Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretimde 4 Mat Öğretim Modeli
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğrenme stilleri ve öğrenme stillerine dayalı öğretim hakkında tartışmaktır. Araştırmada 4 MAT öğretim modeli incelenmiş, 4 MAT öğretim modeli hakkında derleme yapılmıştır. 4 MAT öğretim modeli, öğrenme stillerinden ve beynin sağ-sol mod tekniklerinden yararlanan sekiz adımlı bir öğretim döngüsüdür. Bu model McCarthy tarafından geliştirilmiştir. Bu modelde tüm öğrenenler eşit değerdedir. Tüm öğretmenlere ve öğrencilere faydalı olacağı düşünülmektedir. The aim of this study are to discuss about student's learning styles and teaching based on learning styles. In this study 4 MAT instructional model is investigated and is collected about 4 MAT instructional model. 4 MAT instructional model is an eight-step cycle of instruction that capitalizes on students' learning styles and right-left mode techniques of brain. The model was developed by McCarthy. In this model, all learners have a equal value. It is expected that help to all teachers and students.
Source
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
0Issue
13URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJME5qWT0=https://hdl.handle.net/20.500.12418/1436
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]