Show simple item record

dc.contributor.authorTAMER GENCER, ZEKİYE
dc.date.accessioned2022-05-13T06:30:43Z
dc.date.available2022-05-13T06:30:43Z
dc.date.issued11-12 KASIM 2021tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12947
dc.description.abstractÜlkemizde yapılan ve hali hazırda devam eden 5 sağlık kampanyası (“Her gün 10 bin adım”, “Yaşama yol ver”, “Akılcı antibiyotik kullanımı”, “Aile hekiminizi erken tanıyın” ve “Çemberin dışında kal”), ilgili bakanlığın resmi internet hesabında yer almaktadır. Bu kampanyaların, bir iletişim kampanyası şeklinde dizayn edilmesinin önemine değinmek amacıyla içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Hali hazırda devam eden bu beş kampanyanın içerisinden seçilen akılcı antibiyotik kullanımını teşvik etmek amacıyla yapılan kampanya üzerinden bir içerik çözümlemesi yapılarak konunun önemine dikkat çekilmektedir. 2018 yılından beri devam eden bu kampanyanın örneklem olarak seçilmesinin sebebi ise, diğer kampanyalara nazaran daha kitlesel olması ile kullanılan materyal ve kitle iletişim aracı çeşitliliğinin fazla olmasıdır. Ayrıca Dünya Sağlık Örgütü tarafından desteklenerek farklı ülkelerde de yürütülen ilacın akılcı kullanımı meselesi önemli bir insan davranışı sorunu olarak kontrol edilmeye çalışılmaktadır. Bu sebeple seçilen ve nerdeyse 3 yıldır sürdürülen bu kampanyanın içerik çözümlemesi ile sağlık iletişiminde kitle iletişim araçları tarafından iletilen mesajların etkileyici gücü tespit edilmiştir. Daha zenginleştirilmiş sağlık kampanyalarının daha fazla bilinç oluşturması ve davranışı yönlendirmesi açısından daha itekleyici olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Güvenli ve doğru ilaç kullanımının ekonomiye ve insan sağlığına sağlayacağı katkının büyüklüğü göz önüne alındığında konunun uluslararası bir önem sahip olduğu ortadadır. Dünya Sağlık Örgütü ve ülkelerin ilgili bakanlıkları ya da resmi organları, sağlık kampanyalarına verdikleri önemle halk sağlığının korunması ve geliştirilmesi konusunda büyük başarılar elde etme şansına sahiptir.tr
dc.publisherVII. Sağlık İletişimi Sempozyumu (SİS 2021)tr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.titleTürkiye’de Yapılan Sağlık Kampanyalarına İlişkin Bir Analiz: Akılcı Antibiyotik Kullanımı Kampanyasının İçerik Çözümlemesitr
dc.typeconferenceObjecttr
dc.relation.journalVII. Sağlık İletişimi Sempozyumu (SİS 2021)tr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.contributor.authorID0000-0001-6065-7395tr
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesitr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record