Temel Tıp Bilimleri Bölümü Kitap Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 20 / 21
  • Öğe
    Tanımlayıcı ve dinamik yönlerden ruh sağlığı ve hastalıkları ders kitabı
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 1989) Doğan, Orhan
    Son yıllardaki bilimsel ve teknolojik gelişmelere koşut olarak toplumsal değer yargıları, yaşam biçimleri ve sorunlar da değişmektedir. Günümüzde gelişmelere ayak uydurmak, onların yarattığı karmaşa ve sorunlarla başetmek giderek güçleşmektedir. Sanayileşen toplumlarda insanların yalnızlığa itildiği, kısmen mekanikleştiği görülmektedir. Böyle bir ortamda kişilerarası ilişkiler gerilemekte, ruhsal sorunlar yaygınlaşmaktadır. Ancak ruhsal sorunların gelişmiş olsun olmasın her toplumda biribirine yakın oranlarda görüldQOü unutulmamalıdır. Bu açıdan bakıldığında ruhsağlığı ve hastalıkları tüm toplumu ilgilendiren bir konudur. Günümüzde hemen her ülke ruh sağlığı politikaları saptamaya, örgütlenme modelleri ve uygulama yöntemleri araştırmaya yönelmiştir. Ülkemizde bu alanlarda henüz yeterli çalışma görülmediği gibi, eğitimde de bir birlik sağlanamamıştır. Birlik sağlanamamış olan alanların en önemlilerinden biri de, kuşkusuz dildir. Kitapta Türkçe sözcük ve terimlerin kullanılmasına özen gösterilmiş, bunun için de yabancı terimlere Türkçe karşılık bulmada büyük emeği geçen değerli hocam Prof. Dr. M. Orhan ÖZTÜRK'ün çalışmaları temel alınmıştır. Ders kitabı olması nedeniyle, kitapta daha çok genel kabul görmüş bilgiler yer almıştır. Burada hem Dünya Sağlık Örgütü, hem de Amerikan Psikiyatri Birliği'nin önerilerine yer verilerek uygulamada en çok karşılaşılan durumlar veya bozukluklar incelenmiştir. Kitabın tıp fakültesi, psikoloji bölümü, hemşirelik ve sosyal hizmetler yüksek okulu öğrencilerine; pratisyen hekimler ve psikiyatri araştırma görevlilerine yardımcı olacağını umuyorum.
  • Öğe
    Sistematik anatomi ders kitabı
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2013) Çimen, Mehmet
    Sistematik Anatomi Ders Kitabı’nın 3. Baskısının kısa sürede tükenmesi memnuniyet vericidir. Bunda kitabın Anatomi müfredatları değişik olan fakülte ve yüksek okullara hitaben yazılmasının rolü vardır. Buna kitabı öğrencilerine ders kitabı veya kaynak kitap olarak tavsiye öğretim elemanlarının rolünü de ilave etmek gerekmektedir. Kitabın dördüncü baskısındaki en önemli değişikliklerden birisi de topoğrafik konulara ve klinik açıklamalara daha fazla yer verilmesidir. Bu suretle geçmiş baskılarda kaynak kitap olarak tavsiye edilen kitabımız, bu baskıyla birlikte Tıp Fakültesi Öğrencileri içinde ders kitabı olarak okutulabilecektir. Anatomi dersi okuyan; Diş Hekimliği, Eczacılık, Sağlık Bilimleri, Güzel Sanatlar ve Eğitim Fakültelerinin yanı sıra, Sağlık, Sağlık Hizmetleri Meslek, ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları öğrencilerinin ders kitabı özellikleri muhafaza edilerek, yeni ilaveler yapılmıştır. Bu vesile ile Sistematik Anatomi Ders Kitabı’nı okutan, gerek üniversitemiz ve gerekse diğer üniversitelerdeki değerli öğretim üyesi arkadaşlarıma teşekkür ederim.
  • Öğe
    Sistematik Anatomi Ders Kitabı
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2011) Çimen, Mehmet
    Sistematik Anatomi Ders Kitabı Tıp Fakültesi öğrencileri için bir başucu kitabı, Diş Hekimliği, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Eğitim Fakültesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin zorunlu olarak okudukları Anatomi konuları göz önüne alınarak hazırlanmış ders kitabıdır. İlk baskıdan itibaren öğrenci ve öğretim elemanlarının görüşleri dikkate alınarak her yeni baskıda şekil ve metin olarak eklemeler yapılmıştır. Örneğin, kitap sistematik düzende oluşturulmasına rağmen, konu ağırlıkları dikkate alınarak topoğrafik ilaveler yapılmıştır. Bu konuda öğrenci ve öğretim elemanlarının kitaba ilgi göstermeleri ve olumlu fikirleri 3. baskıyı hazırlamamız için itici bir güç oluşturmuştur. Sistematik Anatomi Ders Kitabı’nı okutan, üçüncü baskı için görüş, öneri ve emeklerini esirgemeyen değerli öğretim üyesi arkadaşlarıma teşekkür ederim.
  • Öğe
    Ebe ve hemĢireler için uygulama becerileri öğrenim rehberi
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2005) Yıldırım, Gülay
    “Ebe ve hemĢireler için uygulama becerileri öğrenim rehberi” kitabının ikinci baskısının, bireyin bakım ve tedavisindeki güvenliğini ve kalitesini iyileĢtirme çabalarına destek vereceği kanaatindeyim. Öğrencilerimize de öğrenme kolaylığı sağlayacaktır. Tıbbi etik açısından ise etik ilkelerinden “bireye yararlı olma” ve “zarar vermeme” ilkelerine katkı sağlaması bağlamında malpraktis uygulamalarının en aza indirilmesinde yararlı olacaktır. BaĢka bir deyiĢle bu kitap malpraktis yönetimi uygulamalarından biri olarak da değerlendirilebilir. Kitabın eski baskısı yeniden gözden geçirilerek, yeni konu eklemeden güncelleĢtirilerek hizmete sunulmasından oldukça memnunum. Bundan dolayı tüm yazarlara teĢekkür ederim. Ayrıca kitabın birinci baskısında yardımları olan araĢtırma görevlilerine ve okul sekreterlerine de teĢekkür ederim.
  • Öğe
    Genel ve Özel Tıbbi Mikoloji
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2006) Poyraz, Ömer
    Genel ve Özel Tıbbi Mikoloji adlı bu eser, başta Tıp Fakültesi öğrencileri olmak üzere Mikrobiyoloji alanında yüksek lisans, doktora ve uzmanlık yapan meslektaşlarımıza Mikoloji alanındaki en temel bilgileri verebilmek amacıyla ders kitabı olarak hazırlanmıştır. Bunun yanında Mikrobiyoloji dersi alan diğer fakülte ve yüksek okullardaki öğrencilerin de kısmen faydalanabileceğini ümit etmekteyim. Kitabın hazırlanmasında kaynaklar bölümünde sunulan eserlerden yararlanılmış olup, bu eserlerdeki temel bilgiler, yeniden özümlenerek, ayrıntıya girilmeksizin, öğrencilerin sıkılmayacağı ve kolay anlayabileceği bir şekilde, belirli bir plana göre yazilmıştır. Konuların kolay anlaşılabilmesi içirı aktarılan bilgiler çeşitli şekiller ve fotoğraflarla desteklenmiştir. Kitapta yer alan şekiller kaynaklardaki şekillerden esinlenerek çizilmiş olup, fotoğraflar direkt olarak ilgili kaynaklardan alınmıştır. Kitabın tasarımı, bilgisayarda yazımı ve şekillerin çizimi amatör bir şekilde tarafımdan hazırlanmış olup, görülebilecek eksikliklerin ve kusurların hoşgörü ile karşılanmasını diliyorum. Hazırlamış olduğum bu kitabın öğrencilerimize ve Mikrobiyoloji alanında kariyer yapan meslektaşlarımıza faydalı olması dileğiyle saygılarımı sunarım.
