Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Abdurrezzak, Seyfettin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A Study of Validity and Reliability of School Effectiveness Scale
    (2019) Abdurrezzak, Seyfettin; Uğurlu, Celal Teyyar
    In this study, it is aimed to develop valid and reliable measurement tool fordetermining effectiveness of school. For this purpose, analysis is made on the validityand reliability of this scale. It is calculated that exploratory and confirmatory factoranalysis for validity of research as well as it is calculated that internal consistency ofCronbach’s Alpha for reliability of research. It is benefited from SPSS 18.00 and LISREL8.7 of package program in statistical operations of data. The study group consisted ofall the teachers working in 33 secondary schools in Erzincan city center in 2014-2015academic year. The exploratory factor analysis was applied to a total of 239 teachers.As a result of the analysis, the variance was determined as 66.27%. At the end of theanalysis, to 377 teachers from the same sample were applied to confirmatory factoranalysis. As a result of the analysis, the scale has been acceptable fit values (x² / sd(817.72 / 421 = 1.94, RMSEA = 0.05, GIF = 0.88, AGFI = 0.86, RMR = 0.084, CFI =0.98, NNFI = 0.98) and have been confirmed five factors structures. At the end of thestudy, the sub-dimensions were classified as principals, teachers, school environment,education process, students, school environment and parents. In the reliabilityanalysis, the Cronbach’s Alpha rate was determined to be 0.95. In conclusion, aneffective school scale consisting of 31 items and 5 dimensions can be accepted as areliable and valid scale.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Bilgi Okuryazarlığı, Kolektif Öğretmen Yeterliği ve Etkili Okul: Yapısal Eşitlik Modellemesi
    (2018) Uğurlu, Celal Teyyar; Beycioğlu, Kadir; Abdurrezzak, Seyfettin
    Bu çalışmanın amacı, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin bilgi okuryazarlığı, kolektif öğretmenyeterliği ve çalıştıkları okulların etkililiğine ilişkin algıları arasındaki doğrusal yapısal ilişkileri açıklayanteorik modeli test etmektir. Araştırmada bilgi okuryazarlığı, kolektif öğretmen yeterliği ve etkili okularasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2016-2017 eğitim öğretim yılındaErzincan ili merkez ilçesinde yer alan toplam 21 ilkokulda görevli 369 öğretmenin tamamı oluşturmuştur.Analizler işlemeye uygun 356 veri seti üzerinden yapılmıştır. Dört bölümden oluşan veri toplama aracınınbirinci bölümünde katılımcıların demografik özelliklerinin yer aldığı kişisel bilgiler, ikinci bölümdeAbdurrezzak (2015) tarafından geliştirilen “Etkili Okul Ölçeği”, üçüncü bölümde Erdoğan ve Dönmez (2015)tarafından uyarlanan “Kolektif Öğretmen Yeterliği Ölçeği” ve son bölümde Adıgüzel (2011) tarafındangeliştirilen “Bilgi Okuryazarlığı Ölçeği” yer almıştır. Çalışmada bilgi okuryazarlığının, ara değişken olankolektif öğretmen yeterliği ile okulların etkililiğine olan etkisini belirlemek için yapısal eşitlik modelindenyararlanılmıştır. Modelin doğrulanıp doğrulanmadığını belirlemek için SPSS 20 ve LISREL 8.7 programlarıkullanılmıştır. Modelin örtük değişkenleri arasındaki ilişkilere göre, iyi uyum iyiliği değerlerine erişilmiş vemodelin iyi uyumla kabul edilebilir bir model olduğu yapılan analizlerde tespit edilmiştir. Sonuç olarak,modeldeki değişkenler arasındaki ilişiklerin anlamlılığı incelendiğinde, bilgi okuryazarlığı ile kolektiföğretmen yeterliği; kolektif öğretmen yeterliği ile etkili okul arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Etkili okul ve okul liderliğine ilişkin öğretmen algılarının incelenmesi
    (Cumhuriyet Üniversitesi, 2015) Abdurrezzak, Seyfettin; Uğurlu, Celal Teyyar
    Bu araştırma etkili okul ve okul liderliği ilişkisine yönelik, öğretmenlerin algı düzeylerini ve okul liderliği davranış ve uygulamalarının etkili okul üzerindeki etkisini öğretmen görüşlerine göre ortaya çıkarmayı amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Araştırmada hem nicel hem de nitel boyutları içerisine alan açımlayıcı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ilişkisel tarama modeli, nitel boyutta ise durum deseni kullanılmıştır. Nicel boyut çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında Erzincan ili merkez ilçe ve merkeze bağlı köy ve beldelerde yer alan 33 ortaokulda görevli toplam 580 öğretmen ve nitel boyut çalışma grubunu ise, bu okullarda görevli öğretmenlerden maksimum çeşitlilik örnekleme yoluyla seçilen 21 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında nicel veri toplama aracı olarak Uğurlu ve araştırmacı tarafından (2014) geliştirilen "Etkili Okul Ölçeği" ve Uğurlu, Beycioğlu ve Özer (2011) tarafından geliştirilen "Okul Liderliği Ölçeği", kullanılmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak öğretmenlerin etkili okul ve