Show simple item record

dc.contributor.advisorErdal, Barış
dc.contributor.authorKaradağ, Harun
dc.date.accessioned2020-02-27T06:24:41Z
dc.date.available2020-02-27T06:24:41Z
dc.date.issued2019tr
dc.date.submitted2019-06-11
dc.identifier.otherVIII, 69 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12274
dc.description.abstractSivas halkının kültürel bir etkinliği olan halk oyunları, geleneksel toplum hayatının köklü kültür kalıplarının yer aldığı bir alandadır. Bu nedenle Sivas merkezde icra edilen geleneksel halk oyunlarının hangi türde olduğu, müzikleri, ritim yapısı, oynayıĢ biçimleri ve halk oyunlarının çıkıĢ sebebi hakkında bilgiler verilmiĢtir. Sivas Halk oyunlarının müzik ve ritim notalarını, oyunlarımızı ve ezgilerini bir araya toplamaktır. Bu araĢtırmanın örneklemi Sivas halk oyunlarından olan Sivas Ġlinin Abdurrahman Halayı, Hafik Ağırlaması, Harami Halayı, Karahisar Halayı ve Maro Halayı oyunlarının oyun Hikayesi, Müzik Yapısı ve Ritim Yapısı hikayeleri, müzik ve ritim yönünden incelemektir. Bütün bunları yaparken betimsel yöntemden tarama modeli ve ilgili alanlarda video kayıt yöntemi uygulanmıĢtır. Önce Sivas Halk Oyunlarında bugüne kadar yazılan makaleler, broĢürler tespit edilmiĢ ve bu alana yıllarca hizmet vermiĢ kiĢilerin görüĢleri ile bir tarih birliğine varılmıĢtır. Daha sonra merkezde oynanan oyunlar tespit edilerek bunların ezgisel ve ritimsel yönden incelenmiĢtir. Bununla birlikte oyunlarımızın hikâyeleri yörede yaĢayan insanlardan dinlenerek ve çeĢitli kitaplardan faydalanıp ortak bir sonuca varılarak bilinen hikâyeleri ortaya konulmuĢtur. AraĢtırma sonuçlarına göre Sivas Halkoyunlarının hikâyesi, ritimsel ve müziksel yapısı hakkında bilgiler toplanmıĢ, bunun Sivas iline sağladığı katkılar gözlemlenmiĢtir.tr
dc.description.abstractFolk dances, which are a cultural activity of the people of Sivas, are in an area where deep-rooted cultural patterns of traditional social life take place. For this reason, it was given information about the types of traditional folk dances performed in the center of Sivas, their music, rhythm structure, playing styles and the reason of the emergence of folk dances. The aim of Sivas Folk dances is to combine music and rhythm notes, games and melodies. The sample of this research is to examine the stories of the play Story, Music Structure and Rhythm Structure of the games of the folk dances of Sivas, Abdurrahman Halay, Hafik, Harami Halay, Karahisar Halay and Maro Halay games in terms of music and rhythm. While doing all this, descriptive method of screening model and video recording method were applied in related fields. First, articles and brochures written in Sivas Folk Dances have been identified and a historical union has been reached with the opinions of people who have served in this field for years. Then, the games played in the center were determined and these were studied in a melodic and rhythmic. In addition, the stories of our plays have been revealed by being listened to the people living in the region and using a variety of books and getting a common conclusion. According to the results of the research, information about the story, rhythmic and musical structure of the Sivas Folk Dances and their contributions to the province of Sivas were observed.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectSivastr
dc.subjectHalkoyunları Hikayesitr
dc.subjectMüziksel Ve Ritimsel Yapıtr
dc.titleSivas Yöresi Halk Oyunlarının Müzikal Ve Ritimsel Yönden İncelenmesitr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record