Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bilici, Damla Kurt" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    60-72 aylık çocuklara uygulanan duygu düzenleme etkinliklerinin çocukların duygu düzenleme ve sosyal problem çözme becerilerine etkisi
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2024) Bilici, Damla Kurt; Bilbay, Asuman
    Amaç: Bu araştırma ile okul öncesi dönem 60-72 ay çocuklarına yönelik olarak "Okul Öncesi Duygu Düzenleme Etkinlikleri" hazırlanması ve hazırlanan etkinliklerin; çocukların duygu düzenleme becerileri ve sosyal problem çözme becerisi üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada nicel araştırma modellerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2023-2024 eğitim öğretim yılında Sivas il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı bağımsız anaokulları ve ilkokullara bağlı anasınıflarına devam eden 60-72 aylık deney grubunda 19, kontrol grubunda 16 olmak üzere toplam 35 çocuktan oluşmaktadır. Bulgular: Deney ve kontrol grupları arasında ölçek puanlarının karşılaştırılmasında Mann Whitney U analiz yöntemi kullanılırken her bir grupta öntest ve sontest ölçek puanlarının karşılaştırılmasında Wilcoxon Sıralı İşaretler Testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubundaki çocukların Wally Sosyal Problem Çözme Testi sontest skorları arasında istatiksel olarak deney grubu lehine anlamlı fark elde edilmiştir (Z=3.488, p<.05). Ayrıca deney ve kontrol grubundaki çocukların duygu düzenleme sontest genel puanları (Z=-2.892, p<.05) ile değişkenlik/olumsuzluk (Z=-2.983, p<.05) ve duygu düzenleme-kontrol (Z=- 2.074, p<.05) alt boyut sontest puanları arasında da deney grubu lehine anlamlı fark elde edilmiştir. Sonuç: Öntest-sontest puanları değerlendirildiğinde; "Duygu Düzenleme Etkinlikleri"nin (DDE), çocukların duygu düzenleme ve sosyal problem çözme becerileri üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu sonucuna varılmıştır.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim