Yazar "Kurt, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Doğum eyleminin 4. evresindeki obez kadınlarda beden algısının benlik saygısı ve emzirme tutumuna etkisi(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2019) Kurt, Merve; Demirel, GülbahtiyarBu araştırma, doğum eyleminin 4. evresindeki obez kadınlarda beden algısının benlik saygısı ve emzirme tutumu üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı tipte olan araştırma Sivas merkezinde yer alan Sivas Numune Hastanesi Doğum Sonu Servisi ve Kadın Doğum Ameliyat Servisi'nde yapılmıştır. Örneklem büyüklüğü güç analizi kullanılarak hesaplanan araştırmada örneklem hacmi; =0,05 anlamlılık düzeyinde, 1- =0,95 güven aralığında, =0,20 hata riski ile 1-?=0,80 güçte toplam kişi sayısı 602 (301 obez kadın, 301 normal kilolu kadın) olarak tespit edilmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından literatür bilgisi doğrultusunda oluşturulan "Kişisel Bilgi Formu", "Beden Algısı Ölçeği", "Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği" ve "Emzirme Tutumunu Değerlendirme Ölçeği" ile toplanmıştır. Uygulamaya geçmeden önce etik kuruldan (etik karar no:2018-01/09) ve çalışmanın yapılacağı kurumdan (19448395-044 sayılı) yazılı izin alınmıştır. Çalışma kriterlerine uyan bireylere (okur yazar olması, herhangi bir psikiyatrik hastalığı olmaması, çalışmaya katılmaya gönüllü olması vb.) araştırmanın amacı ve içeriği hakkında bilgi verilmiş ve katılımları için yazılı onamları alınmıştır. Araştırmacı tarafından BKİ hesaplanarak kadınlar normal kilolu (BKİ: 18,5 ile 24,9 arasında) veya obez (BKİ: >30) grubunda yer almıştır. Formlar araştırmacı tarafından doğumdan hemen sonraki ilk 2 saat içerisinde lohusanın bulunduğu odada yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesinde student t testi, Spearman korelasyon testi, Man Whitney U testi, Kruskal Wallis H testi, Ki-kare testi kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde istatistiksel anlamlılık 0,05 önem düzeyinde incelenmiş olup SPSS 23 versiyonu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, normal kilolu kadınlarda beden algısı arttıkça emzirme tutum puanları artmakta (p<0,5; r=0,171), obez kadınlarda ise beden algısı azaldıkça daha düşük düzeyde benlik saygısı görülmektedir (p<0,05; r=-0,246). Normal kilolu kadın grubunda orta düzeyde, obez kadın grubunda ise düşük düzeyde benlik saygısı mevcuttur. Normal kilolu kadın grubunda çocuk sayısı artıkça, obez kadınlarda ise BKİ arttıkça benlik saygısı düzeyi azalmaktadır. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda kadınların; biyo-psiko-sosyo-kültürel açıdan değerlendirilerek ebeler tarafından gebelikte alınması gereken kilo ve maternal obezitenin önemi, komplikasyonları konusunda eğitim ve danışmanlık verilmesi, aşırı kilolu ve obez olan kadınların normal ağırlığa ulaştıktan sonra gebe kalmaları konusunda bilinçlendirilmesi, gebenin gebelik esnasında alması gereken kilo miktarının belirlenmesi ve her antenatal izlemde kilo takibinin yapılması, bu doğrultuda gebeye beslenme ve egzersiz eğitiminin verilmesi, obez kadınların diyetisyene yönlendirilmesi, emzirmenin teşvik edilmesi ve desteklenmesi, bu konuyla ilgili rehberler oluşturulması ve aile planlaması hizmetlerinin ve prekonsepsiyonel danışmanlık hizmetlerinin yaygınlaştırılması önerilebilir. Anahtar Kelimeler: Beden algısı, Benlik saygısı, Doğum eylemi, Emzirme tutumu, Maternal obezite, EbeÖğe Ebelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim İle İlgili Görüşleri ve Hazır bulunuşlukları: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Örneği(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2023) Cesur, Büşra; Kurt, MerveGiriş ve Amaç: Bu araştırma ebelik eğitiminde öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri ve hazırbulunuşluklarının belirlenmesi amacıyla planlanmıştır. Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tiptedir ve evrenini Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Verilerin toplanma süreci, Kişisel Bilgi Formu, Öğrencilerin Açık ve Uzaktan Öğrenmeye İlişkin Durumlarının Belirlenmesi Ölçeği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri SPSS 22.0 programı ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde parametrik yöntemler kullanılmıştır. Öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerine göre farklılaşmaların incelenmesinde t-testi, tek yönlü varyans analizi (Anova) ve post hoc (Tukey, LSD) analizleri kullanılmıştır. Araştırma öncesi etik kurul izni alınmıştır. Bulgular: Araştırmaya 343 ebelik öğrencisi katılmıştır, 38 öğrenci veri toplama formundaki eksiklikler sebebiyle çalışma dışında bırakılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre öğrencilerin “uzaktan eğitime genel hazırbulunuşluk” ortalaması yüksek bulunmuştur. Sınıf derecelerine göre incelendiğinde 4. sınıf öğrencilerin uzaktan eğitime genel hazırbulunuşluk puanları daha yüksek bulunmuştur. (pÖğe Ters saçılım dönüşümü (TSD) ve Soliton teorisi(Cumhuriyet Üniversitesi, 2015) Kurt, Merve; Topsakal, NilüferBu tez dokuz bölümden oluşmaktadır. İlk bölümünde, tezde kullanılan temel tanım ve teoremler verilmiştir. İkinci bölümde, konunun tanımı ve önemi anlatılmıştır. Üçüncü bölümde, ters saçılım dönüşümü tanımlanıp, integrallenebilir LOKTDD'in ters saçılım dönüşümü için bir diyagram verilmiştir. Dördüncü bölümde, integrallenebilir LOKTDD'e karşılık gelen LADD elde etmek için Lax metodu anlatılmıştır. Beşinci bölümde de farklı olarak AKNS metodu verilmiştir. Altıncı bölümde düz saçılım problemi ve yedinci bölümde de saçılım verileri için zaman evolüsyonu anlatılmıştır. Sekizinci bölümde ters saçılım problemi ve son olarak dokuzuncu bölümde soliton teorisi verilmiştir. Anahtar Kelimeler: AKNS Metodu, Lax Metodu, Saçılım Verileri, Soliton, Ters Saçılım Dönüşümü, Düz Saçılım Dönüşümü, İntegrallenebilirlik.