• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Open Access Home
  • Rektörlüğe Bağlı Bölümler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin
  • View Item
  •   Open Access Home
  • Rektörlüğe Bağlı Bölümler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sanayi İşletmelerinde Önemli ve Çağdaş Bir Gereksinim: Süreç Danışmanlığı Uygulamaları

Date

2002

Author

Mehmet Silah

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmada süreç danışmanlığı incelenmiştir. Süreç danışmanlığı bir örgüt geliştirme tekniği olarak ele alınmıştır. Daha sonra Sivas ilindeki sanayi şirketlerindeki süreç danışmanlığı uygulamaları ile örgütsel iş tatmini arasındaki ilişki karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Bu uygulamalı çalışma sonuçlarına göre; • Araştırmaya konu olan sanayi işletmelerinde insan ilişkilerine önem veren, demokratik ve katılımcı bir yönetim anlayışı bulunmamaktadır. • Çalışanların iş tatmini düzeyleri genellikle düşük olup, işletmeler açısından ve bağımsız değişkenlere göre farklılık göstermektedir. • İşletmelerin sistematik (profesyonel) bir süreç danışmanlığı uygulaması bulunmamaktadır. • Kamu ve özel sektör işletmeleri açısından süreç danışmanlığı uygulamaları farklılık göstermektedir.
 
In this study, process consultation has been researched and analysied as an organizational development tecnique In addition, the relationship between the process consultation used by the companies in Sivas and job satisfaction have been studied. The results are as follows: • It is shown that there are not democratic and participative administration in the industrial companies investigated in this study. • Generally the level of job satisfaction of the workers is low. According to the independent variables, the level of the job satisfaction differantiates in the different campanies. • The process consultation is not used systematically. Process consultation tecniques are used differently in the companies taking part in publlic and private sectors.
 

Source

Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

26

Issue

1

URI

http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZeU1URT0=
https://hdl.handle.net/20.500.12418/1454

Collections

  • Makale Koleksiyonu [3405]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3399]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




Open Access Policy
About Open Access
User Guide
Contact

DSpace@Cumhuriyet

by OpenAIRE
Advanced Search

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Sivas Cumhuriyet University || Library || Open Access Policy || About Open Access || User Guide || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, Turkey
If you find any errors in content, please contact: acikerisim-yardim@cumhuriyet.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Cumhuriyet by Sivas Cumhuriyet University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

Sivas Cumhuriyet University is a member of the following institutions.


DSpace 6.3

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.