Sürdürülebilir Turizm Destinasyon İmajı Oluşumunda Sosyal Medya Etkileyicilerinin Rolü
Date
2023Metadata
Show full item recordCitation
KARACA ŞÜKRAN, BÖLÜKBAŞ RABİA (2023). Sürdürülebilir Turizm Destinasyon İmajı Oluşumunda Sosyal Medya Etkileyicilerinin Rolü. Avrasya 9th International Conference On Sciences, 392-401.Abstract
İnsanların son yıllarda sosyal medyayı günlük hayatta çok fazla kullanmasıyla birlikte tüketici
davranışlarında değişiklikler meydana gelmiştir. Bu değişiklikler, müşterilerin alışveriş yapma
ve ne satın alacakları konusunda bilgi arama biçiminde kendini göstermiştir. Bu durum,
pazarlamanın gerçekleştirilme şeklini değiştirme ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Dijital pazarlarda
geleneksel dijital pazarlamanın arzu edilen sonuçları elde etmesi için etkileyici pazarlama ile
güçlendirilmesi gerekmektedir.
Sosyal medyanın hızlı yükselişi fotoğraf ve düşünce paylaşımlarının yapıldığı platformları
etkileyiciler (influencerlar) tarafından yönetilen bir alana dönüştürmüş ve sosyal medyayı
kullanan kişi sayısı arttıkça etkileyicilerin sayısı da artmıştır. Sosyal medya etkileyicileri
(influenceri) sundukları içerik, görüş ve düşünceler aracılığıyla sosyal medyada kullanıcılarını
etkileri altına alabilmektedirler. Sosyal medya kullanıcıları etkileyicileri daha samimi, güvenilir
bilgi ve tavsiye kaynakları olarak kabul etmektedirler. Çevrimiçi içeriklerin sosyal medya
platformlarında paylaşılması, turizm dahil birçok alanda pazarlama iletişiminde yeni bir çağın
kapısını açmıştır. Sosyal medya etkileyicileri, davranışları ve sosyal medyadaki hikaye
paylaşımlarıyla bir destinasyonun tanıtılmasına ve sürdürülebilir tutulmasına katkıda
bulunmaktadırlar. Sosyal medya etkileyicileri, sürdürülebilir turizm destinasyonlarının sosyal
medya platformlarında aktif olarak tanıtılmasını, destinasyonların görünürlüğünü ve
ziyaretçiler için erişilebilirliğini artırmaktadır. Aynı zamanda etkileyiciler, turistlerin
tercihlerini yönlendirme ve bir destinasyonun imajını güçlendirme konusunda kilit bir role
sahiptir. Etkileyiciler yoluyla sürdürülebilir turizmin geliştirilmesi ve destinasyon imajı
geliştirme yoluyla farkındalığın artırılması da çok önemlidir. Bu nedenle turizm paydaşları
(destinasyon pazarlamacıları, seyahat şirketleri ve yerel satıcılar) sürdürülebilir turizm
destinasyonlarının imajlarının oluşumunda sosyal medya etkileyicilerinden yararlanmaktadırlar. Bu bağlamda çalışmada, sürdürülebilir turizm destinasyon imajı
oluşumunda sosyal medya etkileyicilerinin rolü kavramsal olarak ele alınmıştır.