dc.contributor.author | Arslan, Aysel | |
dc.date.accessioned | 2024-05-31T05:18:00Z | |
dc.date.available | 2024-05-31T05:18:00Z | |
dc.date.issued | 2023 | tr |
dc.identifier.citation | Arslan, A. (2023). ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI MOTİVASYONLARI. KARADENİZ 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES - March 3- 5, 2023, Rize. | tr |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/15289 | |
dc.description | Uluslararası Kongre Bildirisi | tr |
dc.description.abstract | Örgün eğitimle birlikte edinilen beceriler arasında yer alan okuma, bireyin gelişiminde anahtar
rolüne sahip beceriler arasındadır. Okuma sadece belirli sembollerle yazılanları keşfetmek ve
anlamak değildir. Aynı zamanda okunulanları zihinde yapılandırma ve yazılanlara gönüllü
olarak katkı sağlamaktır. Okuyucu, yazılı metinleri anlamanın yanı sıra önemini ve değerini
ölçme ve yorumlamaktır. Metinden yola çıkarak yeni bilgiler türetmektir. Farklı sorular
sorarak, araştırarak bildiklerini ve dünyayı sorgulamaktır. Okuyucu hayal gücünü kullanarak
düşüncesini geliştirmektedir. Birey okurken zihinsel, dilsel, sosyal ve duygusal becerilerini üst
düzeye çıkarmaktadır. Okuma bilişüstü becerilerin kullanıldığı bir alan olup okumaya ilişkin
öz-yeterliğin gelişmiş olması da istenilen sonucun alınmasında önem arz etmektedir.
Günümüzde özellikle dijital alanda yapılan okumalarda da başarı buna bağlıdır. Bu çalışmada
öğretmen adaylarının okuma öz-yeterliklerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, ikamet yeri, anne ve baba
eğitim durumu, mezun oldukları lise türü, branş değişkenlerine göre incelenmesi
amaçlanmaktadır. Araştırmada tarama modelleri içinde yer alan betimsel araştırma deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 2022-2023 akademik yılı güz döneminde İç
Anadolu Bölgesinde yer alan Eğitim Fakültesine öğrenimlerini sürdüren 361 kadın, 106 erkek
olmak üzere toplamda 467 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri Akkaya ve Çıvgın’ın
(2020) geliştirdiği “Dijital Okuma Öz-Yeterlilik Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. 18
maddeden oluşan ölçeğin iç tutarlığı .815 bu çalışmada ise .755 olarak hesaplanmıştır. Verilerin
analizinde betimleyici istatistikler, Kolmogorov-Smirnov normallik testi, bağımsız gruplar t
testi, tek yönlü varyans analizi (Oneway ANOVA), Tukey analizi kullanılmıştır. Elde edilen
bulgularda öğrencilerin puan ortalamalarının cinsiyet, sınıf düzeyi, ikamet yeri, anne ve baba
eğitim düzeyi, mezun olunan lise türü, branş değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği
(p<.05) saptanmıştır. | tr |
dc.language.iso | tur | tr |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr |
dc.subject | Dijital Okuma, Öz-yeterlik, Öğrenci, Üniversite | tr |
dc.title | ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI MOTİVASYONLARI | tr |
dc.type | conferenceObject | tr |
dc.relation.journal | KARADENİZ 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES - March 3- 5, 2023 - Rize | tr |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-8775-1119 | tr |
dc.identifier.endpage | 23 | tr |
dc.identifier.startpage | 15 | tr |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | tr |