Yüksek Gerçeklikli Simülasyon Yönteminin Hemşirelik Öğrencilerinin Anjinalı Hastanın Hemşirelik Bakımına Yönelik Bilgi ve Klinik Karar Verme Düzeyine Etkisi
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
ÖZ
Amaç: Bu araştırma, Yüksek Gerçeklikli Simülasyon yönteminin
hemşirelik öğrencilerinin bilgi ve klinik karar verme düzeylerine
etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini İç Hastalıkları
Hemşireliği dersi alan 60 hemşirelik öğrencisi (simülasyon=30,
kontrol=30) oluşturmuştur. Simülasyon grubuna senaryo temelli
HFS yöntemi ile anjina yaklaşımı öğretilirken, kontrol grubuna klasik
eğitim yöntemi ile hemşirelik yaklaşımı öğretildi. Veri toplama
formu olarak Bilgi Ön Testi, Bilgi Sonu Testi ve Hemşirelikte Klinik
Karar Verme Ölçeği, Simülasyon grubuna ise Simülasyon Tasarım
Ölçeği uygulanmıştır.
Bulgular: Yüksek Gerçeklikli Simülasyon yöntemi uygulaması
sonrasında simülasyon grubunun bilgi ortalama puanlarının
istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur
(p=0.013). Klinik uygulama sonrası Hemşirelik Klinik Karar Verme
Ölçeği puan ortalamaları arasında her iki grupta istatistiksel olarak
anlamlı fark bulunmadı (p>0.05).
Sonuç: Bu çalışmada anjinası olan hastada hemşirelik bakımı
öğretiminde Yüksek Gerçeklikli Simülasyon yönteminin uygulama
grubunun teorik bilgi düzeyini artırdığı ve öğrencilerin bu yöntem
hakkında olumlu düşüncelere sahip oldukları ancak her iki grupta da
klinik karar verme düzeylerinin birbirine yakın olduğu ortaya
konmuştur.
Anahtar kelimeler: Anjina, hemşirelik eğitimi, klinik karar verme,
yüksek gerçeklikli simülasyon