam bir fikir birliğine varılmış değildir. Özellikle son 10 yıl içerisinde marka değerleme konusunda yürütülmüş ve yayınlanmış oldukça fazla sayıda çalışma bulunmakla birlikte bunlardan pek azı marka değerini farklı açılardan ele almış ve kavram hakkında genel bir yaklaşım ortaya koymuştur. Bu çalışma, marka değerleme kavramını, marka değerleme yaklaşım ve metotlarını ve ISO 10668 Marka Değerleme Standardını derinlemesine incelemeyi amaçlamıştır. Çalışma, bu bağlamda okuyucunun konuyu bir bütün olarak anlaması ve konuya hâkim olmasını hedefleyen bir literatür taraması olarak nitelendirilebilir 1980’s represent an onset for brand equity studies. Initially, the mergers and acquisitions taken place in this decade provided a basis to brand equity as a monetary concept. Since then, brand equity studies have been evolving but yet to reach a consensus in terms of approaches and methods. There have been a lot of studies conducted and issued on brand equity concept especially for the last ten years but very few of them embrace the different aspects of brand equity and present a wide overview about the concept. The aim of this study is to examine the brand equity concept, approaches and methods and ISO 10688 Brand Valuation Standard, thoroughly. In this context, this study can be regarded as a literature overview which aims to help the readers clearly understand and master the topic as all inclusive.
Source
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler DergisiVolume
17Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZME9EUTJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12418/4204
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]