• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Open Access Home
  • Rektörlüğe Bağlı Bölümler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin
  • View Item
  •   Open Access Home
  • Rektörlüğe Bağlı Bölümler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ARCS Motivasyon Modeli'nin Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Motivasyonlarına Etkisi

Date

2003

Author

Yüksel Dede

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmada, ARCS Motivasyon Modeli'nin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına etkisi araştırılmıştır. Bunun için bu öğretim yaklaşımı, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında Ankara il merkezindeki bir ilköğretim okulunda okuyan 7. sınıf, öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmada, deney grubuna ARCS Motivasyon Modeli, kontrol grubuna ise geleneksel matematik öğretim yöntemleri 4 hafta süreyle uygulanmıştır. Motivasyon testi, öntest ve sontest olarak kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezini test etmek için bağımsız t-testi kullanılmıştır. Son test sonuçları, deney ve kontrol grupları arasında matematiğe yönelik motivasyonları bakımından anlamlı bir farklılığın olmadığını göstermektedir.
 
In this research, the effect of the ARCS Motivation Model upon the students' motivation towards mathematics was investigated. Therefore, ARCS Motivation Model was applied to 7th grade students at a middle school in Ankara at 2001-2002 terms. In research, experimental group studied ARCS Motivation Model, on the other hand the control group received traditionally designed mathematics instruction over 4 weeks. Motivation test was developed and used as a pre and post test. Independent-samples t-test was used for testing the hypothesis of the research. Post test results showed that experimental group and the control group did not differ significantly on motivation towards mathematics.
 

Source

Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

0

Issue

14

URI

http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJM056Yz0=
https://hdl.handle.net/20.500.12418/1430

Collections

  • Makale Koleksiyonu [3405]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3399]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




Open Access Policy
About Open Access
User Guide
Contact

DSpace@Cumhuriyet

by OpenAIRE
Advanced Search

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Sivas Cumhuriyet University || Library || Open Access Policy || About Open Access || User Guide || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, Turkey
If you find any errors in content, please contact: acikerisim-yardim@cumhuriyet.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Cumhuriyet by Sivas Cumhuriyet University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

Sivas Cumhuriyet University is a member of the following institutions.


DSpace 6.3

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.