Show simple item record

dc.contributor.authorÖnder, Mustafa
dc.contributor.authorArslan, Aysel
dc.contributor.authorErsoy, Mustafa
dc.date.accessioned2024-05-31T05:31:30Z
dc.date.available2024-05-31T05:31:30Z
dc.date.issued14.07.2023tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/15329
dc.description.abstractMesleki değerler, bir mesleğin üyeleri tarafından benimsenen, ilke-kural olarak kabul edilen, korunan genel niteliklerdir. Bir mesleğin temelinde yer alan ve mesleği tanımlayan profesyonel değerler, bireysel değerlerin yansıması ve genişlemesiyle oluşmaktadır. Mesleğe yeni başlayanlar var olan mesleki değerler üzerinden hareket ederler. Var olan durumu değiştirmeye çalışmazlar. Ancak mesleki deneyimleri ilerledikçe yaşadıkları farklı durum ve olaylar, bireysel deneyimleriyle mesleki değerler arasında ilişki kurmalarını sağlayabilir. Bu sayede kendilerine özgü değerler sistemi geliştirebilirler. Öğretmenlik mesleği en eski meslekler arasında yer almaktadır. Öğretmenlik mesleğinin evrensel ve toplumsal olarak sahip olduğu değerlere tüm toplumlarda önem verilmektedir. Bu değerlerin taşıyıcısı olmak durumunda olan öğretmen adayları bu değerleri içselleştirdikleri ölçüde mesleğe bağlılıkları artmaktadır. Yapılan bu çalışmada öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ile ilgili değer algılarının cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş, branş, anne ve baba eğitim durumu, algılanan sosyo-ekonomik düzey ve ailenin yaşadığı yer değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma verilerinin toplanma süreci devam etmektedir. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adayı ve formasyon öğrencileri oluşturmaktadır. Kolayda örnekleme yönteminin kullanılacağı bu çalışmada Demir (2018) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleği ile İlgili Değer Algıları Ölçeği”nin kullanılması uygun bulunmuştur. Ölçek 8 alt boyut ve toplamda 40 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin güvenirliğinin uyarlama çalışmasında alt boyutlarda .71 ila .91 arasında değiştiği saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS programında uygun olan istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilecektir. Elde edilen bulgular, daha kolay anlaşılmasını sağlamak amacıyla tablolaştırılarak verilecektir.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherİKSAD YAYINCILIKtr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectMesleki Değerler, Öğretmen Adayı, Üniversitetr
dc.titleÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ DEĞER ALGILARItr
dc.typeconferenceObjecttr
dc.relation.journal11. Uluslararası Avrasya Zirvesi, Bilimsel Araştırmalar ve Güncel Gelişmeler Kongresitr
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesitr
dc.contributor.authorID0000-0002-9624-0716tr
dc.contributor.authorID0000-0002-8775-1119tr
dc.contributor.authorID0000-0002-7320-8844tr
dc.relation.publicationcategoryRaportr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record