  • Öğe
    Sistematik Anatomi
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2007) Çimen, Mehmet
    Sistematik Anatomi Ders Kitabı Tıp Fakültesi dışındaki öğrenciler için zorunlu olarak okudukları Anatomi konuları için hazırlanmıştı. İlk baskının bir deneme süreci olacağı düşünülerek baskı sayısı 1000 olarak tespit edilmişti. Bu rakam kitabın basıldığı 2003 yılında bir öğretim yılında zorunlu olarak anatomi dersi okuyan öğrencilerin toplam sayılarının altında idi. 1000 Adet kitap; tamamının öğrenciler tarafından temin edinilmemesine rağmen ancak dört tam eğitim yılında tüketilmiştir. Bunun sebeplerinden birisi geneldir. Öğrenciler de dahil olmak üzere bir çok kişinin; kitap okuma, kitap edinme ve kütüphane oluşturma alışkanlıklarından hızla uzaklaştıklarını gözlemekteyiz. Bunlara; kaynakların sınırlı ve temininin güç olduğu dönemlerden kazanılan not tutma ve tutturma alışkanlıklarından, bilgisayar ve teknoloji çağında da vazgeçilmediği eklenebilir. Diğer bir sebepte eserlerin yasal olmayan yollardan çoğaltılmasıdır. Maliyeti biraz düşürmek için; emek vermeyen insanlara kazanç sağlamak yerine, eserleri ortaya çıkaranları taltif etmek ve cesaretlendirmek konusunda öğrencileri bilinçlendirmeliyiz. Sistematik Anatomi Ders Kitabt'nın içeriğiyle öğrencilerin ders programları arasındaki uygunluk gözden geçirilerek, ikinci baskı için bazı ilaveler yapılmıştır.
  • Öğe
    Sistematik anatomi ders kitabı
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2003) Çimen, Mehmet
    Tıp eğitiminin temel derslerinden olan Anatomi'yle günümüzde hekimlerin yanı sıra; sağlıkla ilgili diğer meslek grupları, antropologlar, güzel sanqtlar ve sporla uğraşanlar da ilgilenmektedirler. Anatomi dersinin anlatılması, uygulanması ve öğrenilmesinde birçok zorlukla karşılaşılabilir. Öğrenciler açısından bu güçlükler; azim, sabır ve özverili çalışmalarla aşılabilir. Bunun yanı sıra .Anatomi dersinin ayrıntılardan kaçınarak yalın bir dille anlatılması da öğrenmeyi kolaylaştırır. Bu kitap; Tıp Fakültesi dışındaki öğrencilerin zorunlu olarak okudukları Anatomi konularını içermektedir. Bu amaçla kendilerine yıllarca bilgisayar çıktısı olarak verilen ders notları, şekiller ilave edilerek, "Terminologia Anatomica" 'ya sadık kalınarak ve mümkün olan oluşumların Türkçe karşılıklarını yazarak Sistematik Anatomi Ders Kitabı'na dönüştürülmüştür. Faydalı olması dileğiyle
  • Öğe
    Psychometric Properties of the Turkish Validity and Reliability of the Parent Diabetes Distress Scale
    (20.03.2023) Karahan, Seher; Ağadayı, Ezgi; Sarı, Aybüke Sarı; Çelik, Nurullah; Kömürlüoğlu Tan, Ayça; Döğer, Esra
    Objective: The aim of this study was to evaluate the validity and reliability of the Turkish translation of the Parent Diabetes Distress Scale (PDDS). Methods: The PDDS is a 5-point Likert-type scale with 20 items. After obtaining permission from the scale developers, the study commenced. First, a systematic adaptation of the scale into the Turkish language was performed including translation, expert panel review, back translation, and pilot study. Test-retest was applied to 35 participants. After these procedures, data collection was undertaken using the adapted PDDS and a demographic data collection form. The collected data were analyzed for reliability, including stability of the scale with test-retest and internal consistency of the scale (Cronbach’s α), and validity including construct validity of the scale with confirmatory factor analysis (CFA). Results: The parents of 210 teenagers, aged >11 and <18 years, who had been diagnosed with type 1 diabetes mellitus for at least one year were included. Of these parents, 71.9% (n=151) were mothers and 53.3% (n=112) of the children were girls. The Cronbach’s α value was 0.906. The results of the CFA were χ2/df=4.406, p<0.001, comparative fit test 0.704, and goodness of fit tests 0.749. Themean total PDDS score was 2.2±0.7. These results indicate that scores of 1.6 points or less was evaluated as “little or no distress” 1.7-2.4 as “moderate distress,” and >2.4 points as “high distress”. This showed that the majority of the parents in the study experienced moderate or severe diabetes-related distress. Conclusion: The Turkish version of the PDDS fulfilled the validity and reliability tests at an acceptable level.
