dc.description.abstract | Dünya Sağlık Örgütüne Çin Ülke Ofisi 31 Aralık 2019’da, Çin’in Hubei
eyaleti Wuhan şehrinde görülen etiyolojisi bilinmeyen pnömoni vakaları
bildirmiştir. 30 Ocak 2020’de Dünya Sağlık Örgütü, Covid-19 olarak
adlandırılan salgını “uluslararası boyutta halk sağlığı acil durumu” olarak
sınıflandırmıştır. Çin’den başka 113 ülkede daha Covid-19 vakalarının bildirilmesi,
virüsün bulaşıcılığı ve şiddeti sebebiyle Dünya Sağlık Örgütüne
tarafından 11 Mart 2020’de pandemi olarak tanımlamıştır (WHO, 2020).
Böylece tüm dünyada ve Türkiye’de alınan önlemler kapsamında yüz
yüze eğitime ara verilmiş ve tüm eğitim kademelerinde uzaktan eğitime
geçilmiştir. Salgın öncesinde de pek çok ülke, kurum ve kuruluş tarafından
kullanılan yaşam boyu öğrenmenin bir parçası olan uzaktan eğitim, örgün
eğitimin alternatifi iken zorunlu hale gelmiştir.
Uzaktan eğitim, öğrenen, öğreten ve öğrenme kaynakları arasındaki
sınırları ortadan kaldırmaya yarayan, bunun için var olan teknolojileri
pragmatist bir yaklaşımla kullanan disiplinler arası bir sistemdir (Bozkurt,
2017). Teknolojideki hızlı gelişmeler uzaktan eğitimi kolaylaştırmıştır
(McBrien, Cheng ve Jones, 2009). Bilgi ve iletişim alanındaki teknolojik
gelişmeler, ani olarak gelişebilecek durumlarda eğitimin kesintiye uğramadan
devam edebilmesi için okul ve sınıf gibi fiziksel mekândan bağımsız
eğitim sistemlerini olanaklı hale getirmiştir. Uzaktan eğitim sistemi de bu
sistemlerden biridir (Tuncer ve Taşpınar, 2008). Uzaktan eğitim, öğrencilerin
herhangi bir ortamda doğrudan sosyal, eğitimsel veya iş dinamiklerine
uygulanabilecek bilgilere erişmesine olanak tanır ( Ball ve Crook,1997).
Uzaktan eğitim, Covid-19’dan korunmak için öğrencilere izolasyon
imkanı sağlarken bazı olumsuzlukları da beraberinde getirmektedir. Bunlardan
bazıları, sosyalleşmeye engel olması, uygulama derslerinden gereken
yararın sağlanamaması, teknolojiye bağımlı olma, alt yapı oluşturmanın
masraflı olması gibi. Bu çalışmanın amacı, pandemi sürecinde meslek
yüksekokulu öğrencilerinin gözüyle uzaktan eğitimin olumlu olumsuz
yönlerinin değerlendirilmesidir.
Bu amaçla yapılmış bazı çalışmalar olmakla birlikte, daha fazla sonucu
bir arada görerek gelecekte uygulanacak uzaktan eğitim veya karma
bir eğitim sistemindeki olumsuzlukları en aza indirmek mümkün olacaktır. | tr |