Search
Now showing items 1-6 of 6
Yurttaşlık Düşüncesinin Temelleri-I
(2004)
Bu makale, yurttaşlık düşüncesinin gelişimini konu edinmektedir. Başlangıçta bir statü durumundaki yurttaşlık, bugün statüler ve roller bütünü olarak tanımlannaktadır. Bu bölümde yurttaşlığın gelişimini sağlayan ve büyük ...
Değişken Kavramı ve Öğrenimindeki Zorluklarının Belirlenmesi
(2004)
Değişken kavramı genelde matematiğin özelde de cebirin en önemli kavramlarından birisidir. Hatta, cebirin merkez kavramıdır. Değişken kavramının öğrenilmesi, ileri matematiksel kavramların anlaşılabilmesi ve öğrenilebilmesi ...
The European Union Action Programme in the Area of Education: A Comparative Analysis
(2004)
Bu çalışmanın amacı, Avrupa Birliği Eğitim Alanındaki Eylem Programı açısından aday ülkeler olarak Türkiye ve Litvanya ile üye ülke olarak İngiltere arasında karşılaştırmalı bir analiz yapmaktır. Çalışmada dokümanlara ...
Öğrencilerin Matematiğe Yönelik İçsel ve Dışsal Motivasyonlarının Belirlenmesi
(2004)
Motivasyon, birçok alanda özellikle de eğitimde çok etkili bir faktördür. Motivasyon, öğrencilerin matematik gibi anlamakta zorlandıkları derslerde özellikle ihmal edilmemesi gereken bir boyuttur. Motivasyonun içsel ve ...
Öğe Gösterim Teorisi'nin Bir Uygulaması: Fonksiyon Kavramının Öğretimi
(2004)
Öğe Gösterim Teorisi (ÖGT), çeşitli öğretim bileşenlerini içeren bir öğretim teorisidir. ÖGT'nin bu özelliği, herhangi bir kavramın veya özelde bir matematiksel kavramın öğretiminde farklı öğretim stratejilerinin ve ...
Matematiksel Düşüncenin Başlangıç Noktası: Matematiksel Kavramlar
(2004)
Matematiksel kavramlar, birbirini takip eden bir sırada öğretilmektedir. Birinin anlaşılamaması veya tam öğrenilememesi, ileri matematiksel kavramların öğrenilmesinde zorluklara neden olmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada, ...