Show simple item record

dc.contributor.authorMollaoğlu, Songül
dc.date.accessioned2024-05-31T05:10:32Z
dc.date.available2024-05-31T05:10:32Z
dc.date.issued2023tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/15270
dc.description.abstractÇağın gereksinimlerini doğru veya rasyonel bir bakış açısıyla cevap sağlayacak görsel sanatlar eğitimi aracılığıyla birey hayati deneyimlerini yükselterek optimum bir yarar elde ederek eylemler planlamaktadırlar. Dolayısıyla baş döndüren teknoloji veya dijital çağın hızına uyum sağlayabilecek bireylerin yetiştirilmesi, çağın donanımına diğer bir deyişle 21. yüzyıl birey becerileri kazanımlarına sahip olmalarına olan gereklilik ortadadır. Bu noktada birey ve toplumsal entegrasyon ve uyum daha da önem kazanmaktadır. Dolayısıyla sanat eğitime olan ihtiyaç her zamankinden daha fazla gereksinim duyulan bir durum halini almıştır. Bireylerin toplumla olan sağlıklı ve güvene dayalı bir iletişim kurabilmesi beklentisiyle eğitim her zamankinden daha büyük önem taşımaktadır. Başka bir ifadeyle sanat eğitiminin gelişmesi ve görsellerle çevrelenmiş yaşam alanlarının en etkili ve en doğru bir şekilde anlaşılabilmesi yolunda genelde eğitim özelde ise sanat eğitimine verilen önemin, önceliğin ve ortaya çıkan ihtiyacın karşılanabileceği eğitim kurumlarının artırılması, eğitim kadrolarının güçlendirilmesi ve alanı anlayıp yorumlayabilecek öğrencilerin yetişrilmesi esastır. Çalışma geçmişten günümüze süregelen konvensiyonel sanat anlayışı kapsamında kabul edilen modern sanat öğretilerinin sınırlayıcı bakış açısıyla oluşturulmuş 20. yüzyıl’ın modernist estetiğine güçlü bir karşı duruş olarak modern sanat anlayışı içinde bu öğretilere bir tepki şeklinde ortaya çıkmıştır.tr
dc.language.isoturtr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.titleGöstergebilimin Sanat Eğitimindeki Yeritr
dc.typeanimationtr
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesitr
dc.relation.publicationcategoryDiğertr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record