Egitim Fakultesi ogrencilerinde yirmibirinci yuzyıl becerileri
Abstract
Amaç: Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim, her alanı etkilediği gibi eğitim alanını da etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerileri Özyeterlik algısı ile kişisel ve eğitimsel özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Yöntem: Bu çalışma, nicel araştırma yöntemi olan tarama araştırma modeliyle yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini bir üniversitenin Eğitim Fakültesinde eğitimlerini sürdüren ve çalışmaya katılmaya gönüllü 622 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, Öğrenci Bilgi Formu ve 21. Yüzyıl Becerileri Özyeterlik Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi, SPSS (Ver:22.0) programında yapılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21.38 (SD:3.84), %56.9’u kadındır. Öğrencilerin %55.5’i şehirde, %25.7’si büyükşehirde ikamet etmektedir. %29.4’ü Birinci, %22.7’si İkinci, %24.4’ü Üçüncü ve %23.5’i Dördüncü Sınıfta eğitimlerini sürdürmektedirler. Öğrencilerin %15.8’i Güzel Sanatlar Eğitimi, %11.6’sı Okul Öncesi Öğretmenliği, %11.3’ü Sınıf Öğretmenliği ve %11.1’i Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümlerinde eğitim yapmaktadır. Öğrencilerin ölçekten aldıkları puan ortalaması 162.906 (SD:19.497) iken, Ölçeğin alt gruplarından Öğrenme ve Yenilenme Becerileri puan ortalaması 65.475 (SD:10.114), Yaşam ve Kariyer Becerileri puan ortalaması 63,927 (SD:8.736) ve Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri puan ortalaması ise 32,924 (SD:4.681) dır.