Show simple item record

dc.contributor.authorTuran Talu, Ahmet
dc.date.accessioned2020-02-05T05:33:39Z
dc.date.available2020-02-05T05:33:39Z
dc.date.issued2014tr
dc.date.submitted2014-08-01
dc.identifier.otherIV-82 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12229
dc.description.abstractKüreselleşen pazar koşulları neredeyse tüm sektörlerdeki firmaları etkili ve etkin bir rekabet gücüne kavuşmaya zorlamaktadır. Rekabet etkinliğini sağlamanın en önemli öncülerinden birisi müşteri memnuniyetinin sağlanmasıdır. Müşteri memnuniyetini sağlayabilmek ve müşterilerin yönünü belirlemek ise firmaların hizmet kalitesini karşılayabilmelerine bağlıdır. Araştırmanın evrenini Sivas ilindeki mevcut teknomarketlerden alışveriş yapan müşteriler oluşturmaktadır. Veriler yüz yüze anket yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Veri toplama süreci sonucunda 441 adet anket formundan 400 adet anket formu kullanılabilir olduğu tespit edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde madde analizi, faktör analizi, güvenilirlik analizi uygulanmış ve Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) ile müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesi arasındaki ilişki araştırılmıştır. Sonuç olarak, teknomarket sektöründe hizmet kalitesinin müşteri memnuniyetini %69 oranında pozitif yönde etkilediği ortaya çıkmaktadır. Ayrıca alınan demografik veriler sonucunda teknomarketlerdeki müşteri profili de ortaya konmaktadır.tr
dc.description.tableofcontentsGlobalization of firms in nearly all sectors of the market conditions effectively and efficiently to regain competitiveness are forcing. One of the most important pioneers of ensuring that competition event is to ensure customer satisfaction. To ensure customer satisfaction and customer service quality to determine the direction of the firm depends on ability to pay. The universe of available technology in the province of Sivas from the grocery store shoppers are customers. The data were obtained using the survey face-to-face. As a result, the process of collecting data from the questionnaire survey of 400 pieces form 441 is available, have been identified. In evaluating the data item analysis, factor analysis, reliability analysis and Structural Equation Models (SEM) investigated the relationship between customer satisfaction and service quality. As a result, the technology market in the sector of service quality on customer satisfaction is influenced by positive direction at a rate of 69% of women. Also as a result of the technology market for demographic data, received from the customer profile, resemblingtr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectmüşteri memnuniyetitr
dc.subjectyapısal eşitlik modelitr
dc.subjecthizmet kalitesitr
dc.titleHizmet Kalitesi Ve Müşteri Memnuniyeti Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi: Sivas İlindeki Teknomarketlerde Bir Uygulamatr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record