  • Öğe
    Best Practices of Feature Selection in Multi-Omics Data
    (IGI Global, 2023) Halef Okan Dogan
    Today, there is an increase in data in many areas. With this increase, the number and variety of the variables to be evaluated also increases. The increase in data and variables became a situation that needed to be solved among world problems. In addition, although there is a perception that having too much data in the scientific field, having too much information, correct information, or sufficient information may not be possible. However, it should not be forgotten that there is valuable information in a relatively large amount of data. It should be clear that it can be beneficial to have much data to extract this helpful information. However, performing data analyses to obtain and process this information can be difficult. In addition, its existence is a problem called the curse of data dimensionality (Verkeysen M. and François D., 2005). High-dimensional data sets, where these problems are most common, are used successfully in multiple fields such as genetics, pharmacology, toxicology, nutrition, and genetics. The use of these high-dimensional data allows one to examine biology systems, cellular metabolism, and disease etiologies in more detail. However, the number of samples (n) of these data is considerably lower than the number of variables (p) and the heterogeneity of the data, the missing observations in the data as a result of the use of high-output technology, limits the use of traditional methods that can be used in this field. Therefore, there is a need for the clinical understanding of the biological system based on research and machine learning, and statistical learning methods to analyze this clinical information statistically (Hastie et al., 2009). Several studies are show that machine learning methods are used and applied successfully in studies carried out in this field. Some of these studies are listed in Table 1.
  • Öğe
    Temel Hekimlik Uygulamaları - 6 : Bilimsel Araştırma İlke ve Uygulamaları
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2023) Ataseven, Hilmi; Ağadayı, Ezgi; Karahan, Seher; Karagöz, Naim
    Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
  • Öğe
    Egzersiz ve Fizyolojik Sistemler
    (EFE AKADEMİ YAYINLARI, MART 2022) FİLİZ, AHMET KEMAL
    Egzersiz, iskelet kaslarının kasılması sonucunda ortaya çıkan bazal enerji düzeyinden fazla enerji harcayan bedensel hareketlerdir. Egzersiz günümüzde kalp damar hastalıklarının, diyabetin, kanserin ve birçok hastalığın önlenmesi ve tedavisinde kullanılmaktadır. Obezitenin azaltılması, sistemik kan basıncının düşürülmesi, kan lipid seviyelerinin düzenlenmesi, hipergliseminin önlenmesi gibi metabolik etkileri yanında dengeyi geliştirme gibi genel etkileri de vardır. Yaşam kalitesini sınırlayan yaşlanmada egzersizin ve fiziksel aktivite düzeyini artırmanın yaşlı yetişkinler üzerine olumlu etkilerine dair birçok kanıt ve çalışma bulunmaktadır. Egzersiz önerileri kişinin yetenekleri ve hedeflerine yönelik olarak kişisel olarak tasarlanmalıdır. Maksimum fayda sağlamak için yeterli yoğunluk ve süreye sahip olmalıdır. Kişiye uygun verilen egzersizler fiziksel zindelik sağlar ve vücut şeklini düzenler. Bu derlemede egzersizin sistemler üzerine etkileri kanıtlar düzeyinde sistemler şeklinde anlatılacaktır.
