Show simple item record

dc.contributor.advisorZabun, Sezgin
dc.contributor.authorÇetin, Levent
dc.date.accessioned2020-01-28T13:14:34Z
dc.date.available2020-01-28T13:14:34Z
dc.date.issued2018tr
dc.date.submitted2018-09-28
dc.identifier.otherVIII, 104 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12184
dc.description.abstractDevletin en büyük tedarikçi konumunda olduğu, sonuçları itibariyle insan hayatı ile doğrudan bağlantılı olan ve bu sebeplerle etik, ahlâkî ve hukukî sınırlandırmaları bulunan pazarlama fonksiyonunun sağlık sektöründe kullanılması sürecinde yalnız bu sektöre yönelik yeni yöntemler geliştirilmesi, sağlık kuruluşları açısından hayatî önem taşımaktadır. Sağlık kuruluşları tarafından yürütülen pazarlama süreçleri mevcut kısıtlamalar nedeniyle diğer sektörlere göre daha değişik yöntemlere ihtiyaç duymaktadır. 1980’li yıllardan itibaren literatüre giren Sağlık Hizmetleri Pazarlaması; teknolojik gelişmeler, hasta beklentilerindeki değişiklikler, memnuniyet düzeyi ve şeklindeki algı farklılaşması, iletişim organlarının çeşitlenmesi, etkileşimin artması, kalite anlayışındaki değişmeler, yasal ve toplumsal kısıtlamalar, çalışan algı ve beklentilerindeki değişmeler, tıp bilimindeki gelişmeler gibi nedenlerle daha üretken ve daha stratejik tedarik yöntemlerin üretilmesini sağlamıştır. Mevcut konjonktür, pazarlama anlayışının her geçen gün ilerlemesi ile sağlık kuruluşlarına çok yönlü gelişme olanağı sunmuştur. Bu çalışmada; yaklaşık 40 yıllık tanım ve uygulama geçmişi bulunan Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama faaliyetlerinde tedarikçiler tarafında geliştirilen ve geliştirilmeye devam edilen güncel yöntemler ele alınacaktır.tr
dc.description.abstractState is the largest supplier; in the process of using of marketing function which is directly connected to human life as of the results with ethical, moral and legal limitations in the health sector, develop new methods only for this sector is vital in terms of health care organizations. Marketing processes carried out by health organizations need different methods than other sectors due to existing restrictions. Health services marketing that entered literature from the 1980s provided production of more productive and more strategic procurement methods due to technological developments, changes in patient expectations, perception differentiation in graduation level and shape, legal and social restrictions, changes in employee's perception and expectations, improvements in medical science and such reasons. Current conjuncture offers multi-faceted development opportunities to healthcare organizations with advancing everyday of marketing mentality. In this study, actual methods; which have definition and application history about 40 years, have been developed and continued to develop by suppliers in marketing activity of health services will be covered.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectPazarlamatr
dc.subjectYönetimtr
dc.subjectSağlık Kuruluşutr
dc.subjectSektörtr
dc.subjectHizmettr
dc.titleSağlık Hizmeti Veren Kurumlarda Güncel Pazarlama Teknikleritr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record