okul liderliğine ilişkin görüşlerinin alındığı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada nitel veriler bireysel görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda öğretmenlerin etkili okul, okul liderliği ve bunların alt boyutlarına ait değişkenlere ilişkin algı düzeylerini saptamak için aritmetik ortalamaya bakılmıştır. Öğretmenlerin ölçek maddelerine verdikleri yanıtlar arasında anlamlı bir fark olup olmadığını test etmek amacıyla cinsiyet ve medeni durum değişkeni açısından parametrik testlerden t – testi, çalışma süresi ve yaş değişkeni açısından parametrik testlerden tek yönlü varyans (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin etkili okul ve okul liderliği arasındaki ilişkiyi betimlemek amacıyla değişkenler, basit doğrusal regresyon analizine tabi tutulmuş ve değişkenler arasındaki ilişki betimlenmiştir. Okul liderliği alt boyutlarının etkili okul ve alt boyutlarını ne kadar etkilediğini ve okul liderliği davranış ve uygulamalarının etkili okulun alt boyutlarını ne kadar açıkladığını test etmek için çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda verilerin analizi ve yorumlanması sürecinde betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda şu bulgular yer almaktadır: Öğretmenlerin genel olarak etkili okul algıları "yüksek" düzeydedir. Öğretmenlerin etkili okulun yönetici, öğretmenler, okul ortamı ve eğitim süreci ve öğrenciler alt boyutuna ait algıları "yüksek" iken, okul çevresi ve veliler alt boyutuna ait algıları "orta" düzeydedir. Okul liderliği algıları ise genel olarak "yüksek" düzeydedir. Okul liderliği alt boyutlarından destekleyici ve işbirliği alt boyutuna ait algıları "yüksek", açıklayıcı alt boyutuna ait algıları ise "oldukça yüksek" düzeydedir. Öğretmenlerin etkili okulu ve okul liderliğini algılamaları cinsiyet, medeni durum, çalışma süresi ve yaş değişkenlerine göre değişmemektedir. Okul liderliği ile etkili okul arasında orta düzeyde olumlu yönde bir ilişki olduğu görülmektedir. Sonuç olarak bakıldığında okul liderliği davranış ve uygulamaları ile okulun etkili ve başarılı bir okul olma arasında anlamlı ilişkiler bulunmaktadır. Okul liderliği davranış ve uygulamaları etkili okulun % 46'sını açıklamaktadır. Yani öğretmenlerin görüşlerine göre etkili okulun var olması % 46 okul müdürünün davranışlarından etkilenmektedir. Bu bulguyu destekleyen nitel bulgulara göre öğretmenler etkili okul yaratılmasında en büyük görevin okul müdürüne ait olduğunu belirtmişlerdir. Araştırmanın nitel bulguları ise şöyledir. Etkili okulu tanımının "eğitim sürecinde sosyal etkinliklerin var olduğu okul" şeklinde olduğu, etkili/başarılı bir okul olmada en büyük görevin "okul yöneticilerine" ait olduğu görülmektedir. Öğretmenler var olan durumda okul müdürünün "kendilerine güvendiği ve onları desteklediğini", beklenti olarak da okul müdüründen kendileri için "iyi bir çalışma ortamı sağlayabilmesi" ve "öğretmenleri motive etmesi" olduğunu söylemişlerdir. Var olan durumda öğretmen arkadaşları ile "birlikteliği artırıcı etkinlikler yaptıklarını" , beklenti olarak da "birlikte işbirliği halinde çalışmak" olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenler var olan durumda okul ortamı ve eğitim sürecinin "akademik olarak başarılı olmalarına odaklı bir eğitim sürecinin var olduğunu", bu yöndeki en büyük beklentilerinin ise "araç gereç ve eğitim materyalinin yeterli olması" şeklinde olduğunu söylemişlerdir. Öğrencilerin var olan durumu için öğretmenler "öğrencilerin derse yönelik tutumlarının ve ilgilerinin düşük olduğunu", öğrencilere yönelik en büyük beklentilerinin de "derslere hazırlık ve çalışılmış olarak gelmeleri" olarak belirtmişlerdir. Öğretmenler okul çevresi ve veliler için mevcut durumda "okula yönelik yeterli katkı ve desteği sağlamadıklarını", en büyük beklentilerinin de "okula maddi ve manevi destek sağlamaları" şeklinde olduğunu söylemişlerdir. Okul liderliği boyutunda ise öğretmenler lideri "yol gösteren (yönlendiren)" kişi olarak gördüklerini, etkili bir okul liderinin en önemli özelliğinin de "çalışanlarıyla işbirliği ve koordinasyon içinde olması gerektiği" şeklinde tanımlamışlardır. Var olan durumda öğretmenler okul müdürlerinin destekleyici uygulamalarında en çok "başarılı olmalarında kendilerine fırsatlar sunduğu", işbirliğine yönelik davranış ve uygulamalarında "öğretmenler arasında koordinasyon ve işbirliğini sağladığını", insan ilişkilerine yönelik davranış ve uygulamalarında okul müdürlerinin "kişiler arası iletişiminin olumlu" olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlerin bu yöndeki beklentilerinin ise, "yapmak istediklerinde kendilerini desteklemesi", "öğretmenlerle işbirliği kurması" ve "kişiler arası ilişkilerde empati yapması" şeklinde olduğu öne çıkmaktadır. Sonuç olarak öğretmenlerin görüşlerine göre okul liderliği davranış ve uygulamaları ile okulların etkili ve başarılı bir okul olabilmesi arasında orta düzeyde ilişki olduğu görülmektedir. Anahtar Sözcükler: Etkililik, Etkili Okul, Liderlik, Okul Liderliği
