Akıllı Tahta Kullanımının Müzik Eğitiminin Temel Kazanımlarını Gerçekleştirme Yeterliliği Üzerine Öğrenci Görüşleri
Abstract
Bu çalışmada, akıllı tahta kullanımının müzik eğitiminin temel
kazanımlarının gerçekleştirme yeterliliği üzerine öğrenci görüşleriyle ilgili bir
araştırma yapılmıştır. Öğrencilerin; müzik derslerinde müzik eğitiminin temel
kazanımları olan: dinleme-söyleme, müziksel algı ve bilgilenme, müziksel yaratıcılık
ve müzik kültürü kavramlarını öğretmenlerinin kullandığı akıllı tahta teknolojisiyle
ilgili görüşlerini almak amaçlanmıştır. Bu amaçla; teknoloji, teknoloji ve eğitim,
müzik eğitimi, müzik ve teknoloji, akıllı tahta, eğitimde akıllı tahtanın kullanımı,
müzik eğitiminde akıllı tahtanın kullanımı ve müzik eğitiminin kazanımları ile ilgili
bilgiler verilmiştir. Belirlenen sorular anket olarak düzenlenmiş ve uygulanmıştır.
Öğrencilerden elde edilen veriler doğrultusunda sonuçlara ulaşılmış ve bu
sonuçlardan hareketle verilere yönelik öneriler yazılmıştır. Yapılan bu araştırma
sonucuna göre öğrencilerin görüşleri şu şekilde belirtilebilir; akıllı tahta kullanımına
ders içinde yeteri kadar zaman ayrılmaması, müzik öğretmenlerine hizmet içi
eğitimin verilmesi gerektiği, akıllı tahtada kullanılan uygulama ve programların
yetersiz olması, akıllı tahtanın kullanımı çalgı becerisini geliştirmemesi, akıllı
tahtadan şarkı dinletimi yapılmadığı, müziksel kavramlarda yetersiz olduğu, ritmik
becerileri geliştirmediği, yazma becerilerini geliştirmediği, besteleme konusunda yol
göstermediği, müziksel yaratıcılığı geliştirmediği, belirlenmiştir. In this study the research has been done about student views on the efficient
of smart board usage to realize the basic gains of music education. The purpose in
this study is concepts of listening-singing, musical perception and information,
musical creativity and music culture which are the basic achievements of music
education in music lessons of the students this course is to get the opinions of the
teachers about the smart board technology. In this study with this purpose;
technology, technology and education, music education, music and technology, smart
board, the use of smart board in education, the use of smart board in music education
and the investments of music education are given.The questions were arranged and
applied as a questionnaire.Based on the data obtained from the students, the results
have been reached and suggestions have been written on the basis of these results.
According to the results of this research, opinions of students can be stated as
follows; smart board usage should not be devoted enough time in the course, inservice
training should be given to music teachers, applications and programs used
on smart board are insufficient, smart board use does not develop musical skills,
music is not played from the smart board, musical concepts are insufficient, rhythmic
and writing skills was not developed, smart board is not useful in composition, and it
does not develop musical creativity.