Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özdemir, Erdoğan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Bir fizik öğretim materyali: miyopi modeli
    (Balıkesir Üniversitesi, 2025) Kartal, Sebahattin; Özdemir, Erdoğan
    Fiziğin günlük hayatla ilişkilendirilmesi konuların etkili bir şekilde öğrenilmesini destekler. İnsan gözü, optik kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirmek için zengin bir potansiyel sunar. Bu çalışmada, optik öğretim materyali olarak ahşaptan hazırlanmış, uygun maliyetli ve kolay taşınabilir bir göz modeli tanıtılmıştır. Bu göz modeli ile miyopi ve miyopinin gözlükle düzeltilmesinin yanı sıra miyop kırma kusuru olan bir kişinin neden uzağı net göremediği ancak yakını net görebildiği açıklanabilmektedir. Ayrıca el feneri, ışık sınırlandırıcı ve ahşap ızgara ile kullanılan bu materyalin lazer ışık kaynağı kullanılan ticari göz modellerinden miyopiyi modellemedeki üstünlüğü deneysel olarak gösterilmiştir. Bu öğretim materyalinin derslerde optik konularının günlük hayatla ilişkilendirilmesine önemli katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Determination of Conceptual Learning Levels of Health Technician Program Students on Nuclear Physics Concepts
    (Osman SAĞDIÇ, 2021) Özdemir, Erdoğan; Yarar, Onur
    Radiotherapy, nuclear medicine, medical imaging, operating room technician professions are the professions that are directly related to nuclear physics because they use radiation technologies. In this study, the conceptual understanding level of students studying in these programs about nuclear physics concepts was investigated. The mixed model was used. The sample of the study consists of 100. The data were collected through “Misconception Determination Test” and semi-structured interviews. The achievement average point (14.93) of the students who participated in the study were evaluated in the low success category. In addition, the percentage of students gathering in the other answer (blank and not conceptually meaningful answers) category in all concepts is more than the percentage of correct concept and misconception. This result was interpreted as that students did not have sufficient knowledge about nuclear physics concepts. In addition, misconceptions about nuclear physics which were detected in this research were discussed in detail.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Determination of Spring Constant Using Data Acquisition Card and LabVIEW
    (Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2021) Çoramık, Mustafa; Özdemir, Erdoğan
    In physics teaching, experimentation is a necessary and integral part of teaching. It is known that students have learning difficulties, especially in drawing graphics during the experiment. Advances in technology have reflected in physics teaching. In recent years, the use of Arduino and some mobile phone applications have become widespread in physics laboratories. The effect of these on students' learning difficulties in drawing graphics was examined in the Hooke's Law experiment. The programs were determined to be effective in collecting data for this experiment but ineffective in processing data. Therefore, this study, it is aimed to organize the Hooke's law experiment in a way that contributes to students' ability to draw graphics. Considering the shortcomings of other computer programs, the experiment was organized with a data collection card and a software created with the LabVIEW program. For the Hooke's Law experiment, which was arranged with software using springs and masses, the force-length graph of the springs was drawn, and the spring constants were calculated. The software has been shown to be successful in both collecting and processing data
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İki Dünya Kuramsal Çerçevesi’nin Mekanik Kavramlarını Gerçek Yaşamla İlişkilendirebilmeve Başarı Motivasyonu Üzerindeki Etkisi
    (2020) Ürek, Handan; Çoramık, Mustafa; Özdemir, Erdoğan
    Bu çalışmada, İki Dünya Kuramsal Çerçevesi’nin, sınıf öğretmenliği öğrencilerinin bazı mekanik kavramlarını gerçek yaşam ile ilişkilendirebilmelerine ve başarı motivasyonlarına olan etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, Türkiye’nin batısında bulunan bir devlet ünversitesinde öğrenim görmekte olan 53 sınıf öğretmenliği öğrencisi ile zayıf deneysel desende bir araştırma yürütülmüştür. Çalışmanın verileri; ‘Mekanik Kavramlarını Gerçek Yaşam ile İlişkilendirebilme Formu’ ve ‘Başarı Odaklı Motivasyon Ölçeği’ yardımıyla toplanmıştır. Araştırma süreci, iki haftalık öğretim ile birlikte veri toplama araçlarının ön-test ve son-test uygulamalarını içermektedir. Veri analizinde hem nitel hem de nicel yöntemlerden yararlanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre yapılan öğretimin, öğrencilerin mekanik kavramlarını gerçek yaşamla ilişkilendirebilmelerine olumlu etkilerde bulunduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca çalışma sonucunda öğrencilerin başarı motivasyonlarının istatistiksel açıdan anlamlı bir artış gösterdiği belirlenmiştir. İki Dünya Kuramsal Çerçevesi’nin, sınıf öğretmenliği öğrencileri için diğer fizik dersi konularının öğretiminde de kullanılabileceği düşünülmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İlkokul Öğrencilerinin Kuvvet Kavramına İlişkin Algılarının Çizim Yardımı ile Belirlenmesi
    (2021) Çoramık, Mustafa; Özdemir, Erdoğan
    Fiziğin gelişimindeki dönüm noktalarından birisi de Newton’un kuvvet hareket ilişkisini tanımlayan yasaları oluşturmasıdır. Fizik dersinin anlaşılması için kuvvet kavramının ve kuvvet hareket ilişkisinin anlaşılması önemlidir. Bu nedenle, ilköğretimden itibaren Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarında kuvvet ve hareket konusuna yer verilmektedir. Alanyazın incelendiğinde ise öğrencilerin fiziksel olayları günlük tecrübeleri ile açıklama eğiliminde oldukları ve ilkçağ düşünürlerinin kuvvet ve hareket ile ilgili fikirlerine benzeyen fikirlere sahip oldukları görülmektedir. Bu araştırmada küçük yaş grubundaki öğrencilerin kuvvet ile ilgili algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla nitel araştırma desenlerinden birisi olan olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Araştırmaya 2019-2020 eğitim öğretim yılının güz döneminde (Aralık/2019) öğrenim görmekte olan 113 ilkokul 4. sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler öğrencilerin kuvvet kavramı çizimleri ve açıklamaları yardımı ile toplanmıştır. Öğrencilerin kuvvet ile ilgili çizimleri içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğrencilerin kuvvet algıları hakkında bilgi veren tema, kategori ve kodlar belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin kuvvet ile ilgili algılarının kapsamlı olduğu fakat bu algıda güçlendirilmesi gereken noktaların olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları göz önünde bulundurularak öğretmenlere sınıf ortamında ve Covid-19 salgını sırasında uzaktan eğitim derslerinde uygulayabilecekleri somut etkinlikler önerilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Investigating Image Formation Using the Cat Family in a Dark Box
    (American Institute of Physics, 2024) Özdemir, Erdoğan; Kartal, Sebahattin
    [No abstract available]
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Öğretmen Adaylarının Temel Birimler ve Ön Ekler ile İlgili Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
    (2020) Çoramık, Mustafa; Özdemir, Erdoğan
    Bir niceliğin büyüklüğünü belirleme işi olan “ölçme” ve bu nicelikcinsinden belirli bir büyüklüğü tanımlayan “birimler”, temel bilimleriçin çok önemlidir. Ölçmeyi standart hale getirmek için UluslararasıBirimler Sistemi (SI) kabul edilmiştir. Bu birim sistemi ile “temelbirimler” tanımlanmıştır. Bu araştırmada, fizik, kimya, biyoloji ve fenbilgisi öğretmen adaylarının SI’da yer alan “temel birimler” veölçmede kullanılan “ön ekler” ile ilgili bilgi düzeyini belirlemekamaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olanbetimsel model kullanılmıştır. Araştırmaya, Türkiye’de yer alan birüniversitenin eğitim fakültesinin üçüncü ve dördüncü sınıfındaöğrenim gören 196 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veritoplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ve üç açıkuçlu sorudan oluşan “Temel Birimler ve Ön Ekler Açık Uçlu SoruFormu” kullanılmıştır. Araştırma verileri “Betimsel İstatistik” ilebirlikte “İlişkisiz Örneklemler için Tek Yönlü Varyans Analizi” ve“İlişkisiz Ölçümler için Kruskal Wallis H-Testi” ile analiz edilmiştir.Araştırma sonuçları, öğretmen adaylarının “temel birimler” ile ilgiliorta düzeyde, “ön ekler” ile ilgili ise düşük düzeyde başarıgösterdiklerini ifade etmektedir. Ayrıca, fizik ve kimya öğretmenadaylarının “temel birimler” ve “ön ekler” konuları ile ilgili bilgidüzeyinin fen bilgisi ve biyoloji öğretmen adaylarının bu konular ileilgili bilgi düzeyinden daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sonolarak, sınıf düzeyi arttıkça genellikle “temel birimler” ile ilgili bilgidüzeyinin arttığı, “ön ekler” ile ilgili bilgi düzeyinin azaldığıanlaşılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmenlik lisans programları velaboratuvar eğitimi göz önünde bulundurularak tartışılmış, ölçme vebirim sistemleri ünitesinin öğretmenlik bölümlerindeki öğretimi içinçeşitli öneriler sunulmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sağlık Teknikerliği Programı Öğrencilerinin Nükleer Fizik Kavramları ile ilgili Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi
    (2021) Özdemir, Erdoğan
    Radyoterapi, nükleer tıp, tıbbi görüntüleme, ameliyathane hizmetleri teknikerliği meslekleri radyasyon teknolojilerini kullandıkları için nükleer fizik ile doğrudan ilişkili olan mesleklerdir. Bu araştırmada, bu programlarda öğrenim gören öğrencilerin nükleer fizik kavramları ile ilgili kavramsal anlama düzeyi araştırılmıştır. Araştırmada karma model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 100 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler “Kavram Yanılgısı Belirleme Testi” ve “Yarı-Yapılandırılmış Görüşmeler” ile toplanmıştır. Öğrencilerin testteki ortalama başarı puanı (14.93) “düşük başarı” kategorisinde değerlendirilmiştir. Öğrencilerin tüm kavramlarda “diğer yanıt” (boş bırakılan ve kavramsal olarak anlamlı olmayan yanıtlar) kategorisinde toplanma yüzdesi “doğru kavram” ve “kavram yanılgısı” kategorilerinde toplanma yüzdesinden fazladır. Bu sonuç, öğrencilerin nükleer fizik kavramları ile ilgili yeterli kavramsal anlamaya sahip olmadıkları şeklinde yorumlanmıştır. Ayrıca araştırmada tespit edilen nükleer fizik ile ilgili kavram yanılgıları detaylı olarak incelenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Teaching Opticianry Students Empathy for Patients with Hemianopia and Strabismus
