Search
Now showing items 1-8 of 8
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları
(2011)
Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları cinsiyet, mezun olunan lise türü, üniversite, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenleri açısından incelenmiştir. Tarama ...
Gevşek yapılı sistemler olarak ilköğretim okullarında karar verme, liderlik ve çatışma: nitel bir araştırma
(2011)
Okullar, insanların yoğun olarak giriş-çıkış yaptıkları değişken ve sorunlu sosyal kurumlardır. İlişkilerin kontrolünü mekanik kurallarla yönetmek ve amaçları kestirmek her zaman mümkün olmayabilir. Bu nedenle, günümüzde ...
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Türkçe Öğretmenliği Lisans Programına Yönelik Görüşleri
(2011)
Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe öğretmenliği lisans programına yönelik görüşlerini Alan Bilgisi, Genel Kültür Bilgisi ve Meslek Bilgisi dersleri bazında cinsiyet ve mezun olunan okul değişkenlerine ...
Jigsaw I tekniğinin yazılı anlatım becerisi akademik başarısına etkisi
(2011)
Bu çalışma, işbirlikli öğrenme tekniklerinden Jigsaw I ile geleneksel öğretim yönteminin Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım becerisi akademik başarılarına ve hatırda tutma düzeyleri üzerine etkisini karşılaştırmayı ...
Sözlü ve Yazılı Kültür İlişkileri Çerçevesinde Konuşma ve Yazma Becerilerine Bir Bakış
(2011)
Bu çalışma, sözlü ve yazılı kültür etkileşiminin konuşma ve yazma becerilerine ne şekilde yansıdığını tespit etmek üzere yapılmıştır. Araştırmada, sözlü kültürün oluşumu ve yazılı kültüre etkisi incelenmiş; tarih içinde ...
Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine yöneticilerinin etik liderlik ve örgütsel adalet davranışlarının etkisi
(2011)
Yönetici etik liderlik davranışı, örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık örgütsel davranışın etkilediği değişkenlerdir. Bu üç kavram örgütlerin amaçlarını gerçekleştirmesi açısından önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı ...
Fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması
(2011)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim II. kademe öğrencileri için kullanılabilecek Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (FTDYTÖ) geliştirmektir. Araştırma, 400 ilköğretim öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. FTDYTÖ’nin ...
Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulamasında akran değerlendirmeye ilişkin görüşleri
(2011)
Bu araştırma, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasında akran değerlendirmeye ilişkin görüşlerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Cumhuriyet Üniversitesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programı dördüncü ...