Search
Now showing items 1-9 of 9
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları
(2011)
Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları cinsiyet, mezun olunan lise türü, üniversite, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenleri açısından incelenmiştir. Tarama ...
The correlation between multiple intelligences and metacognitive reading strategies of primary school teacher candidates
(2011)
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının kullandıkları üstbilişsel okuma stratejileri ile baskın zeka alanları arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Çalışma, ...
Gevşek yapılı sistemler olarak ilköğretim okullarında karar verme, liderlik ve çatışma: nitel bir araştırma
(2011)
Okullar, insanların yoğun olarak giriş-çıkış yaptıkları değişken ve sorunlu sosyal kurumlardır. İlişkilerin kontrolünü mekanik kurallarla yönetmek ve amaçları kestirmek her zaman mümkün olmayabilir. Bu nedenle, günümüzde ...
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Türkçe Öğretmenliği Lisans Programına Yönelik Görüşleri
(2011)
Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe öğretmenliği lisans programına yönelik görüşlerini Alan Bilgisi, Genel Kültür Bilgisi ve Meslek Bilgisi dersleri bazında cinsiyet ve mezun olunan okul değişkenlerine ...
The relation between Job satisfaction and emotional intelligence: an investigation about the education supervisors
(2011)
Bu çalışmanın amacı eğitim müfettişlerinin duygusal zekâ ve iş doyumu düzeylerini ve duygusal zeka ve iş doyumu arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmanın örneklemini dört bölgede çalışan 184 müfettiş oluşturmuştur. ...
Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine yöneticilerinin etik liderlik ve örgütsel adalet davranışlarının etkisi
(2011)
Yönetici etik liderlik davranışı, örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık örgütsel davranışın etkilediği değişkenlerdir. Bu üç kavram örgütlerin amaçlarını gerçekleştirmesi açısından önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı ...
Fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması
(2011)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim II. kademe öğrencileri için kullanılabilecek Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (FTDYTÖ) geliştirmektir. Araştırma, 400 ilköğretim öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. FTDYTÖ’nin ...
Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulamasında akran değerlendirmeye ilişkin görüşleri
(2011)
Bu araştırma, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasında akran değerlendirmeye ilişkin görüşlerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Cumhuriyet Üniversitesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programı dördüncü ...
Assessment of classroom teachers’ perceptions of teaching social studies course
(2011)
Çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler dersini yürütmedeki yeterliklerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada hem niceliksel hem de niteliksel yöntem kullanılmıştır. Niceliksel boyutta araştırmacılar ...