    (Marmara Üniversitesi, 2022) Özdemir, Erdoğan; İper, Hatice Semrin Timlioğlu; Yarar, Onur
    Introduction: Strabismus occurs as a result of the coordination disorder of the six muscles in the outer part of the eye. In case of hemianopia; half of the visual field is not seen and the same half area is perceived from each half of both eyes. The aim of this study is; to mimic these conditions artificially for the students to make them experience the patients’ difficulties and create empathy as well as to teach them the use of prisms in correcting these conditions. In accordance with this purpose, spectacles simulations were developed. Material and Method: The mixed-method has used in this research. This study was attended by 25 students studying in the second year of the optician program of a university in Istanbul. The effects of the developing simulations on empathy with patients were evaluated with the students. After using these simulations for empathy teaching, empirical data concerning “Self-Assessment Survey for Simulators” and “Writing Essay” was collected. Developing Simulations: This study two different simulations were developed. One of them is about strabismus and the others is about hemianopia. Spectacles simulations were arranged to simulate these disasters. Teaching Process: As a teaching process, opticianry students worn these spectacles and complete some activities. The main feature is these activities is that strabismus and hemianopia patients have difficulties to complete. Result: According to students’ view about the simulations they are convenient tools for empathy training for these patients. In addition, it was determined that the students using the simulation suggested compensatory strategies for the patients, they created awareness and empathy towards the patients. Discussion: It is important for health program students to empathize with patients related to their field of study. It is recommended that the simulations developed in this research be used in the education of opticians and optometry students.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Effect of Metacognitive Supported Argument-Based Learning Approach on Conceptual Change and Metacognition in Physics Education
    (2021) Özdemir, Erdoğan; Kocakülah, Mustafa Sabri
    The process of conceptual change begins when a preconception of a student fails to solve a problem. It ends when the student abandons his preconception and accepts a scientific concept. Although the theory and variables of conceptual change have been defined, how the theory would be implemented in a class environment has not been defined. For this reason, a course incorporating an argumentation approach supported with metacognitive strategies in accordance with the theory of conceptual change was designed and implemented for the subject of special relativity theory. A qualitatively dominant status mixed-method approach was used as the research design. The participants of the study were 51, 10th-grade students studying at a secondary school. Data were collected with qualitative and quantitative measurement tools. It was concluded that the applied course contributed positively to the students' conceptual changes and regulation of cognition (planning, monitoring, evaluating).
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Veri Toplama Kartı ve LabVIEW Kullanılarak Yay Sabitinin Belirlenmesi
    (2021) Çoramık, Mustafa; Özdemir, Erdoğan
    Fizik öğretiminde deney, öğretimin gerekli ve ayrılmaz bir parçasıdır. Öğrencilerin deney sırasındaözellikle grafik çizme konusunda öğrenme güçlüğü yaşadıkları bilinmektedir. Teknolojide yaşanangelişmeler fizik öğretimine yansımaktadır. Son yıllarda fizik laboratuvarlarında Arduino gibimikrodenetleyici içeren elektronik kartların ve cep telefonu uygulamalarının kullanımıyaygınlaşmaktadır. Bu uygulamaların öğrencilerin grafik çizme konusundaki öğrenme güçlüğünügidermedeki etkisi Hooke yasası deneyi özelinde incelenmiştir. Programların bu deneyle ilgili veritoplamada etkili fakat verilerin işlenmesinde etkisiz olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle buaraştırmada Hooke Yasası deneyinin öğrencilerin grafik çizme becerisine katkı sağlayacak şekildedüzenlenmesi amaçlanmıştır. Diğer bilgisayar programlarının eksiği göz önünde bulundurularakdeney, bir veri toplama kartı ve LabVIEW programı ile oluşturulan bir yazılım ile düzenlenmiştir.Yazılım ile yaylar ve kütleler kullanılarak düzenlenen Hooke Yasası deneyi için yayların kuvvetuzama miktarı grafikleri çizilmiş ve yay sabitleri hesaplanmıştır. Yazılımın hem veri toplamada hemde verileri işlemede başarılı olduğu gösterilmiştir.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim