Show simple item record

dc.contributor.authorKaraca, Şükran
dc.contributor.authorÖzkan Önem, Esra
dc.contributor.authorYıldız, Muhammed
dc.date.accessioned2024-05-27T12:45:43Z
dc.date.available2024-05-27T12:45:43Z
dc.date.issued2023tr
dc.identifier.citationKARACA ŞÜKRAN, ÖZKAN ÖNEM ESRA, YILDIZ MUHAMMED (2023). Termal Turizme Yönelik Deneyimleme Kalitesinin Müşteri Güveni ve Tavsiye Etme Niyetine Etkisinin İncelenmesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(2), 1050-1066.tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/15154
dc.description.abstractTarihi çok eski zamanlarda kaplıca ziyaretlerine kadar dayanan termal turizm, sağlığı geliştirme amacıyla yapılan bir turizm çeşididir. Termal turizm kapsamında doğal kaynaklardan elde edilen, rahatlatıcı ve dinlendirici etkisi olan termal sular ve çamurlar çeşitli hastalıkların tedavi edilmesinde destekleyici olarak kullanılmaktadır. Türkiye, ekonomik anlamda önemli bir sektör olan termal turizm açısından yüksek bir potansiyele sahiptir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, termal turizme yönelik deneyimleme kalitesinin müşteri güveni ve tavsiye etme niyetine etkisinin incelenmesidir. Bu kapsamda Türkiye’de yaşayan 18 yaş ve üzeri daha önce termal tatile gitmiş 563 kişiden çevrimiçi anket tekniği ile veriler elde edilmiştir. Tanımlayıcı bulgular elde edildikten sonra normal dağılım analizleri yapılmıştır. Ardından deneyimleme kalitesinin müşteri güveni ve tavsiye etme niyeti üzerine etkisini test etmek için yapısal eşitlik modellemesi kapsamında doğrulayıcı faktör analizi ve yol analizi yapılmıştır. Yapılan analizlerde; deneyimleme kalitesi boyutlarından etkileşim kalitesi, sonuç kalitesi ve eğlence deneyiminin müşteri güvenini pozitif; fiziksel çevre kalitesini müşteri güvenini negatif, eğlence deneyimi ve müşteri güveninin tavsiye etme niyetini pozitif etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında termal turizmin potansiyelinin artırılmasına yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisitr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.titleTermal Turizme Yönelik Deneyimleme Kalitesinin Müşteri Güveni ve Tavsiye Etme Niyetine Etkisinin İncelenmesitr
dc.typearticletr
dc.relation.journalNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisitr
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesitr
dc.contributor.authorID0000-0002-0268-1810tr
dc.identifier.volume13tr
dc.identifier.issue2tr
dc.identifier.endpage1066tr
dc.identifier.startpage1050tr
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Editör Denetimli Dergide Makaletr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record