  • Öğe
    Sağlık Bilimlerinde Güncel Tartışmalar 6
    (Bilgin Kültür Sanat Yayınları, 2022) Akkaya, Recep; Akkaya, Birnur
    uut
  • Öğe
    Manyetik Alanın Kanser Hücreleri Üzerine Etkisini Biyokimyasal ve Biyofiziksel Açıdan İnceleme
    (İksad Yayınevi, 2022) Akkaya, Recep; Akkaya, Birnur
    jhj
  • Öğe
    Sağlık Bilimlerinde Güncel Tartışmalar 5
    (Bilgin Kültür Sanat Yayınları, 2022) Akkaya, Recep; Akkaya, Birnur
    gfgj
  • Öğe
    Current Debates on Health Sciences 4
    (Bilgin Kültür Sanat Yayınları, 2022) Akkaya, Recep; Akkaya, Birnur
    gfjfg
  • Öğe
    REM Uyku Yoksunluğu ve Epileptik Nöbetler Üzerine Biyofiziksel Açıdan Bakış
    (İksad Yayınevi, 2022) Akkaya, Recep; Akkaya, Birnur
    jhklhl
  • Öğe
    Temel Hekimlik Uygulamaları-Girişimsel Olmayan Uygulamalar
    (Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, 29.09.2022) Ataseven, Hilmi; Ağadayı, Ezgi; Karahan, Seher; Karagöz, Naim
    Tıp eğitimi hiçbir zaman bitmeyen zorlu ve uzun bir süreçtir. Tıp Fakülteleri, öğrencilerini ve sonrasında mezunlarını bu zorlu yolculuğa hazırlamak ve onlara bu yolculuk boyunca eşlik edebilmek için yoğun bir eğitim programı sunmaktadırlar. Bu eğitim programı yolculukları esnasında yollarını kaybetmemeleri için bir pusula görevi görmektedir. Bu programın temelini de Çekirdek Eğitim Programı teşkil etmektedir. Tıp Eğitimi akademik bir eğitim olmasının yanında aslında mesleki bir eğitimdir ve Türkiye'de mezun olan hekimlerin temel yetkinlikleri ve yeterlilikleri de yine Çekirdek Eğitim Programı ile belirlenmektedir. İçeriğini Ulusal Çekirdek Eğitim Programından alan Temel Hekimlik serisinin üçüncü kitabı olan “Girişimsel Olmayan Uygulamalar” kitabımızın Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi'nin Tıp Eğitimini yansıttığı gibi hem lisans döneminde hem de mezuniyet sonrasında hekimlerimizin yanlarından ayırmayacağı baş ucu bir kaynak olmasını umuyoruz. Bu vesile ile başta editör ekibi olmak üzere kitabın hazırlanmasında emeği geçen tüm akademisyenlerimize teşekkür ediyor uzun yıllar faydalanılacak ve güncellemeleri ile temel eser haline gelebilecek bir ürün olmasını diliyorum.
  • Öğe
    Temel Hekimlik Uygulamaları-Girişimsel Uygulamalar
    (Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, 29.09.2022) Ataseven, Hilmi; Ağadayı, Ezgi; Karahan, Seher; Karagöz, Naim
    Tıp eğitimi hiçbir zaman bitmeyen zorlu ve uzun bir süreçtir. Tıp Fakülteleri, öğrencilerini ve sonrasında mezunlarını bu zorlu yolculuğa hazırlamak ve onlara bu yolculuk boyunca eşlik edebilmek için yoğun bir eğitim programı sunmaktadırlar. Bu eğitim programı yolculukları esnasında yollarını kaybetmemeleri için bir pusula görevi görmektedir. Bu programın temelini de Çekirdek Eğitim Programı teşkil etmektedir. Tıp Eğitimi akademik bir eğitim olmasının yanında aslında mesleki bir eğitimdir ve Türkiye'de mezun olan hekimlerin temel yetkinlikleri ve yeterlilikleri de yine Çekirdek Eğitim Programı ile belirlenmektedir. İçeriğini Ulusal Çekirdek Eğitim Programından alan Temel Hekimlik serisinin üçüncü kitabı olan “Girişimsel Uygulamalar” kitabımızın Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi'nin Tıp Eğitimini yansıttığı gibi hem lisans döneminde hem de mezuniyet sonrasında hekimlerimizin yanlarından ayırmayacağı baş ucu bir kaynak olmasını umuyoruz. Bu vesile ile başta editör ekibi olmak üzere kitabın hazırlanmasında emeği geçen tüm akademisyenlerimize teşekkür ediyor uzun yıllar faydalanılacak ve güncellemeleri ile temel eser haline gelebilecek bir ürün olmasını diliyorum.
