Show simple item record

dc.contributor.advisorİnce, Ali Rıza
dc.contributor.authorKoç, Şükran
dc.date.accessioned2020-02-04T07:50:14Z
dc.date.available2020-02-04T07:50:14Z
dc.date.issued2019tr
dc.date.submitted2019-06-18
dc.identifier.otherXIV, 127 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12199
dc.description.abstractGünlük hayatta bireyler, zamanlarının büyük bir kısmını iş hayatına ayırmakta ve bu süreyi sorumlu oldukları iş yerinde geçirmektedirler. Bu süre zarfında yapılan iş, insanların beklentilerine göre bir sonuç verdiğinde birey, psikolojik olarak kendini mutlu hisseder ve yapmış olduğu işten haz duyar. Beklentilere göre bir sonuç alınmadığında ise, bu durumdan olumsuz bir şekilde etkilenir ve yapılan işten doyum elde etmek onlar için pek de mümkün olmaz. Doyumsuzluk hali çalışanlarda; hayal kırıklığı, örgüt hakkında olumsuz düşünceler besleme, üretim kaybına sebep olacağından, bu durum sosyal hayatlarını da olumsuz yönde etkilemektedir. İş doyumu sağlanan çalışanların örgüt içi verimliliklerinde de artış gözlenmektedir. Günümüzde başarılı olan ve amaçlarına ulaşabilen örgütler dikkate alındığında, bu başarıyı işinde yüksek verim sağlayan bireylerle çalışarak başardıklarını söylemek mümkündür. Bu noktada örgüt içerisinde çalışanlardan etkin bir şekilde nasıl yararlanabileceği konusunda yöneticilere büyük görev düşmektedir. Bu araştırmada, Sivas Numune Hastanesinde görevli hemşirelerin yönetici desteği algısı ile iş doyumu düzeylerinin belirlenmesi ve sorunlara karşı çözüm önerileri geliştirilerek literatüre katkı sağlanması, performans düzeylerini artırılmasına yönelik önlemler alınması, araştırma yapılan hastane politikasına ve yönetimine yön verecek bilgilerin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında, hemşirelerin yönetici desteği ve iş doyumu arasında doğru orantılı bir ilişki bulunması nedeniyle, yönetici desteği sağlanmasına yönelik girişimler, iş doyumunu da olumlu yönde etkilediği görülmektedir. Yönetici desteği ve iş doyumu ölçekleri arasındaki ilişki istatistiksel olarak pozitif yönlü ve orta dereceli olarak hesaplanmıştır. Çalışmamızda yönetici desteğinin iş doyumunu etkilediği ve iş doyumunu etkileyen değişkenlerin istatistiksel olarak anlamlı olduğunu söylemek mümkündür.tr
dc.description.abstractIn daily life, individuals spend most of their time in business life and spend this time in their workplace. When the work done during this period gives a result according to the expectations of the people, the individual feels psychologically happy and feels the pleasure of his work. If results are not received according to the expectations, they are negatively affected from this situation and it is not possible to get satisfaction from the work done. Insatiability makes them dissappointed, they feel negative to the organisation, ıt causes loss of production and it also affects their social life. An increase in organizational productivity of individuals, who are satisfied with job satisfaction, is observed. Nowadays, when we examine the organisations which are successful and reached their goals, ıt is possible to say that getting this success in colloboration with the people who have high productivity at the job. The managers have a great responsibility in how to effectively take advantage of the employees in the organization. In this study, it was aimed to determine the manager support perception and job satisfaction levels of nurses in Sivas Numune Hospital, to contribute to the literature by developing solutions to the problems, to take measures to increase the performance levels, and to reveal the information that will guide the hospital policy and management. Within the scope of the research, it is observed that the attempts to provide manager support have a positive effect on job satisfaction, since there is a direct relationship between the nurses' executive support and job satisfaction. The relationship between manager support and job satisfaction scales was statistically positive and moderate. In our study, it is possible to say that executive support affects job satisfaction and the variables that affect job satisfaction are statistically significanttr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectYönetici Desteğitr
dc.subjectHemşirelik ve İş Doyumutr
dc.subjectİş Doyumsuzluğutr
dc.titleHemşirelerin Yönetici Desteği Algısı İle İş Doyumu Düzeyinin İncelenmesi: Sivas Numune Hastanesi Örneğitr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record