Show simple item record

dc.contributor.authorArslan, Aysel
dc.date.accessioned2024-05-31T05:26:35Z
dc.date.available2024-05-31T05:26:35Z
dc.date.issued2023tr
dc.identifier.citationArslan A. (2023). Nitelikli öğretmen yetiştirme. Eğitim alanında güncel bilimsel araştırmalar II içinde. (Ed. Abuzer Akgün & Ümit Duruk). Ankara: İksad Yayınevi.tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/15319
dc.description.abstractÖğretmen yetiştirme ve bu konuda öne çıkan etkenler konunun uzmanlarınca sürekli tartışılmaktadır. Nitelikli öğretmenin nitelikli toplumun belirleyicisi olduğu kabul edilmektedir. Tüm dünyada öğretmen eğitiminin belirleyicisinin kimler olması gerektiği, eğitim içeriğinin nasıl olması gerektiği, öğretmenlerin sürece katılımlarının nasıl ve ne kadar olması gerektiği ile ilgili konular öne çıkmaktadır. Öğretmen yetiştirilen okullara kabul şartlarının, eğitim içeriklerinin, mezuniyet ve atanma şartlarının neler olması gerektiğine ilişkin olarak öne sürülen düşünceler de değişen süreçle beraber sürekli değişmektedir. Devletler kendi ideolojileri çerçevesinde iyi vatandaş yetiştirmenin temelinde bu nitelikleri öğretebilecek özellikte öğretmen yetiştirmeleri gerektiğini kabul etmektedir. Dolayısıyla da eğitim fakültelerinde bu niteliğe sahip öğretmenlerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherİKSAD YAYINCILIKtr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.titleNitelikli öğretmen yetiştirmetr
dc.typebookParttr
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesitr
dc.contributor.authorID0000-0002-8775-1119tr
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Kitapta Bölümtr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record