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Information literacy, collective teacher adequacy and effective school: Structural equation modeling
    (Ankara University, 2018) Uğurlu, Celal Teyyar; Beycioğlu, Kadir; Abdurrezzak, Seyfettin
    In this research, it is aimed to test the theoretical model that explains the linear structural relationship between primary school teachers' perceptions of information literacy, perceptions of collective teacher adequacy, and perceptions of school effectiveness. In the research, relationships among each other are searched based on information literacy, collective teacher adequacy and causal relations between effective schools. The study group of the research; in 2016-2017 education year, 369 teachers working in 21 primary schools in Erzincan province center province. Analyzes were made on 356 data sets suitable for processing. In this study, "Effective School Scale" developed by Abdurrezzak (2015) in the second section; "Collective Teacher Adequacy Scale" adapted by Erdoğan and Dönmez (2015) "Information Literacy Scale" developed by Adıgüzel (2011) were used to gather data. The model of structural equality was used to determine the effect of information literacy in the study on the effectiveness of the intermediate variable collective teacher adequacy and school effectiveness. SPSS 20 and LISREL 8.7 programs were used to determine whether the model was verified. Good harmony well-being values were reached according to the relationship between implicit variables of the model and it was determined in the analyses that the model is a model that can be accepted with good harmony. Significant relationships among information literacy and collective teacher adequacy were found. © 2019, Ankara University. All rights reserved.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Okul Yöneticilerinin Okul İşlerini Erteleme Davranışlarına İlişkin Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Görüşlerinin İncelenmesi
    (Dokuz Eylül Üniversitesi, 2018) Beycioğlu, Kadir; Ugurlu, Celal Teyyar; Abdurrezzak, Seyfettin
    Bu çalışmada, okul yöneticilerinin okul işlerini erteleme davranışları, sebepleri ve erteleme sonuçlarının okulun yönetim ve eğitim faaliyetlerine olan etkileri, okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenine göre yapılmıştır. 2016–2017 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilen bu araştırmanın çalışma grubunu; Erzincan ili merkez ilçesinde yer alan ilk ve ortaokullarda çalışmakta olan 11 okul yönetici ve 11 öğretmen olmak üzere toplam 22 katılımcı oluşturmuştur. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerinin alındığı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri toplama aracında, okul yöneticilerine ve öğretmenlere üçer adet açık uçlu soru yöneltilmiştir. Veriler yüz yüze görüşmeler yoluyla toplanmış ve verilerin yorumlanması sürecinde içerik analizi ve sürekli karşılaştırma tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulguları okul yöneticisi, öğretmenler boyutu olmak üzere iki başlık altında yer almış olup,  okul yöneticileri boyutunda 11 tema ve bu temalar altında 30 kategori, öğretmenler boyutunda ise 11 tema ve bu temalar altında 37 kategori elde edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Views of School Principals, Teachers and Parents Regarding the Accountability of Schools in Education: A Qualitative Research
    (Aydın KARAPINAR, 2018) Abdurrezzak, Seyfettin; Uğurlu, Celal Teyyar
    In this research, it is aimed to describe the school accountabilities according to school principals’, teachers’ and parents’ views. It has been done by case of study method of the qualitative research methods. The working group of this research made in 2015-2016 educational year has been formed by 24 participants; 8 school principals, 8 teachers and 8 parents whose have been in the some primary and secondary schools in Çayırlı district of Erzincan province according to maximum variation samples. In the research, semi-structured interview form based on the opinions of school principals, teachers and students’ parents’ views about schools accountabilities has been used as data collecting tool. Three open ended questions have been asked to the school principals, teachers and parents. Dates have been got by face to face interviews. In the interpreting of dates process, content analysis technique have been used. Research findings have been formed under three title “school principals”, “teachers” and “parents”. The result of analysis, “school principals”, title has been formed of 3 theme and 18 categories under the these three theme, “teachers” title has been formed 3 theme and 23 categories and “parents” title has been forms 3 theme and 17 categories.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim