Yazar "Çingöl, Nurhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin kurum kültürüne ilişkin değerlendirmeleri(Cumhuriyet Üniversitesi, 2007) Çingöl, Nurhan; Ulusoy, HaticeBu arastırma, Cumhuriyet Üniversitesi Hastanesinde çalısan hemsirelerin hastanenin kurum kültürüne iliskin değerlendirmelerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıstır. Arastırmanın evrenini Cumhuriyet Üniversitesindeki yönetici hemsireler (N=50) ve diğer tüm çalısan hemsireler (N=246) olusturmustur. Ancak değisik nedenlerle yönetici hemsirelerin % 94'üne, çalısan hemsirelerin % 78,9'una ulasılmıstır. Arastırmada veri toplama aracı olarak, kisisel bilgi formu ve ?naloğlu (1998) tarafından gelistirilen ?Örgütsel Kültür; Hastane Örneğinde Örgütsel Kültür ve Personel Davranısına Etkileri Anket Formu? kullanılmıstır. Anketin iç tutarlılık kat sayıları 0,901 ile 0,932 olarak hesaplanmıstır. Çalısmanın verileri 1-30 Nisan 2006 tarihlerinde toplanmıstır. Verilerin analizinde ANOVA, Tukey HSD, Faktör analizi ve t testi kullanılmıstır. Hemsirelerin, kurum kültürüne iliskin tutumlarında lise mezunlarının üniversite mezunlarına göre daha olumsuz tutumlara (X=3,84) sahip olduğu ve çalısma süresi 4-6 yıl olanların hastanenin kurum kültürünü daha olumsuz değerlendirdiği (X=2,95) saptanmıstır (p<0,05). Çalısan hemsirelerin sahip oldukları tutumlar ile hastanede var olan kültürü değerlendirmeleri karsılastırıldığında tutumlar ile kültürün uyumlu olmadığı saptanmıstır (p=0,001). Yönetici hemsirelerin ve çalısan hemsirelerin hastanenin kurum kültürünü değerlendirmeleri karsılastırıldığında ise fikirlerini açıkça ifade edebilme, bireysel amaçlara önem verme, ödüllendirme gibi boyutlarda çalısanların hastanenin kültürünü daha olumsuz değerlendirdikleri saptanmıstır (p<0,05). Arastırmada, çalısan hemsirelerin kurum kültürüne iliskin tutumları ile hastanenin kurum kültürünün uyumlu olmadığı, yöneticilerin hastanenin kurum kültürünü çalısanlardan daha olumlu değerlendirdiği, çalısanların hastanenin kültürü hakkında açık ve net fikirlere sahip olmadıkları, yöneticilerin ise daha olumlu fikirlere sahip oldukları saptanmıstır. Arastırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda hastanenin kurum kültürünü olumlu yönde gelistirmeye yönelik öneriler getirilmistir.