Show simple item record

dc.contributor.authorYüksel Dede
dc.contributor.authorZiya Argün
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:21:28Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:21:28Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn1302-8944.
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpNMU5qWT0=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1444
dc.description.abstractDeğişken kavramı, matematik müfredatının tamamını etkileyen önemli bir kavramdır. Değişken kavramının anlaşılması, cebirin ve ileri matematiksel kavramların öğrenilebilmesi için zorunludur. Ancak, her düzeydeki öğrencilerin değişken kavramını anlamakta sıkıntısının olduğu görülmektedir. Bu sıkıntılar, bir çok faktörden kaynaklanabilir. Ancak, bu faktörlerden birisi belki de en önemlisi, değişken kavramının gösteriminde kullanılan harf sembollerin, farklı kullanımlarından kaynaklanmaktadır. Bu çalışmada, harf sembollerin farklı kullanımlarının belirlenmesi ve bu farklı kullanımlarından kaynaklanan karışıklıkların bir nebze de olsa giderilmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü, Matematik Eğitimi ABD’nın son sınıfında okuyan 35 öğrenciye bir etkinlik uygulanmıştır. Bu etkinlikte, önce öğrencilerin harf sembollerin farklı kullanımlarına yönelik bilgi düzeylerini belirlemek üzere 12 sorudan oluşan bir çalışma kağıdı (worksheet) her bir öğrenciye dağıtılmış ve cevaplanması için 30 dakikalık süre verilmiştir. Daha sonra da, öğrencilerin her bir soruya ilişkin görüşlerini daha ayrıntılı olarak alabilmek ve harf sembollerin farklı kullanımlarının daha iyi anlaşılabilmesini sağlamak için sınıfta bir tartışma ortamı oluşturulmuştur. Öğrencilerin çalışma kağıtlarındaki cevapları ve sınıfta her bir soruya yönelik yapılan tartışmalar, matematik öğretmeni adayı olan bu öğrencilerin harf sembollerin farklı kullanımları hakkında yetersiz ve eksik bilgiye sahip olduklarını göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe concept of variable is one of the most important concepts that have a significant effect on whole mathematics curriculum. Understanding of this concept is necessary for the learning of algebra and advanced mathematics concepts. However, students who are in different level of understandings have showed the troubles on the concept of variable. These troubles could be caused by many factors. But, one of these factors, probably the most important one, is the different ways of using the concept of variable in the representation of literal symbols. The purpose of the present study is to identify the different uses of literals symbols and be able to overcome difficulties that occur in the use of different literal symbols. Subjects of the study were a total of 35 senior student-teachers in the Department of Mathematics Education, OFMAE main branch, at Gazi university. During the study, a worksheet including 12 questions were administered to the students to assess the level of their understanding of the different use of literal symbols. The 30 minutes were given the students to complete the worksheet. After that, a discussion-meeting was hold with the students to get more specific and detail information about the answers to the each question and help them to better understand about the concept of the different use of literal symbols. Findings from examinations of the worksheets and the whole class-discussion showed that these senior student-teachers were an inadequate and lacking in using different litteral symbols in the concept of variable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonu Ataması Yapılmamışen_US
dc.titleDeğişken Kavramının Öğretimi: Harf Sembollerin Farklı Kullanımlarıen_US
dc.title.alternativeThe Teaching of the Concept of Variable: The Different Uses of Literal Symbolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSüleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.endpage51en_US
dc.identifier.startpage39en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record