dc.contributor.author | Arslan, Aysel | |
dc.date.accessioned | 2024-05-31T05:14:52Z | |
dc.date.available | 2024-05-31T05:14:52Z | |
dc.date.issued | 2023 | tr |
dc.identifier.citation | Arslan, A. (2023). Farklılaştırılmış öğretim stratejileri. Kapsayıcı eğitim içinde. (Ed. Didem Kayahan-Yüksel, Mustafa Ersoy). Ankara: Eğiten Kitap. | tr |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/15279 | |
dc.description | Uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış, lisansüstü tezlerden üretilmemiş, adayın kendi bilim alanı ile ilgili bilimsel/mesleki kitapta bölüm yazarlığı | tr |
dc.description.abstract | 1945 yılında Uluslararası İnsan Hakları Beyannamesi kabul edilmiştir. Bu beyannameye göre dünyada yaşayan tüm insanların ırk, din, dil vb. hiçbir farklılığının eğitime katılma hakkına engel olmadığı ilan edilmiştir. Ancak daha sonraki uygulamalara bakıldığında bu beyannameye çok da riayet edilmediği ve aksi yönde uygulamaların devam ettiği görülmektedir. Olumsuz uygulamaların genel olarak farklı nedenlerle dezavantajlı olarak kabul edilen ve özel eğitim ihtiyacı olan bireylere yönelik olduğu belirtilmektedir. Birleşmiş Milletler (BM) dezavantajlı gruplara yönelik olarak tasarlanan özel eğitimin desteklenmesine ve geliştirilmesine yönelik olarak geçtiğimiz yüzyılda sürekli çağrıda bulunmuştur. | tr |
dc.language.iso | tur | tr |
dc.publisher | Sonçağ Yayıncılık | tr |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr |
dc.subject | Farklılaştırılmış Öğretim Stratejileri | tr |
dc.title | FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ | tr |
dc.type | bookPart | tr |
dc.relation.journal | Kuramdan Uygulamaya Kapsayıcı Eğitim | tr |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-8775-1119 | tr |
dc.identifier.endpage | 190 | tr |
dc.identifier.startpage | 159 | tr |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Kitapta Bölüm | tr |