  • Öğe
    Mide Kanser ve Omik Tabanlı Analizler
    (2022) Bostancı, Meriç Emre; Doğan, Halef Okan
    Çoğu normal doku hücresiyle karşılaştırıldığında kanser hücrelerinde belirgin olarak farklı metabolik yolaklarda değişiklikler görülür. Omik tabanlı veri entegrasyonu, mide kanseri araştırmalarında kapsamlı bir şekilde uygulanmıştır. Bu çalışmalar, mide kanseri heterojenliği ve evrelemesi ile bağlantılı çok sayıda mutasyon, gen ekspresyon farklılıkları, protein farklılıkları, epigenetik mutasyonlar ve metabolit konsantrasyon farklılıklarını başarıyla tanımlamıştır. Son zamanlarda, mide kanserinin genomik altyapısı kapsamlı bir şekilde araştırılmış ve gözden geçirilmiştir. Kanser genom atlası ve Asya Araş- tırma Grubu verileri dahil olmak üzere tüm genomik verilerin kullanımı ile mide kanserine karşı klinik terapötiklere rehberlik edebilecek yeni ve sağlam moleküler sınıflandırıcıların geliştirilmesine olanak sağlamıştır. Proteomik, protein ekspresyonu ve translasyon sonrası modifikasyonlar hakkında ek bilgi sağlayarak genomik ve transkriptomik yaklaşımları tamamlar. Şimdiye kadar mide kanserindeki proteomik çalışmaların çoğu, plazma örneklerinden biyobelirteçlerin keşfine odaklanmıştır. Proteomik verilerinin diğer tipteki omik verileriyle entegrasyonu, somatik mutasyonlarla ilişkili sinyal yollarının aydınlatılmasına da olanak sağladı. Farklı transkriptomik alt tipleri ortaya çıkan mide kanserinin sınıflandırılması için gen ekspresyonu da uygulanmıştır. Hem popülasyon hem de tek hücre düzeyinde gen ekspresyonu profili, mide kanserinin heterojenliğini ve immün mikroçevre ile mide kanseri arasındaki karmaşık ilişkiyi aydınlatır ve bu da doğru tanı ve kişiselleştirilmiş terapötik yaklaşımlar geliştirmek için değerli ipuçları sağlayabilir. Metabolomik çalışmalar ile plazma örneklerinden mide kanseri ile ilişkili biyobelirteçlerin keşfine odaklanıldı. Hedeflenen veya hedeflenmeyen metabolomik analizler kullanılarak plazma, idrar, mide suyu ve karsinom dokularında çok sayıda metabolik değişiklik tanımlanmıştır. Genomik, transkriptomik, proteomik ve metabolomik araştırmalar hücreler dokular ve organlarla ilişkili çoklu hastalıklarda etiyolojik süreçlerin geniş ölçekli kesitlerini elde etme imkanı sağlamaktadır. Bunlar, geleneksel yaklaşımların ötesine geçerek bazı spesifik bozuklukların kritik biyolojik proseslerini belirlenmesine de olanak sağlamaktadır. Omik özellikler ile mide kanseri gelişimi arasında güçlü ilişkiler ortaya koyan mide kanseri araştırmalarında Omik çalışmaları yaygın olarak uygulanmıştır. Genom, transkriptom, proteom ve metabolom düzeylerinden elde edilen omik verileri ile mide kanseri kapsamlı bir şekilde katmanlara ayrılmıştır ve ortaya çıkan alt tipler, terapötik sonuçlarla güçlü korelasyonlar göstermektedir. Çoklu omik verilerinin sistem biyolojisi tabanlı entegrasyonu, kanser teşhisi ve tedavisine ilişkin birçok öngörü sağlamıştır
  • Öğe
    MİDE KANSERİ VE DENEY HAYVANLARI MODELLEMELERİ
    (2022) Dogan, Halef Okan; Bostancı, Meriç Emre
    Mide karsinogeneziyle ilgili çalışmalar için çeşitli mide fenotiplerine sahip çok sayıda hayvan modeli mevcuttur. Mide kanseriyle ilgili mekanizmaları anlamak, önleyici ve terapötik müdahaleler tasarlamak için hayvan modellerine ihtiyaç vardır. Hayvanlarda mide kanserini indüklemek için çeşitli kimyasallar, mikroorganizmalar veya genetik manüplasyonların kullanılmaktadır. Mide kanseri modelleri için ilk olarak kimyasal indüksiyonla oluşturulan mide kanseri modellerinden sonra bakteriyel kaynaklı displazi ve rekombinant DNA teknolojisi aracılı genetik fare modelleri oluşturuldu. Bu modeller, genlerin, diyetin, bakterilerin ve konakçı bağışıklığının mide kanseri oluşumunu nasıl etkilediğine dair önemli bilgiler elde etmemizi sağladı. Bu modellerin kullanılması ile birlikte mide kanserinin patogenezinin anlaşılması ile yeni tedavi yaklaşımlarının geliştirilmesine olanak sağlanacaktır.