Browsing Araştırma Çıktıları | TR-Dizin by Subject "Sosyal Bilimler Tarihi"
Now showing items 21-40 of 80
-
Effect of the Political Risk on Capital Asset Valuation in Financial Markets: The Case of Turkey
(2017)Recent political events and the subsequent movements in financial markets both in the developing and the developed countries raise the instincts regarding the interaction of political risks and financial markets and increase ... -
Eneral straın theory and substance use
(2014)Gelişmiş Batı ülkelerinde, özellikle Amerika Birleşik Devletleri’nde, suç teorilerinin kriminal veya madde kullanımı gibi konulara uyarlanmaları yaygın olmasına rağmen, Türkiye’de durum böyle değildir. Bu çalışma bir devlet ... -
Fen ve Teknoloji Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi
(2008)Araştırma, İşbirlikli Öğrenme yönteminin Fen ve Teknoloji dersinde öğrencilerin son test başarısına etkisini sınamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneme modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada ... -
Hikâye haritası ölçeğine ilişkin geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2014)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin hikâye haritası yöntemine ilişkin görüşlerini ortaya koyabilecek geçerli ve güvenilir bir hikâye haritası ölçeği (HHÖ) geliştirmektir. Araştırmaya Sivas İl merkezinde seçkisiz ... -
Hindistan'daki tarih ve dini yapıya sosyolojik bir bakış
(2010)Indian society had seen very important changes and new directions concerning the social and religious affairs in XXI. Century. Religion that is as old as the history of humanity takes place nearly in the life of every ... -
Hüseyin Rauf Orbay ve I. TBMM'deki Faaliyetleri (1920 - 1923)
(2016)HAÇİN, İlhan, Hüseyin Rauf Orbay ve I. TBMM'deki Faaliyetleri , CTAD, Yıl 12, Sayı 23, (Bahar 2016), s. 53-88. Birinci Dünya Savaşı'ndan mağlup bir şekilde ayrılan Osmanlı Devleti 30 Ekim 1918 tarihinde Mondros Mütarekesi'nin ... -
II. Dünya Savası Yıllarında Ekim Seferberligi
(2012)II. Dünya Savası’nın baslamasıyla savası sınırlarından uzak tutmak isteyen Türkiye, seferberlik ilan etmistir. Bu durum, sadece dıs tehditleri engelleyici bir milli müdafaa tedbiri olarak degerlendirilse de sonuçları ... -
Interactive Puzzles in Vocabulary Instruction: Teachers and Learners as Designers (*)
(2015)Günlük yaşamımızda birçok kimse kare bulmacalar ve diğer kelime bulmacalarından hoşlanmaktadırlar ve bu bulmacalar kitaplarda ve çeşitli eğitim materyallerinde kullanılmaktadır. Dil öğretiminde ve öğrenmede, kağıt-kalem ... -
Internet'in Uluslararası Pazarlamaya Etkileri: Kavramsal Bir Çalışma
(2007)Son zamanlardaki en önemli gelişmelerden birisi internet üzerinden uluslar arası pazarlama faaliyetlerinde meydana gelen patlama ve buna bağlı olarak global bilgi otobanının ortaya çıkmasıdır. İnternet üzerinde yaklaşık 1 ... -
İİBF ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK MATEMATİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ
(2016)Araştırmanın amacı iktisadi ve idari bilimler fakültesindeki öğrenciler için matematiğe yönelik tutum ölçeği geliştirilmesidir. Öğrencilere 38 maddeden oluşan taslak ölçek uygulanmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Öz-Yeterlik İnanç Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma
(2006)Öz-yeterlik inancı, davranışları etkilediği için insan davranışlarının gelişiminde belirleyici rol oynar. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, öğrencilerin matematik dersine yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerinin, cinsiyet, ... -
İşletmelerde mali kriz sonrası finansal yeniden yapılanma
(2011)Mali başarısızlık problemleri çözümlenemeyen sorun haline gelmeden önce, işletmelerde finansal yeniden yapılanma çatısı altında bir takım önlemler alınmaktadır. Finansal yeniden yapılanma amacıyla işletmelerin sermaye ... -
İŞYERİ YALNIZLIĞININ İŞKOLİKLİK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: KARDEMİR A.Ş.'DE BİR
(2015)İşyeri yalnızlığı, bireyin iş hayatında kurduğu zayıf ilişkilerden kaynaklanan ve stres yaratan durum olarak tanımlanmaktadır. Diğer taraftan işkoliklik ise, genel olarak aşırı bir şekilde çalışmak için kontrol edilemeyen ... -
Kalkınma ve Yatırım Bankalarının Performansları Açısından Değerlendirilmesi: Türkiye Ölçeği (2002-2012)
(2016)Globalleşmenin etkisiyle finansal piyasalar kendilerini sürekli geliştirerek yeni işlevler ile etkin bir biçimde varlıklarını sürdürmektedirler. Özellikle II. Dünya savaşından sonra kurulan ve finansal sistem içerisinde ... -
Kamu Hizmetinde Kalite Denetimi: Vatandaşların Sivas Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğü Hizmetlerini Değerlendirmeleri
(2005)özet Kamu hizmetinin kalitesini belirlemenin bir çok yolu bulunmaktadır. Bunların başında, hizmeti alanların memnuniyeti gelmektedir. Bu çalışmada, Sivas Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğü'nden ... -
Kangal Yöresine Ait Bir Grup Anadolu Halısının Teknik ve Desen Analizi
(2018)Anadolu’nun önemli dokuma merkezlerinden biri olan Sivas ve ilçelerinde, Türklerin Anadolu’ya göç ettikleri yıllardan bu yana dokuma yapıldığı bilinmektedir. Kırsal kesimde yaygın olarak yapılan dokumacılık birçok nedenden ... -
KÜRESEL ISINMA VE KÜRESEL ISINMANIN YAŞLILAR ÜSTÜNDEKİ ETKİSİ
(2017)Sürekli artan nüfus ile birlikte iş gücü ihtiyacı sanayi devrimini getirmiştir. Sanayi devrimiyle birlikte tüketilen fosil yakıtlarındaki artış atmosferdeki sera gazlarının (karbondioksit, ozon, metan, su buharı) artmasına ... -
Kırımlı Hafız Hüsam’ın Teressül Adlı Eserinin Yeni Bir Nüshası
(2018)Münşeat türünün Osmanlı’daki en eski örneklerinden biri Kırımlı Hafız Hüsam’ın Teressül adlı eseridir. Eserin müellifi hakkında kaynaklarda hiçbir bilgiye rastlanmamaktadır. Ancak bazı deliller neticesinde müellifin XIV. ... -
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN OKUL İKLİMİ ALGILARI
(2012)Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin okul iklimi algılarını belirlemek ve elde edilen verilere göre çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Acarbay (2006) tarafından Türkçe’ye uyarlanan ... -
Marka genişleme stratejilerinin Üniversite öğrencilerinin satın alma niyetleri üzerine etkileri
(2015)Belirli bir marka imajı yaratmış olan firmaların yeni ürünlerini mevcut marka ismi ile pazarlaması ve bu şekilde mevcut markanın tüketici gözündeki değerini ve itibarını yeni ürünlere transfer etmek istemesi olan marka ...