dc.contributor.author | Yüksel Dede | |
dc.date.accessioned | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T16:21:23Z | |
dc.date.available | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-23T16:21:23Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.issn | 1301-0085 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJM056Yz0= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/1430 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ARCS Motivasyon Modeli'nin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına etkisi araştırılmıştır. Bunun için bu öğretim yaklaşımı, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında Ankara il merkezindeki bir ilköğretim okulunda okuyan 7. sınıf, öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmada, deney grubuna ARCS Motivasyon Modeli, kontrol grubuna ise geleneksel matematik öğretim yöntemleri 4 hafta süreyle uygulanmıştır. Motivasyon testi, öntest ve sontest olarak kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezini test etmek için bağımsız t-testi kullanılmıştır. Son test sonuçları, deney ve kontrol grupları arasında matematiğe yönelik motivasyonları bakımından anlamlı bir farklılığın olmadığını göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | In this research, the effect of the ARCS Motivation Model upon the students' motivation towards mathematics was investigated. Therefore, ARCS Motivation Model was applied to 7th grade students at a middle school in Ankara at 2001-2002 terms. In research, experimental group studied ARCS Motivation Model, on the other hand the control group received traditionally designed mathematics instruction over 4 weeks. Motivation test was developed and used as a pre and post test. Independent-samples t-test was used for testing the hypothesis of the research. Post test results showed that experimental group and the control group did not differ significantly on motivation towards mathematics. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Bilimsel Disiplinler | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | ARCS Motivasyon Modeli'nin Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Motivasyonlarına Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effect of the ARCS Motivation Model Upon the Students' Motivation Towards Mathematics | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 14 | en_US |
dc.identifier.endpage | 182 | en_US |
dc.identifier.startpage | 173 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |