Show simple item record

dc.contributor.authorArslan, Aysel
dc.date.accessioned2024-05-31T05:09:47Z
dc.date.available2024-05-31T05:09:47Z
dc.date.issued2023tr
dc.identifier.citationArslan, A. (2023). Ortaokul öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve STEM tutumlarının incelenmesi. Educational Academic Research, (49), 23-38. https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2023.1039309tr
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/education/issue/78109/1317546
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/15267
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları ve STEM tutumlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenleri açısından incelenmesidir. Ayrıca araştırmada, her iki ölçeğin aralarındaki ilişki düzeyinin belirlenmesi ve kitap okuma alışkanlıklarının STEM tutumlarını yordama düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2020–2021 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Sivas ili merkez ilçede yer alan beş farklı ortaokula devam eden 866 (382 kız-484 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, uygun örneklem yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Verilerin toplanmasında “Ortaokul Kitap Okuma Alışkanlığı Ölçeği” ve “STEM’e Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde tanımlayıcı ve normallik analizleri yapılmıştır. Normallik varsayımın karşılandığı varsayımı elde edildiği için parametrik testler arasında yer alan bağımsız örneklemler t testi, tek yönlü ANOVA, Tukey testi, Pearson Korelasyon analizi ve Basit Doğrusal Regresyon analizi kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin her iki ölçekten aldıkları puan ortalamalarının cinsiyet, sınıf düzey, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği belirlenmiştir (p < ,05). Öğrencilerin ölçeklerden aldıkları toplam puan ortalamaları arasında pozitif yönde orta düzeyde bir korelasyonun olduğu saptanmıştır (r = ,574). Ayrıca öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarının STEM’e ilişkin tutumlarının %33,00’lük kısmını açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.tr
dc.language.isoturtr
dc.relation.isversionof10.5152/AUJKKEF.2023.1039309tr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectKitap Okuma Alışkanlığı, STEM, Ortaokul, Öğrencitr
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve STEM tutumlarının incelenmesitr
dc.typeanimationtr
dc.relation.journalEducational Academic Researchtr
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsütr
dc.contributor.authorID0000-0002-8775-1119tr
dc.identifier.issue49tr
dc.identifier.endpage38tr
dc.identifier.startpage23tr
dc.relation.publicationcategoryUlusal Editör Denetimli Degide Makaletr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record