Search
Now showing items 1-7 of 7
Müziğin tüketim davranışı üzerine etkileri
(2009)
Müzik, tarih boyunca insanların duygu ve düşüncelerini, yaşadığı olayları ifade etmelerinin aracı olarak kültürlerinin bir parçası olmuştur. Müziğin pazarlama alanında kullanımı ise daha çok bilinçsiz bir şekilde kulağa ...
Zaman Serileri Tahmininde ARIMA-MLP Melez Modeli
(2009)
Bu çalışmada zaman serilerinin tahmini için otoregresif hareketli ortalamalar(autoregressive integrated moving average-ARIMA) modeli ve çok katmanlı yapay sinir ağları (multi layer perceptron-MLP) modeli birleştirilerek ...
Üniversite öğrencilerinin cep telefonu kullanımına karşı genel tutumları ve bu tutumların, kullanıma yansımalarına yönelik Aksaray Üniversi'nde bir araştırma
(2009)
Son 5 yıllık dönemde ülkemizde cep telefonu kullanımındaki artış hızı dünyadaki artış hızını geçmiş ve ülkemizdeki kullanım oranı %80'in üzerinde bir düzeye gelmiştir. Bu yaygınlığa rağmen kullanıma karşı genel tutumun ...
Mülkiyet Hakları Ve Ekonomik Gelişme
(2009)
Bu çalışmada uluslar arası mülkiyet hakları indeksi 2008 yılı raporu verilerinden yola çıkarak mülkiyet haklarının ekonomik gelişme açısından taşıdığı önem ele alınmıştır. Çalışmada mülkiyet haklarıyla ekonomik gelişme ...
İşletme faaliyet nakit akımlarının tahmini üzerine İMKB'de uygulama
(2009)
Bu çalısmada, firma için hayati öneme sahip olan nakit akımlarının tahmin edilmesiyle ilgili olusturulan modeller test edilmistir. Isletme faaliyet nakit akımları tahminlemesinde geçmis dönem isletme faaliyet nakit ...
2007/08 Küresel Finans Krizi, Kredi Sıkışıklığı ve Banka Kredisi Kullanılan İşletmelerin Algılamaları: Sivas İlinde Araştırma
(2009)
Bu makale, 2007’nin ortasında başlayan finansal krizin banka kredisi kullanımını etkileyip etkilemediğini açılmaktadır. Ankete dayalı bir çalışmadır. Bu anket, 20 Temmuz ve 20 Eylül 2008 tarihleri arasında Sivas’ta banka ...
Tüketicilerin Yerel ve Ulusal Süpermarket Tercihleri Üzerine Bir Araştırma
(2009)
Türkiye’deki süpermarket piyasası son on yılda hızlı bir şekilde değişiklik göstermiştir. Süpermarket piyasasındaki bu değişiklik hem yapısal anlamda hem de tüketicilerin davranışları ve tercihleri üzerindedir. Bu araştırmanın ...