Search
Now showing items 1-10 of 10
4+4+4 YENİ EĞİTİM SİSTEMİ’NİN YANSIMALARI: BEŞİNCİ SINIFLARDAKİ EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİNİN BRANŞ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ
(2013)
Bu çalışmanın amacı yeni eğitim sistemiyle birlikte 5. sınıflarda derse giren branş öğretmenlerinin yaşadıkları sorunları söz konusu öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirmek ve yaşanan uyum sürecine ilişkin öneriler ...
COĞRAFYA DERSİ TUTUM ÖLÇEĞİ: GELİŞTİRİLMESİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
(2013)
Bu çalışmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeğini geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubu; Sivas il merkezinde bulunan ortaöğretim ...
2011 YILI YÖNETİCİ ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMEĞİ’NİN İÇERİĞİNE VE PUANLAMA ÖLÇÜTLERİNE İLİŞKİN YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
(2013)
Bu çalışmada; 2011 tarihli Yönetici Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'ne, yönetmelikte yer alan puanlama ölçütlerine ve yönetmeliğin uygulanışı sürecinde yaşanan aksaklıklara ilişkin kurum yöneticilerinin görüşlerinin ...
İLKOKUL 4. SINIF “İNSAN HAKLARI, YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ” DERSİNDE YAŞANAN SORUNLARIN SINIF ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
(2017)
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin ilkokul 4. sınıf İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi dersinde yaşanan sorunlarla ilgili görüşlerinin neler olduğunu saptayarak öğretmenlerin İHYD dersiyle ilgili önerilerini ...
Türkiye’deki Afgan Mülteci Öğrencilerin Gözünden Türkiye Cumhuriyeti Milli Değerleri
(2017)
Bu çalışmanın amacı Afgan mültecilerin Türkiye Cumhuriyeti'nin milli değerlerine yönelik algılarını anlamaktır. Bu amaçla çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını ...
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının alan sınavına yönelik görüşlerinin incelenmesi
(2014)
Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının 2013 yılından itibaren uygulamaya konulan alan sınavına yönelik öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada ortaya çıkan bulgular yeni sistemdeki eksiklikleri ...
Türkiye’deki Afgan Mülteci Öğrencilerin Gözünden Türkiye Cumhuriyeti Milli Değerleri
(2017)
Bu çalışmanın amacı Afgan mültecilerin Türkiye Cumhuriyeti’nin milli değerlerine yönelik algılarını anlamaktır. Bu amaçla çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını ...
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNE VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİNE KARŞI TUTUMLARI İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
(2014)
Bu çalışmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları üzerinde etkili olan değişkenleri belirlemenin yanı sıra öğrencilerin öğretmenlerine karşı olan tutumlarının, sosyal bilgiler dersine ...
ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ
(2013)
Bu araştırmanın amacı eğitim yöneticilerinin ücretli öğretmenlik uygulaması hakkındaki görüşlerini saptamaktır. Araştırma, ücretli öğretmenlik değerlendirlmesi; tüm toplum kesimlerini ilgilendiren güncel bir konuyu incelemesi ...
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN POLİSE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ
(2014)
Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin polise yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelemektir. Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden, betimsel tarama deseni ile hazırlanmıştır. Tarama deseni; bir ...