Ebelik Bölümü Kitap Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    6. Uluslararası 10. Ulusal Ebelik Öğrencileri Kongresi Tam Metin Bildiri Kitabı
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2019) Demirel, Gülbahtiyar; Cesur, Büşra; Pınar, Şükran Ertekin; Dağlar, Gülseren
    Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü tarafından 19-21 Nisan 2019 tarihlerinde gerçekleştirilecek olan 6. Uluslararası 10. Ulusal Ebelik Öğrencileri Kongresi’ne sizleri davet etmekten büyük onur duymaktayız. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü olarak bu yıl “Ebeler: Kadın Haklarının Savunucusudur". teması ile ev sahipliği yaptığımız kongrede; bilimsel düşünceleri ve araştırmaları paylaşmak, yeni fikirler üretmek, farklı bakış açıları yaratmak, ebelik öğrencilerimizi, bilim insanlarımızı ve konuya ilgi duyan tüm katılımcıları bir araya getirmek amacı ile çeşitli kurslar, konferanslar, oturumlar, sözel ve poster bildiri sunumlarına yer verilmektedir. Bilimin ışığında, güncel yaklaşımlar doğrultusunda, yurt içi ve yurt dışından gelen ebelik mesleğinin değerli üyeleri ve alanlarında uzman konuşmacılar ile sizleri buluşturmayı, ebelik mesleğine dair paylaşımların ve çözüm odaklı tartışmaların yapılması yoluyla ebelik alanına katkı sunmayı amaçlamaktayız. Kongrenin bilimsel yönden meslektaşlarımızla bir paylaşım ortamı oluşturması ve mesleğin toplumsal önemine dikkat çekmesi bakımından yararlı olacağını düşünüyor, başarılı bir kongre olmasını diliyoruz. Anadolu’da kurulan medeniyetlerin izlerini bünyesinde barındıran, tarihi zenginlikleri, kültürel değerleri, kaplıcaları ve doğal güzellikleriyle adeta bir açık hava müzesi konumunda olan güzel şehrimiz Sivas’ta birlikte olabilmek dileği ile hepinize sevgi ve saygılarımızı sunuyoruz.
  • Öğe
    1.ULUSLARARASI 1.ULUSAL SİVAS EBELİK KONGRESİ ‘’100 Yıllık İlerleme’’ 9-10 Mayıs, 2022, Sivas, Türkiye
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, 2022) CESUR, Büşra; DAĞLAR, Gülseren
    Büyük fedakarlıklarla zorlu bir süreçten geçtiğimiz bu günlerde, ebeler ve kadınlar için sürekli gelişim ve değişim içinde olarak ilerlemeye gereksinim duymaktayız. Bütün dileğimiz COVID-19 salgınını geride bırakarak hep birlikte yüz yüze görüşüp, kucaklaşma imkânı bulabileceğimiz bilimsel etkinliklerde bir araya gelebilmek iken pandeminin seyri bu kongrenin hibrit (çevrimiçi ve yüz yüze) olarak yapılmasını gerekli kılmaktadır. 2014 yılından itibaren geleneksel hale gelen Sivas Ebelik Sempozyumlarının ardından Kongremizi gerçekleştirecek olmanın onur ve mutluluğunu yaşıyoruz. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü olarak 1. Uluslararası 1. Ulusal Sivas Ebelik Kongresini 9-10 Mayıs 2022 tarihlerinde gerçekleştireceğiz. Kongre bilimsel programını “Dünya Ebeler Konfederasyonu” tarafından 2022 yılı Ebelik teması olarak açıklanan “100 Yıllık İlerleme” olarak belirledik. Bu doğrultuda hazırlanan programda yurt içinden ve yurt dışından alanında uzman konuşmacıların bilgi ve deneyimlerini paylaşacağı konferans ve panellerin yanı sıra sözel bildiri sunumları da yer alacaktır. “100 Yıllık İlerleme” teması ile düzenlenecek olan kongremizde amacımız; mesleki alandaki gelişmeleri, yenilikleri, ebelik eğitimi ve uygulamalarının niteliğini geliştirmeye yönelik yaklaşımları siz değerli meslektaşlarımız ve öğrencilerimizle paylaşarak bilgi ve deneyimlerin aktarılmasına ve ebelik mesleğinin gelişimine katkı sunmaktır.
  • Öğe
    Ebe ve hemĢireler için uygulama becerileri öğrenim rehberi
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2005) Bilgiç, Dilek; Yılıdırım, Gülay; Dağlar, Gülseren; Çetin, Perihan; Biçer, Sema; Gerçek, Sultan; Pınar Ertekin, Şükran
    Klinik eğitimde, yaparak öğrenme ilkesine Dayanan Yeterliğe Dayalı Eğitim (YDE) yaklaĢımı 1990 yılından beri çeĢitli ülkelerdeki eğitim programlarında denenmektedir. Bu yaklaĢım ile bireyler gerekli becerileri, düĢük maliyette ve daha kısa zamanda kazanabilmekte, aynı zamanda deneyim kazanılması için gerekli olan hasta sayısı da azaltılabilmektedir. YDE yaklaĢımında; bireylerin/öğrencilerin bilgilerinden çok performansları ön plandadır. Eğitmen ise “hoca” rolünden çok öğrenmeyi kolaylaĢtıran, yol gösteren, destekleyen, geri bildirim veren yetiĢtirici (KOÇ) rolündedir. Aynı zamanda bu model; katılımcılığı, yetiĢkin eğitim ilkelerini, insancıl yaklaĢımı ve hizmetin standardizasyonunu ön planda tutar. Ġnsancıl yaklaĢım uygulamaları, modeller aracılığı ile gerçekleştirilir. Öğrenciler insan bedenine çok benzeyen ve anatomik modeller üzerinde beceri kazanıp, beceride yeterlilik seviyesine ulaştıktan sonra gerçek bireylerin üzerinde çalıĢmaya baĢlarlar. Böylece bireyler için risk azalır.
  • Öğe
    1. Uluslararası 1. Ulusal Dijital Dünya& Dijital Sağlık& Dijital Ebelik Kongresi 19-21 Ekim, 2022, Sivas, Türkiye
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2023) Cesur, Büşra
    Sivas Cumhuriyet Üniversitesi