dc.contributor.author | TAMER GENCER, ZEKİYE | |
dc.date.accessioned | 2022-05-13T06:30:43Z | |
dc.date.available | 2022-05-13T06:30:43Z | |
dc.date.issued | 11-12 KASIM 2021 | tr |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/12947 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde yapılan ve hali hazırda devam eden 5 sağlık kampanyası (“Her gün 10 bin adım”, “Yaşama yol ver”,
“Akılcı antibiyotik kullanımı”, “Aile hekiminizi erken tanıyın” ve “Çemberin dışında kal”), ilgili bakanlığın resmi
internet hesabında yer almaktadır. Bu kampanyaların, bir iletişim kampanyası şeklinde dizayn edilmesinin önemine
değinmek amacıyla içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Hali hazırda devam eden bu beş kampanyanın içerisinden
seçilen akılcı antibiyotik kullanımını teşvik etmek amacıyla yapılan kampanya üzerinden bir içerik çözümlemesi
yapılarak konunun önemine dikkat çekilmektedir. 2018 yılından beri devam eden bu kampanyanın örneklem olarak
seçilmesinin sebebi ise, diğer kampanyalara nazaran daha kitlesel olması ile kullanılan materyal ve kitle iletişim aracı
çeşitliliğinin fazla olmasıdır. Ayrıca Dünya Sağlık Örgütü tarafından desteklenerek farklı ülkelerde de yürütülen
ilacın akılcı kullanımı meselesi önemli bir insan davranışı sorunu olarak kontrol edilmeye çalışılmaktadır. Bu sebeple
seçilen ve nerdeyse 3 yıldır sürdürülen bu kampanyanın içerik çözümlemesi ile sağlık iletişiminde kitle iletişim
araçları tarafından iletilen mesajların etkileyici gücü tespit edilmiştir. Daha zenginleştirilmiş sağlık kampanyalarının
daha fazla bilinç oluşturması ve davranışı yönlendirmesi açısından daha itekleyici olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Güvenli ve doğru ilaç kullanımının ekonomiye ve insan sağlığına sağlayacağı katkının büyüklüğü göz önüne
alındığında konunun uluslararası bir önem sahip olduğu ortadadır. Dünya Sağlık Örgütü ve ülkelerin ilgili
bakanlıkları ya da resmi organları, sağlık kampanyalarına verdikleri önemle halk sağlığının korunması ve
geliştirilmesi konusunda büyük başarılar elde etme şansına sahiptir. | tr |
dc.publisher | VII. Sağlık İletişimi Sempozyumu (SİS 2021) | tr |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr |
dc.title | Türkiye’de Yapılan Sağlık Kampanyalarına İlişkin Bir Analiz: Akılcı Antibiyotik Kullanımı Kampanyasının İçerik Çözümlemesi | tr |
dc.type | conferenceObject | tr |
dc.relation.journal | VII. Sağlık İletişimi Sempozyumu (SİS 2021) | tr |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-6065-7395 | tr |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Konferans Öğesi | tr |