Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Hizmet Mesleğine Ve Sosyal Çalışmacılara İlişkin Farkındalıklarının İncelenmesi: Ankara Üniversitesi Örneği
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin sosyal hizmet mesleğini
ve sosyal çalışmacının mesleki fonksiyonlarını nasıl gördüğünü incelemektir.
Çalışma kapsamında, nicel araştırma yöntemleri modellerinden genel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırma Ankara Üniversitesi Eğitim ve Fen Fakültesi
öğrencilerinden seçilen 341 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada,
katılımcılardan yapılandırılmış bir anket formu aracılığıyla veri toplanmıştır. Bu
doğrultuda, katılımcıların temel sosyo-demografik bilgilerinin elde edilmesine ek
olarak, katılımcıların sosyal hizmet mesleği ve sosyal çalışmacılar ile ilgili bilgi
düzeylerini ve görüşlerini ölçmeye yönelik sorular sorulmuştur. Ayrıca bir sosyal
çalışmacıdan yardım almış bireylerin görüşlerini ölçmeye yönelik sorular da
sorulmuştur. Veri analizi SPSS 25 aracılığıyla yapılmıştır. Karşılaştırmalı bulguların
analizinde Ki-Kare (χ2), Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H testleri
kullanılmıştır. Araştırmaya katılanların %34,6'sı, sosyal hizmet mesleğini daha önce
duymadığını ve %65,5'i daha önce bir sosyal çalışmacıyla karşılaşmadığını ifade
etmiştir. Buna ek olarak çalışmaya katılanların çok büyük bir kısmı, sosyal hizmet
mesleğini daha geleneksel çalışma alanlarıyla, roller ve görevlerle ilişkilendirmiştir.
Araştırmaya katılanların büyük bir çoğunluğu ise sosyal hizmet mesleği ve sosyal
çalışmacılar hakkında olumlu görüşler beyan etmiştir. Toplumdaki bireylerle çalışan
bir meslek olarak, sosyal hizmete ve sosyal çalışmacılara ilişkin toplumun ne
düşündüğü, onu nasıl gördüğü, meslekleşme süreci açısından oldukça önemlidir.
Gelecekte topluma yön verecek olan bireylerin sosyal hizmeti tanımalarının, sosyal
hizmet meslek ve disiplinine ve sosyal çalışmacılara olan algılarının saptanmasının,
sosyal hizmet mesleğinin gelişimi ve güçlendirilmesi bakımından önem arz edeceği
düşünülmektedir. The main purpose of this study is to examine how university students see the
social work profession and the occupational functions of social workers. In the scope
of this study, general scanning model was used among the models for quantitative
research methods. The research is a cross-sectional study on 341 students from
Faculty of Education and Science at Ankara University. Data were collected from the
participants by means of a structured questionnaire form. In this context, in addition
to obtaining the basic socio-demographic information of the participants, questions
were asked to measure the participants' knowledge about the social work profession
and social workers. In addition, series of questions were asked to measure the views
of individuals who received help from a social worker. Likewise, additional
questions were asked to measure the views of individuals who received help from a
social worker. Data analysis was performed via SPSS 25. Chi-square (χ2), Mann-
Whitney U and Kruskal-Wallis H tests were used for the analyses of comparative
findings. 34.6% of the participants stated that they had never heard of the social work
profession before and 65.5% of them had never encountered a social worker. In
addition to that, a large number of participants relate the social work profession to
more traditional work areas, roles and tasks. The majority of the participants
expressed positive views on the social work profession and social workers. As a
community-working profession, what the society thinks about social work and social
workers and how it sees them, is very crucial in terms of the professionalization
process and strengthening of the profession.
It is thought that determination of the perception towards social work profession,
social work discipline and social workers of individuals, who will guide the society
in the future, and them being aware of social work will be important for the
development and strengthening of the social services profession.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
MEKTUP ROMAN TEKNİĞİ VE TÜRK ROMANINDAN İKİ ÖRNEK: MEKTUP AŞKLARI VE KEDİ MEKTUPLARI
Evren Karataş (2012)Mektup türü, teknolojik gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkan yeni iletişim seçenekleri karşısında gücünü koruyamayıp gözden düşmüş olsa da bu türün edebiyat geleneğinde dikkate değer bir birikim oluşturduğu görülür. ... -
Süreçleri anlamak için kapsamlı bir yaklaşım
Mustafa Cahit Ungan; Mehmet Yıldız (2007)Süreçlere odaklı yönetimin sayısız yararları vardır. Dünya genelinde işletmeler sonuçlara odaklı yönetim anlayışı yerine süreçlere odaklı yönetim anlayışını benimsemeye başlamışlardır. Akademisyenler ve uygulamacılar bu ...