Hemşirelerin Yönetici Desteği Algısı İle İş Doyumu Düzeyinin İncelenmesi: Sivas Numune Hastanesi Örneği
Abstract
Günlük hayatta bireyler, zamanlarının büyük bir kısmını iş hayatına
ayırmakta ve bu süreyi sorumlu oldukları iş yerinde geçirmektedirler. Bu süre
zarfında yapılan iş, insanların beklentilerine göre bir sonuç verdiğinde birey,
psikolojik olarak kendini mutlu hisseder ve yapmış olduğu işten haz duyar.
Beklentilere göre bir sonuç alınmadığında ise, bu durumdan olumsuz bir şekilde
etkilenir ve yapılan işten doyum elde etmek onlar için pek de mümkün olmaz.
Doyumsuzluk hali çalışanlarda; hayal kırıklığı, örgüt hakkında olumsuz düşünceler
besleme, üretim kaybına sebep olacağından, bu durum sosyal hayatlarını da olumsuz
yönde etkilemektedir.
İş doyumu sağlanan çalışanların örgüt içi verimliliklerinde de artış
gözlenmektedir. Günümüzde başarılı olan ve amaçlarına ulaşabilen örgütler dikkate
alındığında, bu başarıyı işinde yüksek verim sağlayan bireylerle çalışarak
başardıklarını söylemek mümkündür. Bu noktada örgüt içerisinde çalışanlardan etkin
bir şekilde nasıl yararlanabileceği konusunda yöneticilere büyük görev düşmektedir.
Bu araştırmada, Sivas Numune Hastanesinde görevli hemşirelerin yönetici
desteği algısı ile iş doyumu düzeylerinin belirlenmesi ve sorunlara karşı çözüm
önerileri geliştirilerek literatüre katkı sağlanması, performans düzeylerini
artırılmasına yönelik önlemler alınması, araştırma yapılan hastane politikasına ve
yönetimine yön verecek bilgilerin ortaya konulması amaçlanmıştır.
Araştırma kapsamında, hemşirelerin yönetici desteği ve iş doyumu arasında
doğru orantılı bir ilişki bulunması nedeniyle, yönetici desteği sağlanmasına yönelik
girişimler, iş doyumunu da olumlu yönde etkilediği görülmektedir. Yönetici desteği
ve iş doyumu ölçekleri arasındaki ilişki istatistiksel olarak pozitif yönlü ve orta
dereceli olarak hesaplanmıştır. Çalışmamızda yönetici desteğinin iş doyumunu
etkilediği ve iş doyumunu etkileyen değişkenlerin istatistiksel olarak anlamlı
olduğunu söylemek mümkündür. In daily life, individuals spend most of their time in business life and spend
this time in their workplace. When the work done during this period gives a result
according to the expectations of the people, the individual feels psychologically
happy and feels the pleasure of his work. If results are not received according to the
expectations, they are negatively affected from this situation and it is not possible to
get satisfaction from the work done. Insatiability makes them dissappointed, they feel
negative to the organisation, ıt causes loss of production and it also affects their
social life.
An increase in organizational productivity of individuals, who are satisfied
with job satisfaction, is observed. Nowadays, when we examine the organisations
which are successful and reached their goals, ıt is possible to say that getting this
success in colloboration with the people who have high productivity at the job. The
managers have a great responsibility in how to effectively take advantage of the
employees in the organization.
In this study, it was aimed to determine the manager support perception and
job satisfaction levels of nurses in Sivas Numune Hospital, to contribute to the
literature by developing solutions to the problems, to take measures to increase the
performance levels, and to reveal the information that will guide the hospital policy
and management.
Within the scope of the research, it is observed that the attempts to provide
manager support have a positive effect on job satisfaction, since there is a direct
relationship between the nurses' executive support and job satisfaction. The
relationship between manager support and job satisfaction scales was statistically
positive and moderate. In our study, it is possible to say that executive support
affects job satisfaction and the variables that affect job satisfaction are statistically
significant