Show simple item record

dc.contributor.authorZorlutuna, Şebnem
dc.date.accessioned2023-04-10T13:07:36Z
dc.date.available2023-04-10T13:07:36Z
dc.date.issued2022tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/13453
dc.description.abstractDünya Sağlık Örgütüne Çin Ülke Ofisi 31 Aralık 2019’da, Çin’in Hubei eyaleti Wuhan şehrinde görülen etiyolojisi bilinmeyen pnömoni vakaları bildirmiştir. 30 Ocak 2020’de Dünya Sağlık Örgütü, Covid-19 olarak adlandırılan salgını “uluslararası boyutta halk sağlığı acil durumu” olarak sınıflandırmıştır. Çin’den başka 113 ülkede daha Covid-19 vakalarının bildirilmesi, virüsün bulaşıcılığı ve şiddeti sebebiyle Dünya Sağlık Örgütüne tarafından 11 Mart 2020’de pandemi olarak tanımlamıştır (WHO, 2020). Böylece tüm dünyada ve Türkiye’de alınan önlemler kapsamında yüz yüze eğitime ara verilmiş ve tüm eğitim kademelerinde uzaktan eğitime geçilmiştir. Salgın öncesinde de pek çok ülke, kurum ve kuruluş tarafından kullanılan yaşam boyu öğrenmenin bir parçası olan uzaktan eğitim, örgün eğitimin alternatifi iken zorunlu hale gelmiştir. Uzaktan eğitim, öğrenen, öğreten ve öğrenme kaynakları arasındaki sınırları ortadan kaldırmaya yarayan, bunun için var olan teknolojileri pragmatist bir yaklaşımla kullanan disiplinler arası bir sistemdir (Bozkurt, 2017). Teknolojideki hızlı gelişmeler uzaktan eğitimi kolaylaştırmıştır (McBrien, Cheng ve Jones, 2009). Bilgi ve iletişim alanındaki teknolojik gelişmeler, ani olarak gelişebilecek durumlarda eğitimin kesintiye uğramadan devam edebilmesi için okul ve sınıf gibi fiziksel mekândan bağımsız eğitim sistemlerini olanaklı hale getirmiştir. Uzaktan eğitim sistemi de bu sistemlerden biridir (Tuncer ve Taşpınar, 2008). Uzaktan eğitim, öğrencilerin herhangi bir ortamda doğrudan sosyal, eğitimsel veya iş dinamiklerine uygulanabilecek bilgilere erişmesine olanak tanır ( Ball ve Crook,1997). Uzaktan eğitim, Covid-19’dan korunmak için öğrencilere izolasyon imkanı sağlarken bazı olumsuzlukları da beraberinde getirmektedir. Bunlardan bazıları, sosyalleşmeye engel olması, uygulama derslerinden gereken yararın sağlanamaması, teknolojiye bağımlı olma, alt yapı oluşturmanın masraflı olması gibi. Bu çalışmanın amacı, pandemi sürecinde meslek yüksekokulu öğrencilerinin gözüyle uzaktan eğitimin olumlu olumsuz yönlerinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla yapılmış bazı çalışmalar olmakla birlikte, daha fazla sonucu bir arada görerek gelecekte uygulanacak uzaktan eğitim veya karma bir eğitim sistemindeki olumsuzlukları en aza indirmek mümkün olacaktır.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherGece Kitaplığıtr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectuzaktan eğitim, covid-19, meslek yüksekokullarıtr
dc.titleMESLEK YÜKSEKOKUL ÖĞRENCILERININ GÖZÜYLE PANDEMI DÖNEMINDE UZAKTAN EĞITIMIN DEĞERLENDIRILMESItr
dc.typebookParttr
dc.relation.journalSosyal ve Beşerî Bilimlerde Güncel Araştırmalar - Itr
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesitr
dc.contributor.authorID0000-0001- 7683-3832tr
dc.identifier.endpage251tr
dc.identifier.startpage237tr
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Kitapta Bölümtr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record